Milline väljalaske kollektor ?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Veix88
Postitusi: 34
Liitunud: 19.11.2008 14:21
Asukoht: Rakvere

Milline väljalaske kollektor ?

Postitus Postitas Veix88 »

Nüüd jõudnud nii kaugele, et flantsid on olemas ja tahaks hakata keevitama vaikselt väljalaske kollektorit turbole. Ruumi seal kapoti all eriti ei ole.(auto on ascona c ja mootor c20xe.) Milline väljalaske kollektor oleks parim. Alguses plaanisin teha nn "sokusarve". Oleks see erinevus väga tunda, kui ma teeks sokusarve asemel mingit muud moodi kollektori ? Originaal c20leti kollektorit ei taha. Soovitage parimat lahendust. http://www.highperformancecoatings.com/ ... nifold.jpg selline kollektor õigustab ennast ? aint ma teeksin selle ilma välise wg -ta, kuna mul turbo sisemise wg-ga.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Pildil kujutatu annab sisuliselt sokusarve mõõdu välja.
Erinevate allikate kohaselt on isegi spool-up parem mida lühem runner.
Ma arvan, et see oleks päris hea lahendus, põlved ei vähenda flow-d ka.
Aga vaata, et torude ühinemiskoht saaks võimalikult ideaalne ja gaasid minimaalsete nurkadega turbosse.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Veix88
Postitusi: 34
Liitunud: 19.11.2008 14:21
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Veix88 »

Ei krt, teeb ikkagi selle "sokusarve". Homme läheb materjali järgi. Peab autol lihtsalt esiotsa vähe lõikuma ja keevitama, küll mahtuma hakkab. Radika peab ettepoole saama ja kuhugi on vaja veel ka intercooler mahutada :D
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Veix88 kirjutas:Ei krt, teeb ikkagi selle "sokusarve". Homme läheb materjali järgi. Peab autol lihtsalt esiotsa vähe lõikuma ja keevitama, küll mahtuma hakkab. Radika peab ettepoole saama ja kuhugi on vaja veel ka intercooler mahutada :D
Kui mul oleks valida kas sokusarv või võimalikult lühikesed torud siis ma teeks sokusarve. Aga kui küsimus oleks ruumis siis pole ju mõtet sokusarve teha võiks ära proovida võimalikult lühikesed torud. Lootes muidugi, et spool saab parem :)
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Erki
Postitusi: 32
Liitunud: 22.06.2008 1:40
Asukoht: Padise vald

Postitus Postitas Erki »

Pilt

See pilt on nüüd natuke teemast välja, aga paistab, et runnerite pikkus on vabalthingava puhul väga tähtis. Ning paistab, et väike raadius viimasel runneril ei ole ka voolavusel probleemiks. Kuna pildil on E92 M3 V8 4 liitrit.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Üks asi on vabalthingav, teine on turbokas.
Vabalthingaval tõmmatakse väljalaske pulssidega ka sisselaskest gaase kaasa.
Ühesõnaga vabalthingava kollektor on kordades suurem teadus kui turboka oma.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Tegelikult on turbomootori kollektori geomeetria ikka väga oluline ja mõjutab spoolupi ja silindrite täiteastet suures ulatuses.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

Maksim soovitas kasutada Lotus Engine Simulatorit arvutuste tegamiseks.
temale näiteks andis parima tulemuse 1m pikkuste runnerite kasutamine supral.
kas keegi veel kasutab seda simulaatorit?
samas ettevaatust! simulaator on koodi all ja cracki tõmbamisega tuli arvutisse mingi haitekk viirus, mis võttis hiljem IT mehe õhinasse, kui seda välja puksis mitu tundi.
SharkRider
Postitusi: 45
Liitunud: 25.01.2007 19:59

Postitus Postitas SharkRider »

Keda teema huvitab, siis kindlasti tuleks uurida kunagisi turbo-F1 mootoreid, kus 'anti-lag' oli üks tähtsamaid teemasid. Seal on toru silma järgi kuskil 0,5 m pikk ja 2" jäme, maks. võimsus tuli 10k rpm-l. Siis madalapöördelisema mootori jaoks võib kohe arvata, et u. 0,7-1 m pikk tuleks toru teha ja läbimõõt vastavalt silindri suurusele. Aga mingisuguseid kindlaid valemeid pole küll näinud kuskil, nagu vabalthingava kolledele on. Kiirendus- jne. profitiimide turbomootoritele on küll kõigile pikad kollektorid tehtud aga ilmselt on need düno peal katsetatud.
Veix88
Postitusi: 34
Liitunud: 19.11.2008 14:21
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Veix88 »

Igal juhul sai nyyd väljalaskekollektor valmis tehtud. Ruumipuuduse tõttu tuli seda "sokusarve" kuju natuke muuta. Aga tulemus on minu arvates väga hea.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

On tehtud ka ülikoolides lõputõid turbokollektorite ehituse peale.
Tuttav leidis kuskilt mingisuguse suuremamahulise töö, peaks uurima talt selle faili kohta.
Üldiselt olevat sealt kokkuvõtlikult välja tulnud, et parim spool-up on võimalikult lühikeste runneritega olenemata nende pikkusest.
Spool-upi mõttes ma ei saagi aru miks inimesed mingeid 1m pikkuseid torusid kapotialla mahutada püüavad.
Keegi võiks siis reaalselt ära tõestada asja mootoridünos ilma muid muudatusi tegemata üks kolle versus teine.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Miks see spool-up siis nõnda hea on lühikese toruga, pikas jahtuvad ja tõmbuvad gaasid kokku sedavõrd tuntavalt?
cthen
Postitusi: 249
Liitunud: 02.10.2008 18:22
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas cthen »

Moss kirjutas:Miks see spool-up siis nõnda hea on lühikese toruga, pikas jahtuvad ja tõmbuvad gaasid kokku sedavõrd tuntavalt?
pigem, et pikka toru täitmine gaasiga võtab rohkem aega... :?:
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

= optimaalse diameetriga toru. Enamjaolt on torud suuremad kui pordid. Flantsid tehtud tihendite järgi, mis on suurema avaga jne.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Päris peenikeseks ei saa ka ju torusid ajama, siis hakkab lõpp kannatama.
Üldiselt on see kollede teema väga vaieldav paljude inimeste jaoks ja iga üks hoiab oma tõekspidamistest kinni.

Mina pigem eelistan lühemaid ja jämedamaid torusid kui stiilis 4mm peenemaid kui port.
Idee oleks ilmselt mõõta rõhku vahetult peale väljalaskepordi flantsi ja samamoodi enne turbot.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta