Uuendaks siis vähe ka seda teemat.
Autoga küll järjepidevalt tegelenud, aga peamiselt muude asjade, kui mootoriga. Sillaosad on saanud uuenduskuuri ja hetkelgi on käsil turvakaare ehitus.
Mootori osas siis on tähelepanu keskpunktis olnud plokikaas. Sellest kirjutakski, kui palju sellega on tegemist olnud.
Kui kaas oli laiali võetud, siis ennem sellega edasi tegelemist tahtsin mingit kindlust, et kuskil mõnda mõra ei ole. Survestamise asemel proovisin hoopis keemilist moodust, mis kodustes tingimustes teostatav. Arvatavasti pole see ikkagi 100% kindel, aga kui juba sellega oleks midagi avastanud, siis oleks kohe Game Over olnud.
Proovi mõttes tegin eelnevalt sama keemiaga katset ka ühe 16V VW kaanega, kus väidetavalt pidi üks mõra olema, et lihtsalt näha, kuidas see keemia toimib. Aga ei avastanud sellelt VW kaanelt ühtki mõra ja ei tulnud ka sellel kaanel ühtki välja.
Nüüd võiks saada proovida veel mõnda kolmandat, millel ka midagi viga võiks olla, siis saaks lihtsalt ära näha, kuidas see keemia müne mõra puhul toimib.
Edasise nokitsemise tarbeks tegin mootoripuki jaoks eraldi kronsteini, et edasine töö vähe mugavam oleks
Kuna M20 kaantel on nõrgaks kohaks põlemiskambrit ümbritsevad veekanalid, siis muu maailma eeskujul tekkis mõte need kinni keevitada. Selleks oli hea algne ETA kaas, mille peal keevitust katsetada ja üleüldse proovida, kuidas see õnnestuda võiks. Keevituse tarbeks freesisin veekanalid veel suuremaks, et oleks keevitusega parem ligi pääseda. Häirisid ka mõned kohad sisse väljalaske kanalites, seega otsustasin oma äranägemist järgi ka neid vähe korrigeerida
Keevituse ajaks keerasin kaane ploki külge tagurpidi kinni.
Peale keevitust proovisin siis aru saada, et kas nüüd võib "Game Over" olla. Manualist otsisin välja, et kui palju võib see M20 kaas kõver olla. Kui peast õieti meeles, siis oli äkki max 0,3mm
Sedasi kodusel teel mõõtes ja katsetades sain tulemuse, mis jäi 0,15 ja 0,2 vahele, seega tundus kõik ok.
Kaas oli plaanis Windorfi saata ja ennem saatsin keevitusest mõned pildid, et mis sellega üldse tehtud on. Piltidelt aga tundus keevitus kuidagi kehva ja soovitati ennem proovida, et kaan pole ikkagi kõver ja et ka nukkvõll paika läheb. Seda ma proovinud polnud ja eks ennem garaazi minekut olid juba mõtted peas, et kus ma siis uue kaane leian jne. Selgus aga, et kõik on ikkagi ok. Panin siis proovi mõttes nuka ja ühe nookuri varda paika ja paika nad läksid.
Hiljem telefonis Tiiduga vesteldes mainisin, et tegemist pole TIG keevitusega, millepärast see kaane kõveraks olemise kartus vist peamiselt tekkiski.
Suuremad "vorstid" käiasin kodus juba ise käsitsi maha
Kui algselt vaatasin, et puhastan kanalid tahmast puhtaks ja hea küll, siis natuke siit ja sealt nokitsedes hakkasin avastama igasugu erinevaid rante, mis minu loogika järgi igatahes voolavusele kaasa aidata küll ei saanud. Midagi suurt ümber viilima ei hakanud, aga ehk said pisut paremad
Ennem Tallinnasse saatmist kuulus ka pesu kohustuslikku programmi
Ennem kaane saatmist, tahtsin ära oodata veel flantsid, et näha, kas seal kah midagi vaja paika ajada, aga ilma asjata raisatud aeg. Klappis kõik ilusti ja oleks võinud kaane ka juba vähe varem ära saata.
Esimesel korral käis kaas lihtsalt lihvimises ja seegi oli selline esmane, lihtsalt et näha mis seis on. Oli vähekene propelleris.
Nüüd oli ka näha, kuidas keevitus oli õnnestunud. Natuke poorne, aga see ei tohiks rolli mängida.
Kuna veekanaleid on ikkagi kaane sisse vaja, siis tihendi järgi märkisin vajalikud kohad ära
Tihendis on kõigest väikesed augud ja kaanes meeletult suured. Puurisin tihendi järgi augud vajalikesse kohtadesse tagasi. Pildil olevad ovaalse kujuga augud on vaja veel teha selliseks, nagu nad olema peavad. Teised on lihtsalt ümarad augud.
Hiljem õnnestus hankida ka 126kW sisselaske kollektor. Arvasin, et pole eriline mure leida, aga ostus siiski keerulisemaks. Endal oli auto küljes 2 liitrise oma, mille avad klapivad kaanega ilusti, aga muu torude rägastik on vist väiksema läbimõõduga. Kui kunagi peaks tekkima mõte ehitada täiesti uus sisselaske kollektor, siis võibolla saab selle 2L oma küljest flantsi. Aga vähe üle käimist tahtis ka see 2,5 L sisselase. Üritasin siis kanalid kaanega võimalikult ühtlaseks saada.
Nüüdseks siis kaas uuesti Windorfist tagasi, kus nüüd said siis juba klapipesad lõigatud, juhtpuksid hülsitud ja kaane tasapind üle lihvitud.
Edasine plaan näeb siis ette kaane kokkupanekut. Ennem võibolla veel klapipesa lõikusest tekkinud minimaalsete rantide likvideerimine. Esialgu jääb sinna kõik originaal ja mingit performance tükke sinna ei plaani.
Kui kaas koos, siis peab hakkama füüsiliselt katsetama, kas paberil töötavana tunduv kompott ka reaalelus ringi hakkab käima.
Hetkel siis olemas ETA 2,7 ja M52 2,8 L väntvõllid, M20 ETA ja M51 kepsud.
Kolbe saan katsetada esialgu m50 2,8 kolbe (sest need tundusid mul algses mootoris sees olevad) ja sealt edasi mõtlema hakata.
Muidugi vaatan, kuna mootoriga edasi jälle aega tegeleda. Hetkel siis tegelen rohkem kere ja turvakaarega, millest siia kirjutama ei hakka. Kel huvi siis Facebookis Bad Bayer e30 project. See peaks koguaeg enamvähem "up do date" olema.
arx