Turbo jahutus

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

subaru
Postitusi: 5
Liitunud: 01.06.2005 18:05
Asukoht: pärnu

Turbo jahutus

Postitus Postitas subaru »

Et selline küsimus vesijahutusega turbol kui ma ei ühenda vee voolikuid kas see kahjustab turbot (õhk jahutusega mootor).
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

loomulikult, turbol on ju meeletud pöörded ning kui ta jahutust ei saa siis kõrbeb väga kiiresti ära.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Õli jahutab samuti turbot. Ega saa ennem teada ei saa, kui järgi ei proovi. Parem muidugi otsida ainult õlijahutuse - määrimisega turbo.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Tehakse küll ja küll (kasutatakse vaid õli jahutamiseks), aga seda ei soovitata eriti kuullaagerturbotel, millel õli voolab läbi restrictori. Seepärast on õli hulk (ja ka jahutusefekt) väiksem.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

kauaks tal seda eluiga niimoodi on? või siis lihtsalt ei tohi pikalt peenestada?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Asi on rohkem pärast sõitu jahutamises, mitte peenestamises.

Mitut võidusõiduautot oled sa näinud, millel kasutatakse vesijahutust turbol? Ma mõtlen päris ringrajaautosid (nt. 12h, 24h jt.), mitte tänavaautosid, millega vahel dragimas käiakse.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

ei ole näinud, sellepärast küsingi...aga miks siis kasutatakse ainult õlijahtusega turbot, kas neil ehitus teine ja sobivad rohkem või on mingi muu põhjus?
puna
Postitusi: 522
Liitunud: 28.06.2006 11:38
Asukoht: Tallinn - Helsinki

Postitus Postitas puna »

Ei ole mõtet vrrelda oma tänava masinaid võistlusmasinatega
kus mootor maksab juba reeglina rohkem kui teil kogu auto
Tel. 5654585
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

See oli küll hea ja sisukas postitus.

Ei tea miks ei ole? Sellistelt masinatelt tulebki õppust võtta, sest nende puhul on lahendused tehtud sellised, mis koormustel kestavad.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
mõll
Postitusi: 63
Liitunud: 12.10.2005 14:45
Asukoht: kuressaare-tallinn

Postitus Postitas mõll »

tavakasutuses on parem ikka see lahendus, kus kasutatakse mõlemaid, ehk õli määrib ja jahutab ja vesi aint siis jahutab.aint õliga läheb õli kuumaks ja suurt radiaatorit kasutades läheb jälle palju õli mootorisse.tosool ei maksa õli kõrval ju midagi. lisaks veel kannatab mootori üldine temp. reziim, sest kuum õli on soojendab ka mootorit, mida omakorda jahutab vesi.
Vaene tudeng, tuunin nuudli ja õlle eest
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

Ma miskipärast arvan et konkreetselt turbo enda poolt soojendatava õli kogus on võrreldes ülejäänud mootoriga üsna tühine.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Ma arvan, et päris nii kah nüüd pole, et võistlusmootoril pole veega jahutust, siis pole see vajalik vms. Võistlusmootoreid vahetatakse või äärmisel juhul remonditakse peale igat võistlust. Usun, et peale ühte võistlust ei kannata samat turbot enam kasutada samas konditsioonis.
Tänavaauto peab aga läbi ajama sama turboga sadu tuhandeid kilomeetreid.
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Oma aja, ainult õlijahutusega esimesed Saabi turbod küll vastupidavusega ei hiilanud ...
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

1 miil ringrajal võrdub keskmiselt 1000 miiliga tänaval. Selline on nö rusikareegel vastupidavuse võrdlemisel.
Logish, see ei tähenda, et konkreetne mootor kannatabki tänaval 100 000km sõita, kuna tolerantsid on vähe teised (tänavasõidul kolb ei kuumenegi kõval võisudõidu-turbomootoril piisavalt, et sil. ja kolvi vaheline lõtk paigas oleks), kuid reegel käib materjalitugevuse kohta.

Ja õlijahutusega turbod kestavad väga hästi, kui neid mõistlikult kohelda: lasta jahtuda peale paarutamist tühikäigul.
Näide: kasvõi 911 Turbo, millel kasutatakse õlijahutust kuni mudelini 993 Turbo (1995-1998), kuna autol pole endalgi vesijahutust ja nende turbod töötavad 100 000-150 000km mingite probleemideta.

hents99 kirjutas:Ma arvan, et päris nii kah nüüd pole, et võistlusmootoril pole veega jahutust, siis pole see vajalik vms. Võistlusmootoreid vahetatakse või äärmisel juhul remonditakse peale igat võistlust. Usun, et peale ühte võistlust ei kannata samat turbot enam kasutada samas konditsioonis.
Tänavaauto peab aga läbi ajama sama turboga sadu tuhandeid kilomeetreid.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Uuematel 911T mudelitel on juba vesijahutus ka turbol? Eks 12 aastaga on turbotehnoloogia metsikult arenenud ja tuleks pigem vaadata/võrrelda mis lahendusi kasutavad uued tipptasemel turboautod.

Naljakas on vahel audiclubi foorumit lugeda kus kõige ülimaks ja parimate turbo-lahenduste aluseks peetakse ca 25 aastat tagasi ralliradasid sõitnud S1 Audit.
Vasta