BMW E36 5 silindrit + HX50, [MÜÜDUD]
BMW E36 5 silindrit + HX50, [MÜÜDUD]
Tere jälle.
Kaks kuud tagasi siis sõber pakkus e36te hea hinnaga ja kuna talv oli tulekul, sai ligi võetud.
Omab vana "head" m40b18 mootorit mis tiksus kui vanakurat.
Välja näeb selline
Sai kohe asi käsile võetud ja kuna võtsin eesmärgiks just m40 ära tuunida, siis rändas sinna peale m43 nukk koos nookuritega. Vajas veits treimist ja aretamist, aga peale ta sai ja pill käib paremini kui varem. Siiski peaks ette võtma ja hüdrokad ka ära vahetama kuna aegajalt kipub väike klõbin ikka sisse tulema.
Mõned jubinad sai veel välja vahetatud, ehk siis jagajakaas, rootor ja küünlad.
Tagapidurid sai korda tehtud, aga peab töösilindri ka ühel pool ära vahetama kuna avastasin ükspäev, et lekib vähehaaval.
Kuna tundus, et tagaamordid on veidi hõredavõitu(burnides kippus väristama jubedalt), sai needki välja vahetatud koos patjadega ja ka tagasilla suured puksid läksid uued.
Siis käisin äärekivis ca 70ga :D
Kahjudeks velg, parempoolse veovõlli otsad mõlemad puru ning see pikk peenike õõts täielik baranka.
Velg läks remonti, veovõll sai välja vahetatud ja ka pulk läks uus.
Natuke sai tuuningut kah tehtud juba alustuseks :D
Ehk siis 3" trossel läks külge.. niisama lihtsalt see muidugi ei juhtunud vaid pidin kollektorile väikse jupi vahele keevitama, et trossel kütuselati peale ei jääks istuma
Pole just kõige ilusam lahendus, aga kuna mul üks kollektor vedeleb veel, siis võimalik, et mingiaeg teen selle asja uuesti.
Eile võtsin ennast ka kokku ja tegin turbo jaoks kollektori ära
Ise olen üsna rahul, aga kuna pole varem ühtegi kollektorit teinud, siis peangi olema
Ja kui rääkida natuke tuuningjubinatest, siis peal on praeguseks rising rate FPR, peale lähevad 440cc pihustid, mersu 2.7cdi turbo mis eelnevalt mu volvo peal oli Lisaks ka mingi vana progeaju.
Vaja veel osta üks paras cooler ja siis võib juba asja kokku hakata laduma
Pikk jutt ja ehk ka ülemäära pilte, aga paarilauselist teemat pole ka ju huvitav lugeda
Kaks kuud tagasi siis sõber pakkus e36te hea hinnaga ja kuna talv oli tulekul, sai ligi võetud.
Omab vana "head" m40b18 mootorit mis tiksus kui vanakurat.
Välja näeb selline
Sai kohe asi käsile võetud ja kuna võtsin eesmärgiks just m40 ära tuunida, siis rändas sinna peale m43 nukk koos nookuritega. Vajas veits treimist ja aretamist, aga peale ta sai ja pill käib paremini kui varem. Siiski peaks ette võtma ja hüdrokad ka ära vahetama kuna aegajalt kipub väike klõbin ikka sisse tulema.
Mõned jubinad sai veel välja vahetatud, ehk siis jagajakaas, rootor ja küünlad.
Tagapidurid sai korda tehtud, aga peab töösilindri ka ühel pool ära vahetama kuna avastasin ükspäev, et lekib vähehaaval.
Kuna tundus, et tagaamordid on veidi hõredavõitu(burnides kippus väristama jubedalt), sai needki välja vahetatud koos patjadega ja ka tagasilla suured puksid läksid uued.
Siis käisin äärekivis ca 70ga :D
Kahjudeks velg, parempoolse veovõlli otsad mõlemad puru ning see pikk peenike õõts täielik baranka.
Velg läks remonti, veovõll sai välja vahetatud ja ka pulk läks uus.
Natuke sai tuuningut kah tehtud juba alustuseks :D
Ehk siis 3" trossel läks külge.. niisama lihtsalt see muidugi ei juhtunud vaid pidin kollektorile väikse jupi vahele keevitama, et trossel kütuselati peale ei jääks istuma
Pole just kõige ilusam lahendus, aga kuna mul üks kollektor vedeleb veel, siis võimalik, et mingiaeg teen selle asja uuesti.
Eile võtsin ennast ka kokku ja tegin turbo jaoks kollektori ära
Ise olen üsna rahul, aga kuna pole varem ühtegi kollektorit teinud, siis peangi olema
Ja kui rääkida natuke tuuningjubinatest, siis peal on praeguseks rising rate FPR, peale lähevad 440cc pihustid, mersu 2.7cdi turbo mis eelnevalt mu volvo peal oli Lisaks ka mingi vana progeaju.
Vaja veel osta üks paras cooler ja siis võib juba asja kokku hakata laduma
Pikk jutt ja ehk ka ülemäära pilte, aga paarilauselist teemat pole ka ju huvitav lugeda
Viimati muutis Corrado, 13.10.2019 8:29, muudetud 8 korda kokku.
Re: BMW 318 e36
3" intake piping - overkill
Beru küünlad - sobivad augutäiteks, et praht mootorisse ei pääseks kui ehitad.
Muidu ok.....kolde alguse kohta oleks isegi HEA öelnud.....lõpu kohta : Töötab
Kuna sa vist crankis töötad ja kaaki tunned siis ajuks miski DTA?
Beru küünlad - sobivad augutäiteks, et praht mootorisse ei pääseks kui ehitad.
Muidu ok.....kolde alguse kohta oleks isegi HEA öelnud.....lõpu kohta : Töötab
Kuna sa vist crankis töötad ja kaaki tunned siis ajuks miski DTA?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: BMW 318 e36
See kolle on ikka keskmisest ilusam/parem
Tervitades
Tervitades
Re: BMW 318 e36
3" on kindlasti overkill, aga samas miks mitte Kuna rõhku tahaks mingiks momendiks rohkem kui tavaliselt kombeks on, siis võib ta seal samahästi olla ka.jeff01 kirjutas:3" intake piping - overkill
Beru küünlad - sobivad augutäiteks, et praht mootorisse ei pääseks kui ehitad.
Muidu ok.....kolde alguse kohta oleks isegi HEA öelnud.....lõpu kohta : Töötab
Kuna sa vist crankis töötad ja kaaki tunned siis ajuks miski DTA?
Küünlad sai lihtsalt võetud kõige odavamad mis kätte jäid, kuna vanad olid ikka päris koledad juba. Välja tuleb nad muidugi vahetada korralike vastu
Kolle sai nagu ta sai.. ideaalis võiks muidugi kõik torud ühineda flantsi küljes, aga siiamaani kasutatud variantidest on see mul siiani kõige viisakam saanud(eelnevalt olen lihtsalt orig kollest edasi pikendanud turboni). Küll jõuab neid kollesid ehitada ja erinevaid variante proovida
Aju koha pealt Sul õigus jap. Näis kas on asja ka sellest.
Re: BMW 318 e36
Täna siis sai kolle lõpuni viimistletud ja ära ka teibitud.
Sellessuhtes, et kui kellelgi on mingeid häid nippe kolle tegemisel/teipimisel, siis võib loomulikult neid ka jagada. Nagu öeldud, siis esimene kolle mille üldse teinud olen ja seda vaid netist vahitud kollede baasil
Tegin ka turbo õlituse tagasivoolu karterisse ära, homme saab vast fööni niipalju külge ära, et saaks jälle sõita.
Sellessuhtes, et kui kellelgi on mingeid häid nippe kolle tegemisel/teipimisel, siis võib loomulikult neid ka jagada. Nagu öeldud, siis esimene kolle mille üldse teinud olen ja seda vaid netist vahitud kollede baasil
Tegin ka turbo õlituse tagasivoolu karterisse ära, homme saab vast fööni niipalju külge ära, et saaks jälle sõita.
Re: BMW 318 e36
Boilerist kraanini ei viitsi ju kilomeetrist toru panna, et päev otsa sooja vett oodata vms :DCorrado kirjutas:3" on kindlasti overkill, aga samas miks mitte .jeff01 kirjutas:3" intake piping - overkill
Beru küünlad - sobivad augutäiteks, et praht mootorisse ei pääseks kui ehitad.
Muidu ok.....kolde alguse kohta oleks isegi HEA öelnud.....lõpu kohta : Töötab
Kuna sa vist crankis töötad ja kaaki tunned siis ajuks miski DTA?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: BMW 318 e36
Kuna mingiaeg on nagunii plaanis üle minna twinturbole(suur ja väike kombinatsioonis siis), siis võib see sisselase väikse varuga ju olla :D
-
- Postitusi: 26
- Liitunud: 19.01.2013 15:29
- Asukoht: Jõgevamaa
Re: BMW 318 e36
huvitav oleks teada, palju m40 rõhku kannatab igepäevaloomana. pole neid väga turbo-rubriikides silmanud.
-
- Postitusi: 29
- Liitunud: 31.08.2014 23:36
Re: BMW 318 e36
1.8is on turbotatud küll aga palju jõudu sealt välja tuleb tahaks juba näha
Re: BMW 318 e36
Saksa masin võiks vast ca 100hp ära kesta silindri kohta.
Re: BMW 318 e36
Is on jah pigem see turbotamise baas olnud ja eks mõistetaval põhjusel ka - pole ju jumet nõrgema mootori boostimisel kui saab alustada ka võimsamast :D
Eelmine nädal jõudis siis asi nii kaugele, et turbo on peal, downpipe tuli 3" ja edasi 2,5" toru kus lõpus siis sama pütt mis sinna peale ostmist pandud sai.
Õlitus ja asjad olemas, IC on ees, torustik veetud ja sisuliselt on täitsa turbokas praegu. IC koos torustikuga on hetkel küll 2" ja ajutine, aga võimalik, et uus tuleb alles koos uute turbodega. Näis kuidas asjade kulg on, ise ei kiirusta kuhugi.
Kuna pihustid on veel originaalid ja kütuserõhk on praegu 4,5bari peale keeratud, siis rõhu all see segu veits lahjaks ka tõmbab, pump ei jõua toota niipalju kui vaja, suure tõenäosusega.
Supra pihusteid ei saa enne peale panna kui aju läheb, ehk siis momendil peab rahulikult võtma. Praegu hoiab segu vaid siis kui vajutada pedaali a'la 20% jagu ja siis hoiab ka ülerõhu ca 0,5 bari peal ning liigub juba oluliselt paremini kui vabalthingavana. Nagu ikka siis ka praegu lasen liugu puhta õnnega selle segu osas See nädal proovin tegelda aju peale saamisega
Eelmine nädal jõudis siis asi nii kaugele, et turbo on peal, downpipe tuli 3" ja edasi 2,5" toru kus lõpus siis sama pütt mis sinna peale ostmist pandud sai.
Õlitus ja asjad olemas, IC on ees, torustik veetud ja sisuliselt on täitsa turbokas praegu. IC koos torustikuga on hetkel küll 2" ja ajutine, aga võimalik, et uus tuleb alles koos uute turbodega. Näis kuidas asjade kulg on, ise ei kiirusta kuhugi.
Kuna pihustid on veel originaalid ja kütuserõhk on praegu 4,5bari peale keeratud, siis rõhu all see segu veits lahjaks ka tõmbab, pump ei jõua toota niipalju kui vaja, suure tõenäosusega.
Supra pihusteid ei saa enne peale panna kui aju läheb, ehk siis momendil peab rahulikult võtma. Praegu hoiab segu vaid siis kui vajutada pedaali a'la 20% jagu ja siis hoiab ka ülerõhu ca 0,5 bari peal ning liigub juba oluliselt paremini kui vabalthingavana. Nagu ikka siis ka praegu lasen liugu puhta õnnega selle segu osas See nädal proovin tegelda aju peale saamisega
Re: BMW 318 e36
E36-e ori. kütuse pump saab ilusti hakkama 500hj-ga turbokal, omal nahal järgi proovitud . Asi jääb sul praegu pihustite taha eeldades, et pump korras on.
BMW Powered Nissan
Re: BMW 318 e36
Rida neljadel poole pisem pump stockis. Kuna sa crankis töötad ja ka kaagiga läbi käid siis küsi talt kuidas pumbaga kindlapeale minna ja 5min pärast on asi mõõdetudRaigoL kirjutas:E36-e ori. kütuse pump saab ilusti hakkama 500hj-ga turbokal, omal nahal järgi proovitud . Asi jääb sul praegu pihustite taha eeldades, et pump korras on.
Suuremate sisemiste muutusteta on asi suht selge palju sealt jõudu tuleb ~80kw stockis = 160kw 1bariga ja nii seisab ta ka koos kui seade on õige. Selle turboga ma enamat niikuinii ei loodaks ja jälgiks kriitiliselt sisselaske tempi.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: BMW 318 e36
Kas sellel 1bar = 2x stock võimsus valemil on mingi teaduslik loogika ka? Et kui stock on 160kW, siis 1 bariga on 320?jeff01 kirjutas:~80kw stockis = 160kw 1bariga
[url=http://www.hot.ee/zernask]Liikurid[/url]
Re: BMW 318 e36
Täiesti paikapidav loogika, mul oli 924-l originaalis 125 hj, 1 bari juures 250 hj ja pealegi.
Mõne hea kaanega masina puhul saab ka rohkem, kui 2x originaaljõudu.
Aga loogika on see, et originaaljõud saavutatakse ju tegelikult 1 bari juures (absoluutrõhk) ja sama voolavuse juures on 1 bar boosti lihtsalt 100% suurem rõhk -> 100% suurem õhukogus.
See on mõistagi ülimalt lihtsustatud loogika, aga käib nö rusikareeglite alla.
Lisaks, rõhuga silindrisse surutud segu põleb mõne kehvema kambriga mootoris veidi efektiivsemalt tänu paremale segunemisele.
Mõne hea kaanega masina puhul saab ka rohkem, kui 2x originaaljõudu.
Aga loogika on see, et originaaljõud saavutatakse ju tegelikult 1 bari juures (absoluutrõhk) ja sama voolavuse juures on 1 bar boosti lihtsalt 100% suurem rõhk -> 100% suurem õhukogus.
See on mõistagi ülimalt lihtsustatud loogika, aga käib nö rusikareeglite alla.
Lisaks, rõhuga silindrisse surutud segu põleb mõne kehvema kambriga mootoris veidi efektiivsemalt tänu paremale segunemisele.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;