Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

arts24h
Postitusi: 66
Liitunud: 13.03.2011 11:13

Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas arts24h »

Teen siis siia foorumisse ka oma taksost teema ära. Tegu vana mersuga mida vaikselt ehitanud olen. Esialgu sai 3,2 liitrine mootor 2,3 asemele pandud ja nüüd ka turbo juurde et peaks sobima küll siia foorumisse.

Väike list.

Billet hooratas ~4.3kg
Alcon 3-kettaline 184mm sidur
Hüdrauliline survelaager (originaal süsteem kahvliga)
2x 10" ventilaatorid
Enda aretatud 2 trosseriga sisselaske süsteem
Piduri võimendi vahetatud 2 kambrilise vastu
3.07 ülekandega LSD differ
Lairiba lambda
VEMS juhtaju
Surveaste 10.5
VEMS LCD ekraan mootori töö parameetrite kuvamiseks
Siemens 630cc pihustid
Turbo K31
Hooratas ja survelaager sõbra toodetud Elbe Engineering.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Oma tehtud vannidega radikas.
Pilt
Ja kollektoripoiss.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
arts24h
Postitusi: 66
Liitunud: 13.03.2011 11:13

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas arts24h »

Kehv mälu numbrite peale, valesti meelde jäänud.
Tiit
Postitusi: 87
Liitunud: 07.10.2005 14:26

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas Tiit »

Kas auto sõidab ja mis rõhuga? Vägev sleeper igatahes.
BB Chevy, Audi TQ
Kasutaja avatar
bmwre39
Postitusi: 142
Liitunud: 27.05.2013 21:54
Asukoht: jõgevamaa

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas bmwre39 »

Mersumehi fooritaga peab hakkama lausa kartma juba:) äge projekt
Black smoke....also the tires
arts24h
Postitusi: 66
Liitunud: 13.03.2011 11:13

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas arts24h »

Veel mitte wg vaja kätte saada ja külge pookida uus sumpa teha. Ilmselt üle bari ei hakka peale väga keerama. Surveaste on suure rõhu jaoks pisut kõrge. Palju vaja pole rõhku vaja kah sest mootor pole kõige nõrgem toorik, tehasest 161kw 310nm.
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas Jaan »

10 surveastmega ilmselt ei saagi midagi väga peale lasta. 0,5bari ja +40kw äkki? Panen jumala puusalt praegu, sest enda autol 1,6 mootoril tehases 0,6bar-iga oli võetud sisuliselt samast konest NA-ga võrreldes +20kw ja sul topelt suurem mootor.
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas mitsu_manic »

Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.

Like teemale!
arts24h
Postitusi: 66
Liitunud: 13.03.2011 11:13

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas arts24h »

Seda 40 kw on küll vähe tehase numbrid korda 2 on juba rahuldav. Aga eks näha mis tuleb. Viimast taga ei aja ja kepsud võiks ka sirgeks jääda.
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas Jaan »

mitsu_manic kirjutas:Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.

Like teemale!
Usun, aga need on tänapäevased pillid mis on ekstra nii ehitatud ja rõhk ilmselt ongi 0,6bar kanti. Muidugi võiksid ka näiteid tuua mingite 20a+ vanade autode vallast millel 10 surveaste ja rängalt boosti peale keeratud mis mu jutu põrmustaks.
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas mitsu_manic »

Mis vahet on, kas ehitad ise 10.0 surveastme peale või ehitab tehas? Tehasel on võimalik ainult täpsem seadistus ning nässu mineku korral võetakse järgmine sama mootor ja proovitakse uuesti.

20+ vanadel autodel ei olnud ka sellist juhtmoodulite ja andurite valikut, mida on võimalik tänapäeval soetada ja külge kruvida.
Kõrgema boosti korral hoiad süütenurgaga tagasi. Mida madala surveastme korral saaks äkilisemaks tuua.
Kas 10a vana auto sobib? 2005a Outlander 2.0 turbo.

Nagu nii pooled isetehtud turboviled on 2.5 bari boosti, süüde mega hiline ja segu rikas. Et saaks ainult boosti tõsta, kuna muu ei loe.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas hents99 »

Seadistamise küsimus. Muidugi detonatsioon tuleb kiiremini ja seab piirid võrreldes madalama surveastmega.

Enda autol oli MB R4 2.3 mootor (29a vana ja stock, lahtikäimata) 10.5 surveastmega ja enne läksid pilbasteks kepsud kui detoneerima hakkas. Jõudu vast umbes 470hp
Pilt

Teine kogemus stock BMW S50B30 mootoriga, millel oli 10.8 surveaste. Ei mäletagi kunas see detonatsiooni märki näitas, vist 550-560hp juures. Pärast võtsin süütenurka tagasi ja jätsime 520hp.

Kui ahneks ei lähe, siis pole häda midagi.
Tänavale on paras ca 9.5-10 surveaste ja natuke rõhku juurde. Siis on mootor ka alt-otsast sõidetav.
Ise langetasin surveastme 9.0 peale ja tuleb tõdeda, et seda on ka tunda (mitte positiivsest küljest).
Kindel on see, et 100% jõulisa tuleb igal juhul. Sel motol on stockis 220hp. 450hp ei ole probleemiks.
Kasutaja avatar
tarzic
Postitusi: 91
Liitunud: 22.01.2007 11:07
Asukoht: Tartu

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas tarzic »

Jaan kirjutas:
mitsu_manic kirjutas:Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.

Like teemale!
Usun, aga need on tänapäevased pillid mis on ekstra nii ehitatud ja rõhk ilmselt ongi 0,6bar kanti. Muidugi võiksid ka näiteid tuua mingite 20a+ vanade autode vallast millel 10 surveaste ja rängalt boosti peale keeratud mis mu jutu põrmustaks.
Eestis on väga mitmeid turbotatud V8 drifti bemme M60B40 (10.5:1 surveaste) ja M62B44 (11:1 surveaste). Sõidetakse stock mootoritega 0,6-1,0bar rõhuga probleemivabalt. Kusjuures enamjaolt on kütuseks bensiin mitte etanool. Kui heas seades ja hästi säilinud M60B40 annab vabalthingavana dünos rattast 200kW/400Nm siis 0,6bar rõhu juures (HX40 Super/18cm koda) on rattast mõõdetud 325kW/640Nm ning 1,0bar rõhuga 390kW/780Nm. Kiire arvutus näitab, et 0,6bar annab juurde 125kW, mis teeb ühe liitri töömahu kohta võimsuse kasvuks 125/4=31,25kW ning 1,0bar annab juurde 190kW mis teeb ühe liitri töömahu kohta võimsuse kasvuks 190/4=47,5kW.

Mina pakun, et see 3,2L mersu mootor võiks HX40 Super'iga (16cm või 18cm koda) 0,5-0,6bar juures julgelt 250kw välja anda ning seda rattast :)
Kasutaja avatar
tarzic
Postitusi: 91
Liitunud: 22.01.2007 11:07
Asukoht: Tartu

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas tarzic »

Panen siia mõned graafikud võrdluseks:
Kõigil turbokatel on kasutusel HX40 Super (18cm)
Rõhud on mälu järgi kirja pandud :oops:

Mihkel Norman Tults - e28 ~0,8bar 4.4L V8 (M62B44)
Randar Kajo - e30 vabalthingav 4L V8 (M60B40)
Märt Kuvvas - Supra ~0,6bar 4L V8 (M60B40)
Eduard Vahemets - Mustang ~1,0bar 4.0L V8 (M60B40)

Pilt
arts24h
Postitusi: 66
Liitunud: 13.03.2011 11:13

Re: Mercedes Benz 190E 90a 3,2 turbo arts24h

Postitus Postitas arts24h »

Natukeseks ajaks nokitsemist jälle, õnneks kevad veel kaugel kiiret pole.
Pilt
Vasta