kõige suurem mulje on jäänud et väheke kõvem sõit võiks olla...kõige usutavam mulle samuti hetkel esimene link...
ntx erinevad teooriad:
Väide:ei tohi kõvasti sõita kuna mõned osad vajavad sissetöötamist
Vasts:kui osad on juba algusest paigast ära v vahed valed siis ei tööta enam midagi sisse ka aeglase sõiduga
karmim sissesõit vajalik selleks et gaasid suruksid rõngaid vastu seina ja nad tihedamaks teeksid jne jne jne
ootan arvamusi
sain ka aru nigu auto tahaks just sissesõiduks rohkem jõulist sõitu ehk sissesõitu saab teha
1) võidusõidu rajal,
2) dyno stendis
3) tänaval (offroudides mootorrataste ning lumesaanidega)
Jaan kirjutas:nu jah, aga saaled on ju need asjad mis ringi peale teevad, isegi kui rõngastele väga hästi mõjub
Täiesti vale jutt!
Saaled EI PUUTU sõidu ajal väntvõlliga kokku!!! Kui puutub, on mootoris midagi valesti. Väntvõlliga puutuvad saaled kokku VAID käivitamise ajal, kui õlisurvet veel üleval pole või kehva õli/õlituse tõttu.
jep nagu seal öeldud oli, siis kui mdagi on valesti ehk saale ja vänt puutuvad kokku, siis ei aita rahulik sissesõit midagi...
aga silmas peab pidama et karmimal sissesõidul ja karmimal sissesõidul on ka vahe sees
Raamatus "Forced Induction Performance Tuning" soovitatakse lühiajalisi kiirendusi ja käiguga pidurdamisi sissesõidul, see pidi silindri seinu paremini õlitama, kuna vänt viskab õli mootoris ringi e. tekib windage.
Sama info sul ka seal lingis kirjas:
The best method is to alternate between short bursts of hard acceleration and deceleration.
Viimati muutis valdz, 18.10.2006 15:10, muudetud 1 kord kokku.
mina sain aru ka et käiguga pidurdamine toob õli silindri seintele, aga kui pikk maa teha neid lyhiajalisi kiirendusi? ma olen aru saanud nyyd et ntx 500km jooksul ja kõik on ok peale seda...
Ma olen kuulnud uuele autole sissesõiduks selliseid soovitusi, et enne esimesi õlivahetusi teha maantee peal üks pikem ots ühtlaselt (~1 tund) kiirusega umbes 3/4 maksimaalkiirusest. Näiteks 190-200 km/h max.kiirusega autol kusagil 160 km/h. Mootor jäävat tuntavalt teravam n.ö. sissesõidu ajal ainult töristatud mootoritest. Selliseid soovitusi andis autoremondiga ja autode müügiga igapäevaselt leibateeniv inimene oma väga heale sõbrale. Nii,et mingi tõetera on sees, et ainult mingite väga madalate pööretega töristades ei tule sealt kõigeparemat asja. Samas vast pöördeid päris põhja lüüa ka ei maksa. Seal on kindlasti ka mingi seos mootori võimalike max.pööretega, aga antud konkreetsel juhul defineeriti seda läbi auto max. kiiruse.
Samas nende autode jaoks, mis siin foorumis figureerivad on meil raske leida kohta, kus saaks sõita 1 tund järjest 3/4 max. kiirusest. 230-240-250 km/h max. kiirusega autol peaks see kiirus olema siis juba kusagil 180-190-200 km/h. Olen selliselt sissesõidetud autoga ka hiljem kokkupuutunud ja halvem, kui teised ta igatahes ei ole - pigem ikka vastupidi.
Pigem mõeldakse 2/3 põhjagaasist. Sissesõidul mitte sõita madalate pöörete ja põhjagaasiga. Mootorit mitte lasta punasesse kogu aeg. (pööretepiirajasse). Hea on anda vahelduvat koormust ja mõõdukaid pöördeid, samuti ala 3/4 või 2/3 maksimaalsetest pööretest. Ja kõige rohkem loeb mootori kokkupanemise täpsus.
Miks kiirendamine ja käiguga pidurdamine on parem kui lihtsalt hoida kõrgeid pöördeid?
Minu teooria (kehtib otsemootori puhul) õlitase teatud õlivanni osas tõuseb kõrgemale ja seetõttu pritsib õli pareminin laiali? Kuigi see teooria ei anna küll mingit eelist põiki mootori puhul.
mart154 kirjutas:endal küll otsemootor aga karteripõhja on ehitatud sihuke "laburünt" et see õli ei liigu sealt ikka mitte kuhugi
Proovisid õli sees kallutada?, põmst see labürint hoiab õli stabiilsena kuid raskuskiirenduse vastu on raske saada, miks muidu paljudel on ehitatud dry sump.
esimesed 50-100km rahulikumlat kontrollida, et ei vollad asjad kinni ja lekeid pole..
100-500km mootorit mitte piinates lasen kuni 5000rpm teise käigu kiirendused mootoril minimaalne koormus, mitte mingil juhul piinata, et lõpuni ära lasta jne
500-1000km üks pärnu või tartu ots möödasõidud kolmandaga kiirendused (mitte põhja gaasiga)
1000km õlivahetus ja klappi regull minul lõpes sissesõit siis, seni pole laiali käinud (ptui ptui ptui)
õnnestus sel suvel teha trafic bussile sissesõit (3000 km) nii, et järelhaagisega vedasin teist väikebussi. Ehk siis pidev koormus oli taga. Tagumikutunnetus ütleb, et see buss lippab võrreldes teistega paremini edasi küll (võrdlusmomendi võimalus on täiesti olemas). Sportlikule turboautole vb ei ole hea mõte rasket haagist taha panna, kuid ka see on variant.
sissesõites tuleb siiski autole anda tunda, mis teda järgnevalt ees ootab, kuna kepsud jms tahavad tunda seda koormust, mis neil kannatada tuleb...kui vaikselt töristada ja hiljem minna anda, võib tekkida olukord, kus miski detail järgi annab...loomulikult ei tohi võtta viimast, aga väga tagasi hoida ka ei tasu...võimalikult erinevaid koormusi mootorile anda, siis ok