Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Teen siis siia foorumisse ka oma taksost teema ära. Tegu vana mersuga mida vaikselt ehitanud olen. Esialgu sai 3,2 liitrine mootor 2,3 asemele pandud ja nüüd ka turbo juurde et peaks sobima küll siia foorumisse.
Väike list.
Billet hooratas ~4.3kg
Alcon 3-kettaline 184mm sidur
Hüdrauliline survelaager (originaal süsteem kahvliga)
2x 10" ventilaatorid
Enda aretatud 2 trosseriga sisselaske süsteem
Piduri võimendi vahetatud 2 kambrilise vastu
3.07 ülekandega LSD differ
Lairiba lambda
VEMS juhtaju
Surveaste 10.5
VEMS LCD ekraan mootori töö parameetrite kuvamiseks
Siemens 630cc pihustid
Turbo K31
Hooratas ja survelaager sõbra toodetud Elbe Engineering.
Oma tehtud vannidega radikas.
Ja kollektoripoiss.
Väike list.
Billet hooratas ~4.3kg
Alcon 3-kettaline 184mm sidur
Hüdrauliline survelaager (originaal süsteem kahvliga)
2x 10" ventilaatorid
Enda aretatud 2 trosseriga sisselaske süsteem
Piduri võimendi vahetatud 2 kambrilise vastu
3.07 ülekandega LSD differ
Lairiba lambda
VEMS juhtaju
Surveaste 10.5
VEMS LCD ekraan mootori töö parameetrite kuvamiseks
Siemens 630cc pihustid
Turbo K31
Hooratas ja survelaager sõbra toodetud Elbe Engineering.
Oma tehtud vannidega radikas.
Ja kollektoripoiss.
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Kehv mälu numbrite peale, valesti meelde jäänud.
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Kas auto sõidab ja mis rõhuga? Vägev sleeper igatahes.
BB Chevy, Audi TQ
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Mersumehi fooritaga peab hakkama lausa kartma juba:) äge projekt
Black smoke....also the tires
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Veel mitte wg vaja kätte saada ja külge pookida uus sumpa teha. Ilmselt üle bari ei hakka peale väga keerama. Surveaste on suure rõhu jaoks pisut kõrge. Palju vaja pole rõhku vaja kah sest mootor pole kõige nõrgem toorik, tehasest 161kw 310nm.
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
10 surveastmega ilmselt ei saagi midagi väga peale lasta. 0,5bari ja +40kw äkki? Panen jumala puusalt praegu, sest enda autol 1,6 mootoril tehases 0,6bar-iga oli võetud sisuliselt samast konest NA-ga võrreldes +20kw ja sul topelt suurem mootor.
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 03.12.2009 19:22
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.
Like teemale!
Like teemale!
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Seda 40 kw on küll vähe tehase numbrid korda 2 on juba rahuldav. Aga eks näha mis tuleb. Viimast taga ei aja ja kepsud võiks ka sirgeks jääda.
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Usun, aga need on tänapäevased pillid mis on ekstra nii ehitatud ja rõhk ilmselt ongi 0,6bar kanti. Muidugi võiksid ka näiteid tuua mingite 20a+ vanade autode vallast millel 10 surveaste ja rängalt boosti peale keeratud mis mu jutu põrmustaks.mitsu_manic kirjutas:Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.
Like teemale!
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 03.12.2009 19:22
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Mis vahet on, kas ehitad ise 10.0 surveastme peale või ehitab tehas? Tehasel on võimalik ainult täpsem seadistus ning nässu mineku korral võetakse järgmine sama mootor ja proovitakse uuesti.
20+ vanadel autodel ei olnud ka sellist juhtmoodulite ja andurite valikut, mida on võimalik tänapäeval soetada ja külge kruvida.
Kõrgema boosti korral hoiad süütenurgaga tagasi. Mida madala surveastme korral saaks äkilisemaks tuua.
Kas 10a vana auto sobib? 2005a Outlander 2.0 turbo.
Nagu nii pooled isetehtud turboviled on 2.5 bari boosti, süüde mega hiline ja segu rikas. Et saaks ainult boosti tõsta, kuna muu ei loe.
20+ vanadel autodel ei olnud ka sellist juhtmoodulite ja andurite valikut, mida on võimalik tänapäeval soetada ja külge kruvida.
Kõrgema boosti korral hoiad süütenurgaga tagasi. Mida madala surveastme korral saaks äkilisemaks tuua.
Kas 10a vana auto sobib? 2005a Outlander 2.0 turbo.
Nagu nii pooled isetehtud turboviled on 2.5 bari boosti, süüde mega hiline ja segu rikas. Et saaks ainult boosti tõsta, kuna muu ei loe.
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Seadistamise küsimus. Muidugi detonatsioon tuleb kiiremini ja seab piirid võrreldes madalama surveastmega.
Enda autol oli MB R4 2.3 mootor (29a vana ja stock, lahtikäimata) 10.5 surveastmega ja enne läksid pilbasteks kepsud kui detoneerima hakkas. Jõudu vast umbes 470hp
Teine kogemus stock BMW S50B30 mootoriga, millel oli 10.8 surveaste. Ei mäletagi kunas see detonatsiooni märki näitas, vist 550-560hp juures. Pärast võtsin süütenurka tagasi ja jätsime 520hp.
Kui ahneks ei lähe, siis pole häda midagi.
Tänavale on paras ca 9.5-10 surveaste ja natuke rõhku juurde. Siis on mootor ka alt-otsast sõidetav.
Ise langetasin surveastme 9.0 peale ja tuleb tõdeda, et seda on ka tunda (mitte positiivsest küljest).
Kindel on see, et 100% jõulisa tuleb igal juhul. Sel motol on stockis 220hp. 450hp ei ole probleemiks.
Enda autol oli MB R4 2.3 mootor (29a vana ja stock, lahtikäimata) 10.5 surveastmega ja enne läksid pilbasteks kepsud kui detoneerima hakkas. Jõudu vast umbes 470hp
Teine kogemus stock BMW S50B30 mootoriga, millel oli 10.8 surveaste. Ei mäletagi kunas see detonatsiooni märki näitas, vist 550-560hp juures. Pärast võtsin süütenurka tagasi ja jätsime 520hp.
Kui ahneks ei lähe, siis pole häda midagi.
Tänavale on paras ca 9.5-10 surveaste ja natuke rõhku juurde. Siis on mootor ka alt-otsast sõidetav.
Ise langetasin surveastme 9.0 peale ja tuleb tõdeda, et seda on ka tunda (mitte positiivsest küljest).
Kindel on see, et 100% jõulisa tuleb igal juhul. Sel motol on stockis 220hp. 450hp ei ole probleemiks.
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Eestis on väga mitmeid turbotatud V8 drifti bemme M60B40 (10.5:1 surveaste) ja M62B44 (11:1 surveaste). Sõidetakse stock mootoritega 0,6-1,0bar rõhuga probleemivabalt. Kusjuures enamjaolt on kütuseks bensiin mitte etanool. Kui heas seades ja hästi säilinud M60B40 annab vabalthingavana dünos rattast 200kW/400Nm siis 0,6bar rõhu juures (HX40 Super/18cm koda) on rattast mõõdetud 325kW/640Nm ning 1,0bar rõhuga 390kW/780Nm. Kiire arvutus näitab, et 0,6bar annab juurde 125kW, mis teeb ühe liitri töömahu kohta võimsuse kasvuks 125/4=31,25kW ning 1,0bar annab juurde 190kW mis teeb ühe liitri töömahu kohta võimsuse kasvuks 190/4=47,5kW.Jaan kirjutas:Usun, aga need on tänapäevased pillid mis on ekstra nii ehitatud ja rõhk ilmselt ongi 0,6bar kanti. Muidugi võiksid ka näiteid tuua mingite 20a+ vanade autode vallast millel 10 surveaste ja rängalt boosti peale keeratud mis mu jutu põrmustaks.mitsu_manic kirjutas:Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.
Like teemale!
Mina pakun, et see 3,2L mersu mootor võiks HX40 Super'iga (16cm või 18cm koda) 0,5-0,6bar juures julgelt 250kw välja anda ning seda rattast
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Panen siia mõned graafikud võrdluseks:
Kõigil turbokatel on kasutusel HX40 Super (18cm)
Rõhud on mälu järgi kirja pandud
Mihkel Norman Tults - e28 ~0,8bar 4.4L V8 (M62B44)
Randar Kajo - e30 vabalthingav 4L V8 (M60B40)
Märt Kuvvas - Supra ~0,6bar 4L V8 (M60B40)
Eduard Vahemets - Mustang ~1,0bar 4.0L V8 (M60B40)
Kõigil turbokatel on kasutusel HX40 Super (18cm)
Rõhud on mälu järgi kirja pandud
Mihkel Norman Tults - e28 ~0,8bar 4.4L V8 (M62B44)
Randar Kajo - e30 vabalthingav 4L V8 (M60B40)
Märt Kuvvas - Supra ~0,6bar 4L V8 (M60B40)
Eduard Vahemets - Mustang ~1,0bar 4.0L V8 (M60B40)
Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h
Natukeseks ajaks nokitsemist jälle, õnneks kevad veel kaugel kiiret pole.