Drag Racing Eestis 2010

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Fog kirjutas:Valdzi pakutu natuke paremas vormis:

A -> 11,5(turvakaare piir), mootor vaba, 10,5 rehv, BH keelatud, miinimumkaal, bensiin?.
C -> 10,0(uus FIA turvapuuri piir), mootor vaba, 10,5 rehv, BH keelatud, miinimumkaal, bensiin/alko?.
B -> 8,5(8?p puuri piir), mootor vaba, 10,5 rehv, BH lubatud?, PS miinimumkaal, bensiin/alko.
OL -> turvaindeks, muu vaba.

Midagi sellist tooks tegelikult võistlejaid kõvasti juurde.

Thumbs up!

Isegi mina tuleksin nii ehk headsupi sõitma, kui auto alles on :)

Edit: muidugi üks teema on. Ühekordne indeksi lõhkisõitmine ei tohi tähendada kohest nõuet puur või kaar vms paigaldada....
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Minu idee

A - ... 2,5L NA
B - ... 2,5L ülelaetud
C - ... 4L NA
D - ... 4L ülelaetud
E - 4+ liitrit NA
F - 4+ liitrit ülelaetud
Pro FWD
Pro RWD

tsiklitel

...650 NA
...650 ülelaetud
650+ NA
650+ ülelaetud

Tsiklimehed muidugi peavad ise vaatama, nad vb kahe klassiga ka rahul.

Klasse on rohkem võrreldes praegusega,
kuid niimoodi oleks palju rohkematel võimalus legaalselt võidu sõita.

Tänavalegaalne ei ole seaduste kohaselt isegi koonuse või "otseläbi" summutisüsteemiga auto.
Nn. " Street" klasside ümberehituse mastaapide üle on tükk mõtlemist.
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Tulemused ei sünni üle öö. Kuni 11.5 on ideaalne heads-up klass loodud - streetman. Mis takistab teid seal sõita? Võibolla saaks seda klassi vähe atraktiivsemaks muuta, aga ma pole selleks ka õige mees. Selleks peaks sõitjatelt endilt ettepanekuid tulema.
Probleemiks pole (õnneks enam) mitte ainult B klass. Kõik klassid on muutunud väga kiireks. Nendes klassides polegi midagi teha kesise autoga, kui eesmärgiks on konkureerida võidule. Ehk siis kordan küsimust - kas peaks need kõik klassid sassi lööma selleks, et kõigil oleks põnev??
Indeksiklassidesse minul usku pole, lisaks liiga radikaalne muutus.
PS! ja Eesti dragi probleem pole reeglid v klassijaotus, vaid ennekõike raja puudumine.
Viimati muutis Samvel, 13.09.2009 22:41, muudetud 1 kord kokku.
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
arne13
Postitusi: 220
Liitunud: 28.04.2009 15:26
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas arne13 »

KaroK kirjutas:Minu idee

A - ... 2,5L NA
B - ... 2,5L ülelaetud
C - ... 4L NA
D - ... 4L ülelaetud
E - 4+ liitrit NA
F - 4+ liitrit ülelaetud
Pro FWD
Pro RWD

tsiklitel

...650 NA
...650 ülelaetud
650+ NA
650+ ülelaetud

Tsiklimehed muidugi peavad ise vaatama, nad vb kahe klassiga ka rahul.

Klasse on rohkem võrreldes praegusega,
kuid niimoodi oleks palju rohkematel võimalus legaalselt võidu sõita.

Tänavalegaalne ei ole seaduste kohaselt isegi koonuse või "otseläbi" summutisüsteemiga auto.
Nn. " Street" klasside ümberehituse mastaapide üle on tükk mõtlemist.

Tsikli mehi kogunenud ajaga juba nii palju et võiksid teha omale eraldi EMV, see muidugi minu IMO :)
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Tubli algatus Viljari poolt. Loodame, et see viib kasvõi ühe reegli muudatuseni.

Nii palju kui mina võistlustel olen käinud näen seal suht samasid nägusid... Piltlikult öeldes on kohal võistlevad tiimid, nende tuttavad, siis vennad kel auto garaazis laiali, aga kunagi on sõitnud või plaan sõita, pluss siis nende paar tuttavat, ning mõned kergelt-moto-huvilised ja pidulised, kel polnd paraku pärastlõunaks paremat plaani. Sainigi 1000inimest kokku. Ja ka nende peast käib läbi, et järgmine kord ei viitsi tulla, kuna vähe aktiooni ja palju ootamist.
1 võimalus on suurendada võistlejate arvu, ja suureneb ka pealtvaatajate arv, aga seda enam vähem ainult siis nende tuttavate arvelt +300 inimest kui just võistlus veel pikemaks ei veni ja pealtvaatajaid väheneb. Tuleb pealt vaatama meelitada hetkel veel dragi-kaugemaid inimesi. Ei oskagi kohe öelda, kuda seda teha...
Ala populaarusest on vara rääkida - hea kui Mootorite Maailmas 5minutit eraldatakse. Pakun, et enamus inimesed, kes on käinud krossi vms vaatamas ei tea, mida tähendab 14sekundi või 12sekundi auto...
Streetman klassi loomine tundus olevat selge soov bhra poolt ala populariseerida, paraku ma loeks selle suht läbikukkunuks, olenemata sellest, et mõte pole paha.
Isiklikult olen üsna kehvas seisus, kuna mul on suht hea võimalus ehitada suhteliselt kiire 1.8T mootoriga auto, aga pole sobivat klassi - võibolla streetman, aga motivatsiooni pole, miks ma ei võiks antud tuhanded tunnid ja $$$ mujale magama panna - kus tagasiside on konkreetsem - teisi sõnu: ma tunneks end paremini N klassi 3. koha peal kui selle aastase streetmani 1. koha peal, millele osaliselt tõmmati vesi peale sellega, et meistrivõistluste arvestust ei toimu, teiseks on ta indeksipõhine, mis ei soodusta autode ehitamist vaid suuremate mootorite kasutamist. Kui oleks A klassis lubatud kuni 1.8T masinad, oleksin praegu garaazis (hööveldaks diplomitele pildiraame ja karikatele riiulit :lol: ) EDIT: Paraku kahtlen üldse, kas hakkan <12seki autot ehitama, mis võiks olla piisavaks pisikuks, et aasta paari pärast võtta 3-5L puhutud mootor ette.

Indeksipõhised klassid on ei tekita arengut ja see poleks enam dragrace vaid sammuke bracketi poole. Bracket on meil olemas, kus võiks pea iga teise autoga minna sõitma, aga paraku pole see vist ikkagi nii motiveeriv.
Nõuda stokk kasti ja lubada 10.5" rehve - pole väga sõbralik.
Et rohkem sõitjaid foorialt läbi lasta, tuleb ka võistluste korraldust muuta ja paremini planeerida, mis pole kindlasti lihtne, aga meil on aega mai kuuni vms. Arvan, et isegi kui autosid on 1/3 võrra vähem ja võistlus oleks ajaliselt poole lühem oleks pealtvaatajaid rohkem. Natuke rohkem võistlejaid ja palju sisutihedam üritus... rohkem polegi esialgu vaja.

Mõned mitte väga läbimõeldud mõtted:
* 5 või 6 osavõistlust 4 asemel.
* osalustasud 800.- peale
* registreerija ja sõitjalitsentse pole vaja - sammuke edasi ja hakatakse nõudma pealtvaatajate litsentse.
* Streetman ära kaotada
EDIT: * Tsikkleid vähemaks või panna 4tk kõrvuti :lol:
* teha juurde klass "kuni 2.0T"
* * äärmisel juhul ..2.2T või 2.3T kui nelivedu pole lubatud :) - need suudavad ka juba B klassis võistelda.
* * või lubada turboautod ...4000cc klassi
* Ülelaadimis-koef 2.0x praeguse 1.7 asemel
* teha juurde klass "kuni 2000cc (s.h. 1.2T)"
* miinimum kaal peab sõltuma NOS'ist (sry)
EDIT: sorry, mõtlesin, et klassijaotus peaks kah sõltuma NOSist.
* miinimum kaal peab sõltuma kubatuurist lineaarsemalt
* * hetkel 100% suurema mootoriga auto peab kaaluma 20% rohkem vms
* * Ehk siis väiksematele peaks lubama väiksemat massi ja suuremalt jääks samaks.
* Turvapuuri ja -kaare indeks lükata kaugemale 0.5sek.
* 2-4 võistlust 200m distantsiga - näiteks eraldi EMV arvestuses
* * Saaks korraldada ka mujal kui ainult Kiltsi või Raadi
* * * Mitu protsenti võitudest vormistatakse 200 ja 400m vahel - pakun, et kõvasti alla 50%.
EDIT: * Kõik klassid sassi ajada on kah muidugi variant - kubatuuri loterii võiks teha aprillis :lol:
EDIT: * Rohkema arvu klassidega oleks vist ellikate ja finaalide vahelised pausid väiksemad.
EDIT: * Ma ei hakka aigole vastamiseks uut teemat tegema, aga pakun, et teede sulgemine pole probleem - võibolla isegi pluss. Mäletate Lasnamäe Kanalit?
EDIT: * Selle aasta B klass polnud sama mis eelmise aasta oma, ikka tuldi Viljarile, Markelile ja isegi Ilmarsile kaasa elama. Ja seda klassi poleks vaja näppida - kui siis, õige pisut, et 2010 ei tuleks lihtsalt 2009 - 0.3sek.... oleks kevadel vähe huvitavam. A la laiem rehv+kõrgem miinimumkaal või piirituse keeld.
2 auto pärast ei tasu klasse muuta, võibolla mõni neis sõidab üldse toruraamipeal 2 aasta pärast, ja B klassi kui sellise populaarsus kolib teise klassi üle. Arne oma Viljari 2a taguse tehnikakaga polnd veeranditki nii publiku sõber, kui Viljar siis :lol:

Pakun veel lõpetuseks, et aastaid tagasi teati Hr Posti ja ta 13-sek Corsat rohkem kui praegu teatakse 2-3sek kiiremat autot ja Shabalinit.
Ärge valesti aru saage, kiidan BHRA'd senise töö eest!
Viimati muutis Astrona, 13.09.2009 23:42, muudetud 2 korda kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Aigo, raisk, jää vait ükskord. :x

Nahui sa pead oma iba igal pool ajama? :x
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
arne13
Postitusi: 220
Liitunud: 28.04.2009 15:26
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas arne13 »

Aigo, nagu ma aru saan siis kiirendad sa veel garaazis, nii, et möla maha ja ära aja ila igasse teemasse!

Moderaatorid, eh kustutate selle iba vahepealt ja jätaks teema otseselt seotuks Dragiga a. 2010!
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Astrona kirjutas: * 5 või 6 osavõistlust 4 asemel.
Võistlusi on rohkemgi, aga pole veel EMV etapid.
* osalustasud 800.- peale
Päris dragraceri jaoks kindlasti on väiksem hind parem ja ega suurem raha vist M5 mehi ka värava taga ei hoia.
* registreerija ja sõitjalitsentse pole vaja - sammuke edasi ja hakatakse nõudma pealtvaatajate litsentse.
Mingi kord peab olema, saab ju küll mõne klubi kaudu litsentsi.
Suvalisi "superautosid" pole ju ka vaja EMV etappidele.
* Streetman ära kaotada
Just, see pole dragrace.
* teha juurde klass "kuni 2.0T"
* * äärmisel juhul ..2.2T või 2.3T kui nelivedu pole lubatud :) - need suudavad ka juba B klassis võistelda.
Miks mitte 2,5 ? Äkki teeks 200sx spetsiaalklassi ? Mõni VAG ka sõidaks.
* * või lubada turboautod ...4000cc klassi
* Ülelaadimis-koef 2.0x praeguse 1.7 asemel
Vabalthingaval väga üle 140 hp liitrist ei saa, Ilmarsil on üle 1000 hp alla 3 liitrises mootoris.
* teha juurde klass "kuni 2000cc (s.h. 1.2T)
1,5 liitrised ei sõidagi 400 m 16 sekundi sisse.
* miinimum kaal peab sõltuma NOS'ist (sry)
EDIT: sorry, mõtlesin, et klassijaotus peaks kah sõltuma NOSist.
NOS ongi ülelaadimine.
* miinimum kaal peab sõltuma kubatuurist lineaarsemalt
* * hetkel 100% suurema mootoriga auto peab kaaluma 20% rohkem vms
* * Ehk siis väiksematele peaks lubama väiksemat massi ja suuremalt jääks samaks.* Turvapuuri ja -kaare indeks lükata kaugemale 0.5sek.
Ei oska kommentaarida.
* 2-4 võistlust 200m distantsiga - näiteks eraldi EMV arvestuses
* * Saaks korraldada ka mujal kui ainult Kiltsi või Raadi
* * * Mitu protsenti võitudest vormistatakse 200 ja 400m vahel - pakun, et kõvasti alla 50%.
Mitme sekundi auto siis n. Markelil oleks ?
200 meetrit on jama, olen vist 1x käinud 200 meetri võistlust vaatamas.
Kas turvalisuse kohapealt oleks palju rohkem kohti valida ?
mis 200m peal 8 sekundi auto kiirus on ?
Kasutaja avatar
Samvel
Postitusi: 655
Liitunud: 29.11.2004 10:31
Asukoht: Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Samvel »

Miks mitte alustada sellest, et loeks algatuseks kehtivad teh.reeglid põhjalikult läbi ja mõtleks kaasa? paljud küsimused kaoksid kohe. Samuti tervikut pilti asjast oleks vaja näha, mitte mõelda ainult "oma mätta otsast".
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia
kiireaudi
Postitusi: 11
Liitunud: 29.11.2004 23:30

Postitus Postitas kiireaudi »

Igaaastane teema, aga muutusi pole erilisi.

Minu arvates on klassid peaaegu paika loksunud.
Küll aga ei ole paigas see, et ikka veel ei suudeta vahet teha tänavasõidu ja spetsiaalautode vahel.

Näiteks sattusid AC dragil ühte klassi Mulk, Pafka ja Markel.(Järgmisel üritusel ka mina samas klassis)
Kuidas kurat, see võimalik on?
Ma ei vehi küll pärast üritust rusikatega vms, aga see on ebanormaalne, et ühes klassis sõidab S4, millest tõstetakse välja reisikohver ja treilaga kohaletoodav spetsauto.

Vabalt võiks kasutusele võtta vanakooli klassid 2,0, vahele võiks jätta kuni 3,0, uueks klassiks kuni 4,0 ja viimasena 4,0 +
Esimese asjana tuleb paika panna spetsautode kriteeriumid, mille aluseks ei saa kindlasti olla TÜV/liikluskindlustuse omamine.
Spetsautode klassidesse ei viitsi niivara hommikul süveneda, kuid ka seal peab olema kindlasti mingi jaotus.
MazdaGTI
Postitusi: 125
Liitunud: 03.09.2005 23:13
Asukoht: Tagadi getho.
Kontakt:

Postitus Postitas MazdaGTI »

Astrona kirjutas: * teha juurde klass "kuni 2.0T"
* * äärmisel juhul ..2.2T või 2.3T kui nelivedu pole lubatud :) - need suudavad ka juba B klassis võistelda.
See klass tekitaks kindlasti huvilisi kuna vabalthingava ehitamine megakallis ja oma turboga mikromootoriga pole ju mõtet B klassi toksima minna, siis pigem juba otsida oma adrenaliini laksu illegaalsetel üritustel või siis linna fooride taga.

Kui nüüd mõelada tagasi nendele 2000cc NA ja 3000cc NA/2000cc ülelaadega, ülelaade korral 1,7x klasside aegadele siis minumäletamist mööda oli nendes klassides sõitjaid üle 20 iga etapp. Imo see bracket on ikka totaalne mõtetus, aja oma aega taga nagu kass hiirt. Usun et mul naine oleks kah oma 1,8 NA turbostamisest rohkem huvitatud kui saaks sõita omasuguste mitte Viljari ja Markeli või Ilmarsi vastu.
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

seda kindlasti ei tehta aga kiren ka siin seda mis ma juba ammu tqhq-s:
Vanad klassid olid paremad.
A - 2l
B - 3L
c - 5L
üle- 5L
outlaw

Kui ruumi on paneks ka 4l klassi

kui turbokad on liialt võimsad et NA autodega võistelda siis muudame indexit ja korras. Se on lihtsalt huvitavam vaadaa kui rajal saab ka turbokas NA-lt kotti ja mõlemal tegelikult võimalus võita.
kuna klasse oleks rohkem ja soosiksid ka väikest töömahtu, siis tuleks juurde ka uusi nägusid.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
arne13
Postitusi: 220
Liitunud: 28.04.2009 15:26
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas arne13 »

Minu arust pole praegustel klassidel ka viga midagi, korjake ainult kiired autod eest minema, et aeglastel ka huvitav oleks :-D
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

tõstan ka ühe käe selle poolt, et tuleks klass a'la "kuni 2000cc ja ühe ülelaadimisega", äärmisel juhul 2.2 liitrit. Üle 2.2 lähevad võimsused nii suureks, et 1.8'tel pole asja jälle. Usun, et kui praegune B-klass tuleks pooleks teha kubatuuri järgi, siis sinna tuleks järgmise kahe hooaja jooksul sama palju võistlejaid vähemalt juurde.

M.
MazdaGTI
Postitusi: 125
Liitunud: 03.09.2005 23:13
Asukoht: Tagadi getho.
Kontakt:

Postitus Postitas MazdaGTI »

Tegelikult mõelgem nüüd mis toob juurde publikut ja osavõtjaid?!

Osalejaid tuleb juurde kui on võimalik ka väikese summaga ümber ehitatud autoga loota poolfinaali pääsemist. See kehtib nüüd siis selle kuni 2000cc NA ja kuni 2200cc ülelaade klasside kohta.

Pealtvaatajaid meelitab aga tihe konkurents mitte ainult alates poolfinaalidest vaid juba eliminaatori esimesest ringist. Pole ju mõtet kohale loivata kui eliminaatori esimeses ringis võidetakse u. 1,5sekundiga. See oli see mida 2000cc klassis polnud, seal võis vabalt 16-s ka 1-st võitaning vahe oli kui mitte sajandikes siis vähemalt kümnendikes. See on see mis toob publiku, kui ka parima kvalifikatsiioniaja välja sõitnu võib viimasena tabelisse pääsenu käest pähe saada ilma et tehnika otsad annaks. Isiklikult pooldaks kuni 2000cc NA ja kuni 2000cc ülelaadega, kuna need 2,2 S2-d on ikka juba teine maailm enamjaolt.
http://www.mazdasgarage.com/foorum/" onclick="window.open(this.href);return false; Mazda autofoorum
http://www.db-hp.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta