Dynod eestis
EK-Racingu stend pekas praegu töötama nagu jutud liiguvad.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Indikaatordiagrammi ka joonistab?tehnika kirjutas:Mootori stend (dyno) Tallinnas
www.otter-ag.ee
750 KW, 14000 p/min, 1600 Nm
Tel: 56652349
Andre
Tere,
Indikaatordiagrammi ei joonista - seda mõõdetakse vähe teistmoodi. Mõtlesid ehk väljundkarakteristikuid - pöördemomendi ja võimsuskõverat?
Lugu selline, et sellel dyno pingil on digitaalsed näidikud, mis näitavad hetkevõimsust ja - pöördemomenti. Selleks, et saada graafik arvutisse reaalajas, teeme sinna hetkel DAQ laiendi.
Hetkel peab ise näidud kirja panema ja selle põhjal graafiku koostama. Ühte sellist graafikut võib näha siit: http://www.otter-ag.ee/files/Vaz%202106.xls
Andre
Indikaatordiagrammi ei joonista - seda mõõdetakse vähe teistmoodi. Mõtlesid ehk väljundkarakteristikuid - pöördemomendi ja võimsuskõverat?
Lugu selline, et sellel dyno pingil on digitaalsed näidikud, mis näitavad hetkevõimsust ja - pöördemomenti. Selleks, et saada graafik arvutisse reaalajas, teeme sinna hetkel DAQ laiendi.
Hetkel peab ise näidud kirja panema ja selle põhjal graafiku koostama. Ühte sellist graafikut võib näha siit: http://www.otter-ag.ee/files/Vaz%202106.xls
Andre
MootoriDyno
Graafik on kindlasti väga vajaik asi häälestamisel. Kuna näitude kirja panemine ja sellega tabeli koostamine võtab väga kaua aega (hiljem uuesti ja uuesti ja uuesti et iga pööretevahemik täpselt välja häälestada), siis tähendab see, et läheb suht kulukaks.
Siit tekibki küsimus: mis suurusjärgus mootori mõõtmine maksta võib? Ilmselt on vahe sees kas tegu turbomootori või vabalthingavaga (esimest suht tülikas stendi seada), aga ikkagi, mis summaga peaks arvestama?
Siit tekibki küsimus: mis suurusjärgus mootori mõõtmine maksta võib? Ilmselt on vahe sees kas tegu turbomootori või vabalthingavaga (esimest suht tülikas stendi seada), aga ikkagi, mis summaga peaks arvestama?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Mnjah mootoridyno on lihtsalt võimsuse mõõtmiseks selline tülikas seadeldis, lihtsam on sõita rullidele ja seal mõõta.
Seadistamine on aga teine teema, eriti kui kogu krempel on suuteline datalogima nt 8egt, 8wb, igast muid tempe, boosti, jne. Lisaks on veel kasulik on kui dynol on olemas ka inertsi ja saab mõõta võimsust shassi dyno põhimõttel - nii saab graafiku kogu (!) pööretevahemikus, mitte ainult fikseeritud punktides.
Ja tuleb arvestada et turbomootori puhul on vaja ka advekaatset IC jahutust.
Seadistamine on aga teine teema, eriti kui kogu krempel on suuteline datalogima nt 8egt, 8wb, igast muid tempe, boosti, jne. Lisaks on veel kasulik on kui dynol on olemas ka inertsi ja saab mõõta võimsust shassi dyno põhimõttel - nii saab graafiku kogu (!) pööretevahemikus, mitte ainult fikseeritud punktides.
Ja tuleb arvestada et turbomootori puhul on vaja ka advekaatset IC jahutust.
Tere,Raceboy kirjutas:Graafik on kindlasti väga vajaik asi häälestamisel. Kuna näitude kirja panemine ja sellega tabeli koostamine võtab väga kaua aega (hiljem uuesti ja uuesti ja uuesti et iga pööretevahemik täpselt välja häälestada), siis tähendab see, et läheb suht kulukaks.
Siit tekibki küsimus: mis suurusjärgus mootori mõõtmine maksta võib? Ilmselt on vahe sees kas tegu turbomootori või vabalthingavaga (esimest suht tülikas stendi seada), aga ikkagi, mis summaga peaks arvestama?
See on hea küsimus. Tõsi see on, mootori stendi seadmine on tükk tööd, ka häälestamine võtab aega (DTA). Konkreetse hinnapakkumise saamiseks palun võtta minuga personaalselt ühendust.
Andre
MootoriDyno
Olen isiklikult seda stendi näinud ja ka jahutussüsteeme, mida stend kasutab.
Jahutused olid vist veega ja suurust oli omajagu.
Andre võiks sellest ise lähemalt rääkida.
Ei ole kõik meeles enam nii täpselt mis seal nähtud sai
VAZ-i mootori mõõtmisega tehti ka demo, mida oli huvitav jälgida.
Jahutused olid vist veega ja suurust oli omajagu.
Andre võiks sellest ise lähemalt rääkida.
Ei ole kõik meeles enam nii täpselt mis seal nähtud sai

VAZ-i mootori mõõtmisega tehti ka demo, mida oli huvitav jälgida.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Ei pea silmas DTA häälestamist (kuigi olen selle managemendiga kokku puutunud ja USA edasimüüjat tunnen päris hästi)
Aga huvitab suurusjärk, sest mul oleks lähiajal üks vabalthingav, mis vajaks täpset seadistust. Täpse pakkumise võiks mulle PSi panna, aga suurusjärk huvitaks ilmselt kõiki (kas nö "tüki" alusel või tunnihindega).
EDIT: Henri, mootoridünos tegelikult saabki mootori võimsuse kõige täpsemalt teada

Aga huvitab suurusjärk, sest mul oleks lähiajal üks vabalthingav, mis vajaks täpset seadistust. Täpse pakkumise võiks mulle PSi panna, aga suurusjärk huvitaks ilmselt kõiki (kas nö "tüki" alusel või tunnihindega).
EDIT: Henri, mootoridünos tegelikult saabki mootori võimsuse kõige täpsemalt teada

http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
To MOSS:
Ei, sellist indikaatordiagrammi mõõtmise seadet mul ei ole. Tavaliselt on see süüteküünla külge ühendatud andur, mis mõõdab põlemiskambris valitsevat rõhku ja temperatuuri mootori töötamise ajal ja see mõõtmine on väga täpselt sünkroniseeritud mootori ülemise surnud seisuga (ü.s.s). Ei ole jah.
Andre
Ei, sellist indikaatordiagrammi mõõtmise seadet mul ei ole. Tavaliselt on see süüteküünla külge ühendatud andur, mis mõõdab põlemiskambris valitsevat rõhku ja temperatuuri mootori töötamise ajal ja see mõõtmine on väga täpselt sünkroniseeritud mootori ülemise surnud seisuga (ü.s.s). Ei ole jah.
Andre
MootoriDyno
Tean jah. Kui täpsem olla saab teada bhp - brake horsepower-i. Kuid ka vabalhingava puhul on tähtis teada kuidas mootor käitub tõusvate pööretega, nö kiirendades. Samas, väiksel maarjamaa pinnal, ei ole mõtet kõiki vidinaid omada.Raceboy kirjutas: EDIT: Henri, mootoridünos tegelikult saabki mootori võimsuse kõige täpsemalt teada
Teisest küljest ainult inertsidyno ei ole ka hea. Nt: turbomootoris on mõnikord vaja hoida pöördeid paigal nt spoolupi piirkonnas, ja seal vastavaid parameetreid muuta et ikka kiiremini boosti saaks (ilma mootorit ülearu lõhkumata). Seega on levinud hübriidid, millel on nii pidurdus kui ka inerts.
Nagu ma aru sain siis antud seadeldist ei ostetud eesmärgiga võidusõidu mootoreid hakata seadistama vaid uurimustöö jaoks?