BMW 528i, 99' Kristo_K
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Pazi88 M52 mootoril andsid ka helicoilid saba. Järgmise sammuna läksid kõik keermed time-serti peale. Time-sert + stock polt ja ateena tihend on minu teada tal tänaseni hästi vastu pidanud kombo 500hp juures.
Time serti hind on muidugi jalust rabav... Kuidagi ümber nurga nö universaal kitina ostes sai äkki isegi söödavama hinnaga kätte.
Igasuguse ARP rauaga tuleb muidugi ettevaatlikult ümber käia ja ühikuid jälgida. Mõningal juhul ei tasu vist ettenähtud momendini higistadagi.
Time serti hind on muidugi jalust rabav... Kuidagi ümber nurga nö universaal kitina ostes sai äkki isegi söödavama hinnaga kätte.
Igasuguse ARP rauaga tuleb muidugi ettevaatlikult ümber käia ja ühikuid jälgida. Mõningal juhul ei tasu vist ettenähtud momendini higistadagi.
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Kuuldavasti tehakse nii jah, eks tuleb endal ka see tee ette võtta ning asjatundjal lasta paika panna asjad.Maxdot kirjutas:Pazi88 M52 mootoril andsid ka helicoilid saba. Järgmise sammuna läksid kõik keermed time-serti peale. Time-sert + stock polt ja ateena tihend on minu teada tal tänaseni hästi vastu pidanud kombo 500hp juures.
Time serti hind on muidugi jalust rabav... Kuidagi ümber nurga nö universaal kitina ostes sai äkki isegi söödavama hinnaga kätte.
Igasuguse ARP rauaga tuleb muidugi ettevaatlikult ümber käia ja ühikuid jälgida. Mõningal juhul ei tasu vist ettenähtud momendini higistadagi.
Nii räägitakse ka jah, aga 60nM on natukene vähe
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Aii, mõnesmõttes tore, et ma pole ainuke, kes M52 turbomootoril plokikeermetega hädas. Ise pole veel remontima jõudnud, kuid Würthist sai võetud keermeparandushülsid, mis pidavat hea asi olema. Eks saan katsetada omal nahal nagu ikka
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Ma ei oska nende kohta midagi kosta, aga ilmselt viin nüüd juba eos teadjamehe kätte kes pidama paneb. Samuti, ega ei ole ise ka viitsinud tegeleda, väntvõll veel vaja eemaldada ning võiks töösse viia aga "aega ju veel on"babylon kirjutas:Aii, mõnesmõttes tore, et ma pole ainuke, kes M52 turbomootoril plokikeermetega hädas. Ise pole veel remontima jõudnud, kuid Würthist sai võetud keermeparandushülsid, mis pidavat hea asi olema. Eks saan katsetada omal nahal nagu ikka
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Würthi timesert on liiga lühike(usa õige komplekt äkki oli 40mm, würthi oma 20mm, võin veidi eksida, aga mõte jääb samaks) Lisaks m50 arp on erinev kui m52 arp. Jälle, m52 arp on 2cm pikem(seda infot väga hästi ei leia, kui just peale ei satu ja palju tuhninud pole)
Ainuke õige viis kuidas tihend pidama saada on M12(poolast saab) peale minna ja athena tihend. Natuke vaja vaeva näha(timeserdiga sama töö ploki osas ning kaane augud 12mm peale puurida, või 12.1).
Ainuke õige viis kuidas tihend pidama saada on M12(poolast saab) peale minna ja athena tihend. Natuke vaja vaeva näha(timeserdiga sama töö ploki osas ning kaane augud 12mm peale puurida, või 12.1).
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Kui nüüd tähte taga ajada, siis on M50/52 ARP sama, aga M52TU/M54 hoopis midagi muud.Villem666 kirjutas:Würthi timesert on liiga lühike(usa õige komplekt äkki oli 40mm, würthi oma 20mm, võin veidi eksida, aga mõte jääb samaks) Lisaks m50 arp on erinev kui m52 arp. Jälle, m52 arp on 2cm pikem(seda infot väga hästi ei leia, kui just peale ei satu ja palju tuhninud pole)
Ainuke õige viis kuidas tihend pidama saada on M12(poolast saab) peale minna ja athena tihend. Natuke vaja vaeva näha(timeserdiga sama töö ploki osas ning kaane augud 12mm peale puurida, või 12.1).
Nüüdseks olen õiged ARPid soetanud ning varsti viin ka ploki tegemisse.
M12 on ka võimalus jah, aga just viimasena mainitud (kaane puurimine) asja pärast ma seda jällegi ette võtta ei taha.
Teadja mehed rääkisid, et 12 isegi palju, pigem S54? M11 peale minna ning ei ole õlituse muresid.
Kaanetihendi panen ilmselt originaali aga 1mm paksu, ei raatsi enam maksta ulme hinda Cometic/Athena eest, kui originaal samuti metallist ning 5-6x odavam
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Mul ka praegu Athena ja ilmselt lähen ka originaali teed, mul ei tule sealt ilmselt niikuinii üle 1bar rõhku ilmselt(hetkel on 0.7bar). See keermete/tikkude teema muidugi hea info, on tõesti Würthi oma 20mm ja ilmselt jääb lühikeseks. Eks kevadeni on natuke aega ja saab mõelda kuidas edasi. Jälgin igaljuhul teemat ja ootame uuendusi.
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Kristo_K kirjutas:Kui nüüd tähte taga ajada, siis on M50/52 ARP sama, aga M52TU/M54 hoopis midagi muud.Villem666 kirjutas:Würthi timesert on liiga lühike(usa õige komplekt äkki oli 40mm, würthi oma 20mm, võin veidi eksida, aga mõte jääb samaks) Lisaks m50 arp on erinev kui m52 arp. Jälle, m52 arp on 2cm pikem(seda infot väga hästi ei leia, kui just peale ei satu ja palju tuhninud pole)
Ainuke õige viis kuidas tihend pidama saada on M12(poolast saab) peale minna ja athena tihend. Natuke vaja vaeva näha(timeserdiga sama töö ploki osas ning kaane augud 12mm peale puurida, või 12.1).
Nüüdseks olen õiged ARPid soetanud ning varsti viin ka ploki tegemisse.
M12 on ka võimalus jah, aga just viimasena mainitud (kaane puurimine) asja pärast ma seda jällegi ette võtta ei taha.
Teadja mehed rääkisid, et 12 isegi palju, pigem S54? M11 peale minna ning ei ole õlituse muresid.
Kaanetihendi panen ilmselt originaali aga 1mm paksu, ei raatsi enam maksta ulme hinda Cometic/Athena eest, kui originaal samuti metallist ning 5-6x odavam
Krt ma nii täpslet ei oska vaielda, ise jõudsin järeldusele, et alu ploki omad peaks pikemad olema 2cm.
Kaane puurimine kõige lihtsam, tavaline puurpink ja puurid läbi. Raskem on tihendi aukude puurimine(et ära ei lõhuks), ning ploki sisse sirgelt keerme ajamine, need tahavad veidi hoolikamat lähenemist. Ülejäänu suhtes ei olnud mingeid probleeme.
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Hallou Hallou!
Uus aasta - sama mootor ehk alustame jälle otsast peale
Mõned päevad tagasi võtsin end kokku ning hakkasin tegelema asjadega, sest nagu ikka, aeg möödub meeletu kiirusega ning avastad end jälle mai kuus, et polegi kuhugi jõudnud.
Hetkeseisuga teostatud:
Plokk ning otsakaas lihvitud tasapinda.
Ploki keermed said vahepeal taastatud keermepukside näol.
Uued ARP (M52/M54) tikud on olemas.
Mõned tunnid tagasi alustasin kuskilt otsast ning Mooseworksi abiga saime paigaldatud keermepuksid kui ka tikud nende sisse. Vahepeal käis plokk treiali käes kes siis puuris augud üle, keermestas ning treis valmis puksid. Igaks juhuks panime need liimiga (Kuigi ei tohiks olla probleemi ka ilma AGA ma enam ei jõua seda saani kokkulahti pannavõtta seega kindla peale välja) - Eks tekkis mingeid iseärasusi ikka nagu näiteks mõni puks ei tahtnud korralikult sisse minna, lõppes veidi varem kui teised, kuid lõppkokkuvõttes peale tikkude paigaldust ning kaane peale proovimist on ruumi parajalt ning saab ka kenasti peale pingutada.
Edasi minnes paneks kokku alumise otsa (Väntvõll, kepsud, kolvid, õlipump jms) ning seejärel juba üles poole tegutsema.
Kasutusse läheb originaal kaanetihend kui rem. mõõdus ehk 1mm paks ning 85mm borega.
Sealt edasi peaks veel vaja minema üht väljalaskenukka (Sealt midagi vahelt läbi käinud ning natuke liialt palju ära treinud ), sidurikomplekt on ka veel ostmata/konfigureerimata, suuremad pihustid samuti soetamata.
Sidur tuleb Tiltoni 3 kettaline, kettad vaja ringi teha bemmi nuudile.
Pihustid 2200cc (varasemalt 1000cc), sest plaanis etanoolile üle minna
Mingit pudi padi veel, aga hetkel ei meenu.
Selle korra ehitusest teen kindlasti rohkem pilte, siis on ka mida Teiega jagada!
Uus aasta - sama mootor ehk alustame jälle otsast peale
Mõned päevad tagasi võtsin end kokku ning hakkasin tegelema asjadega, sest nagu ikka, aeg möödub meeletu kiirusega ning avastad end jälle mai kuus, et polegi kuhugi jõudnud.
Hetkeseisuga teostatud:
Plokk ning otsakaas lihvitud tasapinda.
Ploki keermed said vahepeal taastatud keermepukside näol.
Uued ARP (M52/M54) tikud on olemas.
Mõned tunnid tagasi alustasin kuskilt otsast ning Mooseworksi abiga saime paigaldatud keermepuksid kui ka tikud nende sisse. Vahepeal käis plokk treiali käes kes siis puuris augud üle, keermestas ning treis valmis puksid. Igaks juhuks panime need liimiga (Kuigi ei tohiks olla probleemi ka ilma AGA ma enam ei jõua seda saani kokkulahti pannavõtta seega kindla peale välja) - Eks tekkis mingeid iseärasusi ikka nagu näiteks mõni puks ei tahtnud korralikult sisse minna, lõppes veidi varem kui teised, kuid lõppkokkuvõttes peale tikkude paigaldust ning kaane peale proovimist on ruumi parajalt ning saab ka kenasti peale pingutada.
Edasi minnes paneks kokku alumise otsa (Väntvõll, kepsud, kolvid, õlipump jms) ning seejärel juba üles poole tegutsema.
Kasutusse läheb originaal kaanetihend kui rem. mõõdus ehk 1mm paks ning 85mm borega.
Sealt edasi peaks veel vaja minema üht väljalaskenukka (Sealt midagi vahelt läbi käinud ning natuke liialt palju ära treinud ), sidurikomplekt on ka veel ostmata/konfigureerimata, suuremad pihustid samuti soetamata.
Sidur tuleb Tiltoni 3 kettaline, kettad vaja ringi teha bemmi nuudile.
Pihustid 2200cc (varasemalt 1000cc), sest plaanis etanoolile üle minna
Mingit pudi padi veel, aga hetkel ei meenu.
Selle korra ehitusest teen kindlasti rohkem pilte, siis on ka mida Teiega jagada!
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Vahepeal tekkis hetk lisada mõned fotod, aga meelest läinud, kuidas neid siia ilma lingita panna aga kel huvi, saab pilgu peale visata.
Praeguseks hetkeks mootor suures osas koos, sidur on töös ning saab ka mõne aja pärast veel tolle külge panna. Pihustid vaja ka veel tellida ning siis suurem osa asju olemas ja valmis.
Hetkel lähitulevikus vaja kere garaazi viia ning kütusetrass välja vahetada.
Mootori osas saab kolle teibitud, pudipadi külge pandud ning kui mõlemad tehtud, siis lõpuks uuesti kapotialla
https://ibb.co/CwLKptW" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/NxQBtH3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/4F9gGrg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/Jx0csWQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/r4HKZRj" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/cYphKrR" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/HN0hmQX" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/5cMpgRT" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/1z8jqVp" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/cQ3SF2b" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/DzzBTK1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/L6Y7yqb" onclick="window.open(this.href);return false;
Praeguseks hetkeks mootor suures osas koos, sidur on töös ning saab ka mõne aja pärast veel tolle külge panna. Pihustid vaja ka veel tellida ning siis suurem osa asju olemas ja valmis.
Hetkel lähitulevikus vaja kere garaazi viia ning kütusetrass välja vahetada.
Mootori osas saab kolle teibitud, pudipadi külge pandud ning kui mõlemad tehtud, siis lõpuks uuesti kapotialla
https://ibb.co/CwLKptW" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/NxQBtH3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/4F9gGrg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/Jx0csWQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/r4HKZRj" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/cYphKrR" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/HN0hmQX" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/5cMpgRT" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/1z8jqVp" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/cQ3SF2b" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/DzzBTK1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/L6Y7yqb" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW 528i, 99' Kristo_K
Hallooo hallooo!
Märkamatult hakkab suvi lähenema ja ilm soojenema. See tuletab aga meelde, et peab tegelema asjaga hakkama, kui tahtmist sõita on. Seega lühidalt mis vahepeal juhtunud/tehtud on.
Esimeste päiksemaliste ilmadega veeres kere hea sõbra garaaži, kus tagasillale paigaldasime coiloverid (Äkki päästab natuke tiiva ja slikkrehvi kokkupuutest) ja mõningad muud pisemad tööd. Lisaks sai paika pandud uus gameplan, mis saab edasi.
Mootor juba päris pikalt koos olnud, mõningad osad on juurde ostetud/lastud teha. Viskan hetke speclisti ka üles, kui kellelgi suurem huvi vaadata:
Plokk: M52TUB28 84.5mm Bore
Vänt: M52TUB28 stock
Keps: Maxspeeding 135mm
Kolb: AMP44 84.5mm sepis
Kaas: taastatud, lihvitud, originaal
Kaanetihend: Originaal 1mm paks
VL kollektor: Custom by Mooseworks
SL kollektor: M52TUB28 stock
Turbo: Maxspeedingrods GT35
Pihustid: 2200cc Bosch
Sidur: Tilton 3 disk (Mudelit ei mäleta)
Hooratas: Custom
Tänase päeva seisuga oleks peaaegu tõstnud juba mootori kapotialla, aga meenus, et mootorikraana on külapeal ning ei hakanud seda taga ajama.
Muus osas tegemist veel jagub ning ideed keerlevad, et saada võimalikult hea esimese korraga.
Uue paagi materjalid olemas ning vajavad veel viimasi keevitusi (Tuleb ca 40 L, pagasnikusse, tagavararatta pessa), paak lastud lõigata GS Production'il.
Uued pihustid olemas, nüüd vaja mõelda, kas tuleb ka koheselt uus sisselaskekollektor koos kütuselatiga või olemasolevale vahejupid lasta teha.
Kui paak paigas, tuleb vedada uus kütusetrass, sest kasutusse läheb kütusena etanool.
Muus osas veel:
Sidurilibistaja külge monteerida
Summuti lõpuni teha
Juhtmestik korrastada ja pistikuid vahetada
Nipet-näpet pudipadi seismise jms asjade tõttu puhastada/külge panna jms.
Tegemist jagub, ilmselt saab käivitada juba sel kuul, kuid sõidulootust veel hetkel endale ette ei sea.
Märkamatult hakkab suvi lähenema ja ilm soojenema. See tuletab aga meelde, et peab tegelema asjaga hakkama, kui tahtmist sõita on. Seega lühidalt mis vahepeal juhtunud/tehtud on.
Esimeste päiksemaliste ilmadega veeres kere hea sõbra garaaži, kus tagasillale paigaldasime coiloverid (Äkki päästab natuke tiiva ja slikkrehvi kokkupuutest) ja mõningad muud pisemad tööd. Lisaks sai paika pandud uus gameplan, mis saab edasi.
Mootor juba päris pikalt koos olnud, mõningad osad on juurde ostetud/lastud teha. Viskan hetke speclisti ka üles, kui kellelgi suurem huvi vaadata:
Plokk: M52TUB28 84.5mm Bore
Vänt: M52TUB28 stock
Keps: Maxspeeding 135mm
Kolb: AMP44 84.5mm sepis
Kaas: taastatud, lihvitud, originaal
Kaanetihend: Originaal 1mm paks
VL kollektor: Custom by Mooseworks
SL kollektor: M52TUB28 stock
Turbo: Maxspeedingrods GT35
Pihustid: 2200cc Bosch
Sidur: Tilton 3 disk (Mudelit ei mäleta)
Hooratas: Custom
Tänase päeva seisuga oleks peaaegu tõstnud juba mootori kapotialla, aga meenus, et mootorikraana on külapeal ning ei hakanud seda taga ajama.
Muus osas tegemist veel jagub ning ideed keerlevad, et saada võimalikult hea esimese korraga.
Uue paagi materjalid olemas ning vajavad veel viimasi keevitusi (Tuleb ca 40 L, pagasnikusse, tagavararatta pessa), paak lastud lõigata GS Production'il.
Uued pihustid olemas, nüüd vaja mõelda, kas tuleb ka koheselt uus sisselaskekollektor koos kütuselatiga või olemasolevale vahejupid lasta teha.
Kui paak paigas, tuleb vedada uus kütusetrass, sest kasutusse läheb kütusena etanool.
Muus osas veel:
Sidurilibistaja külge monteerida
Summuti lõpuni teha
Juhtmestik korrastada ja pistikuid vahetada
Nipet-näpet pudipadi seismise jms asjade tõttu puhastada/külge panna jms.
Tegemist jagub, ilmselt saab käivitada juba sel kuul, kuid sõidulootust veel hetkel endale ette ei sea.