Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:Minu point oli rohkem selles, et ei maksa alati kohe rusikatega vastu rinda taguda enne võistlust et küll ma ära teen sellele või teisele, mis see ka pole.
Vaevalt et sellest midagi halba oli - pigem lisas põnevust :)
Ega keegi kihla kah ei taht vedada :P
Raceboy kirjutas:Astrona, kui küünal on ära põlenud, siis ON tegu detonatsiooniga! See, mis seda põhjustas, on iseasi: kas liiga kuumad küünlad, liiga lahja/rikas segu vms.
1.1bari peal sai liguri ruumis ilma lisaventikateta ikka cooleri kuumaks aetud - mida kiirustel üle 100kmh ei juhtu.
Kuigi jah, siis oli segu 10:1 ehk välja suremise piiril. Maksim soovitas 11.8-12 7000RM juurde, arvestuslikult panin peale viimast dynot 11.4 peale, aga kahjuks jah enam uut t6mmet sellega ei teind - teel näitas 10.9:1 alla 7000 vms, aga täpselt ju ei tea, kas äkki 7500 peal muutub - kuigi voolavus peaks halvenema ja segu setting v6etakse samast august (6800rpm rida tabelis), mis peaks yle rikastama

Täitsavõimalik, et küünal nr 2 tekitas eelsüütamise, mis tekitas detonatsiooni, mille peale lendas ka näiteks 2 püti vahelt pihend, mis tõi õli. Enam ei usalda kedagi. Positiivne on see, et targemaks saab. Põhitöökõrvalt võtab ikka kauem aega :)
Raceboy kirjutas:Düno on päriselust suht kaugel ja miilil saab auto paarkümmend sekundit järjest täisgaasi, mis tähendab suurt hulka kuumust (põlemiskambrist plokikaande). See omakorda nõuab korrektuure süütenurgas.
Liguril päris raske düno - ja korra sai seal 5.ndaga lastud, mis ei võtnud vähem aega, kui eilne, ja detoklapid ei rääkind midagi, mis ka ST3 peaks tagasihoidlik kah olema. Lennukal aga lisaks meh.ventikale ja veepumbale, mis mootori täispööretel töötavad ettenähtust 3xkiiremini, ka vastu tuul + CAI + avar stange. Kui oleks süüde olnd agressiivne, olekski vast sulanud 4-3 pütt, arvan.
Nyyd tean - hakkan lennukal seadistamas käima.
Raceboy kirjutas:Ringrajal (v.a. mõned) nii pikki sirgeid ei ole, seal tuleb veidi väiksema kuumuse hulgaga lihtsalt pidevalt hakkama saada.
Sellega pole päris nõus, kuna enamus rinkad on aeglasemad, mist6ttu on seal jahutus väiksem, ja enne pikka sirget on mootori algkuumus kindlasti suurem, ja j6utakse vee, 6li ja plokikaane temp enne kurvist väljumist juba k6rgele ajada, ja siis veel WOT otsa. pigem v6is 1 jama p6hjus olla see, et termostaat polnud veel stardis avanenud. Su väide on kindlasti 6ige, kui soojus lihtsalt ei j6ua silindrist plokki levida, et vesi teda jahutada saaks.
Kummitus kirjutas:
Raceboy kirjutas:miskit on Porsche insenerid siiski õigesti teinud :)
No kui 2.3 milljoni eest auto ostad, siis peaks nagu midagi saama kah !
Et mul peaks veel eelarves 2.2M alles olema :lol:

* lennukatel seadistada - datalogging
* hoiatus-alarmid - näidikud silme-ette (WB, EGT, oilT, oilP, clt, RPM-light) - ja klapid pähe
* jahedam termostaat
* vesipritse
iseenesest ju elementaarne, aga juba näidiku vale paigutus v6ib tähendada kurja.
ja mis p6hiline, ei mingit turbot :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kas sul küünlad olid kõik ühe koodi/kuumusastmega ja ühte marki?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
umka
Postitusi: 232
Liitunud: 26.02.2006 2:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas umka »

Ma arvan et ei ole inimlik nüüd piinata teda nagu teevad siin mõned härrasmehed. Shit happens, ma tean mis tunne see on, mul kunagi keps tegi karteripõhjas auku :?
Edu ehitamisel, vähemalt saad targemaks ja järgmiseks korraks näitad ainult rehvisuitsu ja kiirust :bb
Honda Civic Coupe 1.6T VTEC
[color=cyan]Powered by Honda-Racing![/color]
www.honda-tuning.org
225HP/305Nm
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

umka kirjutas:Ma arvan et ei ole inimlik nüüd piinata teda nagu teevad siin mõned härrasmehed. Shit happens, ma tean mis tunne see on, mul kunagi keps tegi karteripõhjas auku :?
Edu ehitamisel, vähemalt saad targemaks ja järgmiseks korraks näitad ainult rehvisuitsu ja kiirust :bb
Eesmärk polnud piinata vaid juhiseid anda.

Ja kui hästi meenutada, siis soovitasin tal progeaju juba ammu peale panna, ta oskab seda väga hästi, olles vist paarile autole varem paigaldanud.

Ise olen paar autot väljahäälestanud, ja usu mind, düno võib olla kuitahes raske, kuitahes kaua seal piinanud, päriselu on ikka midagi muud. Küsi Maksimi käest kaua ta dünos oma autot häälestas, ja kas lennukal proovides juhtus mootoriga pahasti? Vihje: 5h dünos ja üks sõit niisama = mootor kottis (klapid peas paaril silindril).

Jahutusest. Kuumus jahutussärgis ja kuumus põlemiskambris on kaks eri asja! Oled sa oma autole eraldi temperatuurianduri paigaldanud kaane sisse põlemiskambri kohale? Paigalda, ja sa näed erinevusi, kuigi jahutusvedelik on ikka sama temperatuuriga. Lisaks loeb ka kütuse temperatuur, kuid see ilmselt praegusel juhul väga kaasa ei mänginud.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:...
OK, sina oled seadistuses kodus.

Mõni sääreka vend pakuks, et düüs oli umbes jne :lol:

Arvan, et seadistuses siiski ei olnud viga. Võibolla oleks veel hilisema süütega (-20hj vms) asja nii jahendana hoidnud, et midagi poleks juhtunud vms. Tagantjärgi tarkust pole vaja.

Mul on aju programmeeritav, ja selle paigaldus võttis 1h, seadistamis võimaluste ja kiirusega olen praegu rahul. Aga jah, oleks peale liguris käimist hakand megasquirti paigaldama, siis poleks midagi juhtunud, kuna poleks OMC'le jõudnud ;)
MS tuleb esialgu ikka dataloggerina + lisanäidikuteks ja hiljem võibolla vesipritset, lisapihusteid ja boosti jms juhtima. Siis tolle maha põlemise korral saaks ikka edasi sõita.

4. küünal oli NGK iridium, ja 3 esimest olid ühesugused Championid - arvatavasti Platinium.
Panin ka korra IQ24'ad peale - siis käis ühtlaselt, 2-3 pütiga ja ilma kolina kriginata. Tühikäigul juba tuli õlivarda august märgatavat suitsu. Tuulutusest lendab õli arvatavasti 2. ja võibolla ka 3. pütist kaduva rõhu tõttu.

Head nõu läheb ikka vaja.
Kes tahab aidata, hakaku varakult mulle uut plokki, kolbe ja kaanetihendit otsima :) Aitäh.
Võib pakkuda ka alternatiive - kasvõi mõnda muud mootorit, või isegi masinat - et oleks millele mõelda. See kaas mõnele muule mootorile ei istu peale?

To-Do List, mis oli mul tegelt enne kah suht samal kujul olemas, enne kui kunagi üle 0.7bari üle 400m sõidan:
* lennukal seadistada - datalogging
* näidikud silme-ette (WB, EGT, oilT, oilP, clt, RPM-light)
* d-klapid pähe - vb mingi väline deto-detection kah. "ion sense" vms :evil:
* hoiatus-alarmid-buzzerid - MS'ist ntx läpakasse, mis siis hakkaks kisama. Kunagi juba tegin jubina, mis ise otse MS'iga suhtles.
* jahedam termostaat
* õlijahutus (pidin saama nädal tagasi, aga pakkumine kadus)
* suurem radikas ja el-ventikad
* E-boost controller
* vesi-pritse
* bioetanool (suuremad pihustid ja kõvasti seadistamist)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

ei ole se asi jällegi päris ni kerge
liiga varajane syyde=detonatsioon
liiga hiline süüde = kõrge egt ja sulanud klapid v midagi muud

enda kogemus enne omc'd

seal osalenud must porsche-
läksin viimast häälestust tegema ja esimese katsega sai egt 3 kägu lõpus mingi 890 kraadi
kütusega mängides sain lõpuks selle 830 peale ja süütega mängides 820 juurde vist
5 käiguga ei saanud seda üle 950 vist (logid kodus, peast ei mäleta)

iga kraad mis sa hilisemaks keerad peaks olema kõrgem egt mitte jahedam nagu sa mainisid, niiet :)

ja miks sa erinevate kyynaldega sõitsid?
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kuuno kirjutas:ja miks sa erinevate kyynaldega sõitsid?
Sest keegi oli need sinna pannud. Ei tea kes.
iga kraad mis sa hilisemaks keerad peaks olema kõrgem egt mitte jahedam nagu sa mainisid, niiet :)
Olen kuulnud jah et hilise süütega VL klapid sulavad.
Oskad äkki täpsemini põhjendada miks see nii on? Kas lihtsalt sellest, et põlemata kütus põleb vl klapi ja egt andurio juures edasi tugevamalt kui muidu? Kui segu rikastada, siis järelpõlemine kah ju peaks kasvama - või siis ei jagu enam hapniku ja temp langeb ka EGT peal?
Pole kerge mõista, et kui tahad detonatsioonist vabaneda, pead EGT'd tõstma, aga näen pointi. Hea et ma süüdet timmind pole :)
Deto tekib kah ju kuumusest ehk survest põlemiskambris - mida varem süüdata seda suurem rõhk, temp ja detonatsioonioht kui kolb jõuab TDC. PeakPressurePoint liigub TDC poole ja seoses sellega ka kasvab PeakPressure.
Mida kuumem põlemine silindris seda jahedam EGT pordis?

Kaane temp andur oleks siis timmimiseks hää. Või siis ikkagi ION-sense tehnoloogia.

uued küünlad olid nädal aega kaasas, ja 1 mõte oli mul enne veel see et enne teen tühikäigu lahjemaks, siis vahetan :oops: aga vanad polnud probleemi näidanud, ja napilt jõudsin kapoti ja stange kinnitused enne võistlust valmis - kiireks läks :oops: Natuke lugupidamist ka eelmistele omanikele - mul pole ju põhjust arvata, et olen mingi "tegija" vanade kalade kõrval, alles 5kuud 1. turbo auto olnd.
Kui ostad uue Evo, sa kah ei lase benapaaki tühjaks, et äkki küla-tankla 95 või mingi muu shitt paagis. Shit happens, Kahju muidugi, aga kõik peavad maksma kooliraha.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

"Pole kerge mõista, et kui tahad detonatsioonist vabaneda, pead EGT'd tõstma, aga näen pointi. Hea et ma süüdet timmind pole "

võtad asja teisest otsast

selleks et egt oleks madalam ja õudu oleks rohkem pead süüdet varasemaks keerama kuni ohutu kauguseni detonatsiooni piirist

süüütega minnakse alt yles mitte ylevalt alla ja seguga loomulikult siis rikkast lahjemaks mitte vastupidi...
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

Astrona kirjutas:Unustasin "tänada" kommentaatoreid. Aga küll nad targemaks saavad, kui mõni suurem ja mitte nii rahulik vend, nendega tegeleb, pedagoogia pole minu ala. :x

Nissanisse usku ei kaota - aga eks natuke aega mõelda ja plaane teha ikka v6iks.

Kõige suuremad tänud muidugi RFL'ile, kes mu Tallinnasse sikutas jms.
kommentaatorite poolt oli jah imelik seda kuulda. mina ja Janis jõudsime ju mõlemad nende mootoritega oma klassis kuue hulka
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Pakun, et kommentaar S13 mootori "rekordkiirusel lagunemisest" on tingitud sellest, et pidevalt on müügil isendeid, millel mootor kottis (esimesena saaleprobleemid). Ja neid kahjuks on vägagi piisavalt.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
wirx
Postitusi: 229
Liitunud: 29.11.2004 11:55
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

kommentaatorid on usa usku ning sealtpoolt on alati tulnud tögavaid kommentaare japsi ning euroga kihutajatele...aga võtke ikka naljaga neid :p napsu ja nalja mehed ju mõlemad kommijad ;)
Porsche 911 Turbo - Kills rabbits....fast
Sülearvutid ja Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal ~100 sülearvutit, turbo kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

prr tegelikult Audi usku rohkem :)
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Raceboy kirjutas:Pakun, et kommentaar S13 mootori "rekordkiirusel lagunemisest" on tingitud sellest, et pidevalt on müügil isendeid, millel mootor kottis (esimesena saaleprobleemid). Ja neid kahjuks on vägagi piisavalt.
"rekordkiiruse" all pidas ta silmas arvatavasti lõppkiirust 126vms, mitte seda et 600-700m peal oligi arvatavsti S13 rekordkiirus ehk 100kmh rohkem lõppkiirusest.

V6istlejatel pole ju v6imalust napsitada ja huumorimeel ei jõua kohe järgi, kui kopsud kolvipuru täis. Usa ja japsi teemaga tuleb meelde "Pearl harbour" :lol: kamikaze.
Aga ega viperi vastu ei peagi saagi, too ikka 4.6 KORDA suurem mootor. Ei teagi palju need kompressorid puhuvad, aga kui seal ka üle 200hj/L tuleks, keelataks vist võistlused ära.

Pakkuge plokke, kuhu ma oma kaane koos turbo, sisse ja väljalaskega peale saaks panna. Ega peale CA vist midagi ei lähe (opelitel 1.6-2.2 kõik suht sama plokikaane tihendiga - isegi levo teab rääkida kuda ta 6 pütise kaane 4 pütise manta peale pani). Vaja kiirelt töö ära teha - jokutades niimõnigi projekt seisma jäänd. Samas, enne akujuhtme installi tulevad detoklapid salongi. Abix oleks low & hi-pass filter. Sinna võiks juba peale klappide ka lambikesi ja buzzereid külge haakida.

Täna lõpetan kaane uninstallimise. Eile kraapisin voolikud juhtmed klapikambrikaane maha. Ja siis kukkusid kõik võtmed auto alla kanalisse :lol: ei viitsind autot välja lükkama hakata ....
Kui kaas maas, lähen kah (nagu RFL) meh tõukurite peale. Ja laseb siis 0.25 vms seadistada, RFLi 0.35 meenutab tõesti kopika aegasid. Seal üleval on palju powerit, ja lisab töökindlust. Pealegi 1-2 vana tõukurit vahest külma mootoriga tegid kah häält ja 16 tõukuri hind poes on vist 15K vms - suht mõtetu.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Astrona kirjutas:Ja siis kukkusid kõik võtmed auto alla kanalisse :lol: ei viitsind autot välja lükkama hakata ....
Welcome To The Club :-D
Ma ei pea küll autot välja lükkama kanalisse pääsemise pärast aga lihtsalt ei viitsi sinna iga minuti tagant ronida.
Ja ei kuku mitte alati võtmed sinna vaid ükskõik mis asi üle laua ääre tahab pudeneda kukub ALATI KANALISSE, mitte kanalilaudade kõrvale maha.
Ei tea kust need detailid läbi poevad, mingi magnet on vist kanalipõhjas.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

Mihkel, maal on ju ikkagi gravitatsioon ehk magnetväli :lol:
kanalites väljendub see lihtsalt suuremal määral :-D
eks need kanalid ole üldse õnnetuseaugud, küll lööd pea ära
küll kukub midagi silma, küll jäävad asjad lauapealt võtmata jne
usun et tead mida mainin :-D

loba, aga astrona, leidsid põhjuse ka ülesse miks õli kaevus?
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Vasta