08.07.2012=
Subaru Impreza WRX STI 2006.
Petter Solberg Edition III.
Teine omanik Eestis. Eestist uuena Mariine Autost ostetud.
Läbisõit kättesaades: 128 000 km.
Kaasa sain lisatuled, mis olid küljes (xenon-id, mis lähevad müüki). 2 võtit. Hooldusraamat ja kasutajaraamat lubati üles otsida ning anda. Kaasa saab ka suured ning väikesed pidurid.
Kaasa (,välja lubati otsida,) ka originaal summutijooks.
Hetkel all 17" originaal valuveljed Michelin Pilot Sport 225/45R17 rehvidega. Talveks 15" valuveljed uute Continental naastrehvidega.
Sport katalüsaator ja Simons-i sportsummuti. 3" toru algusest lõpuni.
Prodrive porilapatsid.
Täpsemalt ei oska kommenteerida kuna hooldusraamatut veel pole ning arved lubati ka tehtud tööde kohta kaasa anda.
Vigadest ei oskagi midagi välja tuua. Kõik töötab.
Avariisid LKF-i andmetel olnud pole.
Kriipse kraapse siin seal leidub. Juhipoolse küljekarbi plastiku tagumine tihend vajab vahetamist.
Kõrvalistujapoolne tagumine tuli "higistab".
Enne üleandmist vahetati mootoriõli (Valvoline 10W-60) ning vahetati kõik piduriklotsid ja generaatori rihm.
Hetkel mis tehtud on, on kõlarite vahetus.
Seda tegin ka ainult sellel põhjusel, et maanteel saaks vähemasti kõrghelisigi kuulata.
Originaalid seda ei suutnud.
Esimesed: Clarion SRE1722S (komponent)
Tagumised: Clarion SRE1322R (koaksiaalid)
Peale peaaegu, et nädalat auto omamist võin ütelda, et ega ausalt väga muusikat ei kuula küll enam autos.
Mootori, summuti ja turbo hääled on paremad
.
Plaanis:Paigaldada xenon-id kaugtuledesse ja osad pirnid vahetada LED-ide vastu.
LED-ID tehtudPoleerimine ja keemiline sisepuhastus lasta teha.
TEHTUDÜritada leida ja paigaldada mõne uuema Subaru 2Din MP3 originaalstereo.
TEHTUDTurbo timer paigaldada.
Eelmine õlide vahetus tehti vähe hiljem (60 000 km välba hooldus) siis sellega veidi veel aega, aga see vaja ka mingi hetk teha.
TEHTUDÜldkontroll (mootor & veermik). Arvatavasti selle teen Autospirit-is.
TEHTUDÜlejäänus annan teada kui ise targemaks saan
.
Muud pole väga midagi ütelda, kui, et on täpselt see mida ootasin ja enamgi veel
.
22.07.2012=
Tehtud sai Skival OÜ-s:
Tagumiste kõlarite juhtmetele converter vahele (Alfatec I10) mis teeb kõlarijuhtmed RCA-ks (kuna hetkel originaalmakk veel).
Samas müües on ka hea kui on woofri valmidus originaalmakiga.
Veetud sai
RCA-d esimestele kõlaritele ja subwoofrile.
Tagumiste kõlarite RCA-d siis on läbi converteri, kui peaks kunagi tagumistele kõlaritele üldse võimendi minema.
Veetud sai kõlarite võimendi jaoks
kõlarikaablid eest ustest pagasiruumi.
Subwoofer on kinnises kastis 12" Kenwood KFC-WS303 (200 W RMS) ja võimendiks Kenwood KAC-728 (1x300 W RMS, mõõdetult 1x220 W RMS).
Vanad komponendid kuid töötavad piisavalt hästi.
01.08.2012=
LED-id:
Kohtvalgustites
Salongivalgustis
Pagasiruumi valgustis
Esimestes parktuledes
Tagumistes numbrituledes
31.07.2012 sai Pärnu Mariine Auto-s 120 000 km hooldus tehtud.
Õlid (mootor, käigukast, diffrid, roolivõimendi, pidurivedelik).
Mootorisse läks Valvoline VR1 Racing 10W-60.
Jahutusvedelik vahetati ära.
Mootori õhufilter
Salongi õhufilter
Lasin ka tehnilise seisundi kontrolli teha.
Üteldi, et kõik autol korras
.
Mõte on ka võib olla paigaldada Magnaflow sportsummuti pütt ja Magnaflow sportkatalüsaator.
10.08.2012 =
Poleerimine
Keemiline sisepuhastus
Mootoripesu
28.08.2012=
2 x Powerflex EXH009 summuti kinnitus"puksid"
Magnaflow Race Series (14828) tagumine summutipütt
Magnaflow 99000 Series katalüsaator (99654HM)
23.08.2012=
Sai vahetatud originaal õhufilter Green paneelfiltri (P509706) vastu.
Otseloomulikult tulevikule mõeldes soetasin kohe ka puhastusvedeliku ja hooldusõli.
Ostetud sai ka uus HKS Turbo Timer (Type 0).
Pole jõudnud veel paigaldada, aga külge ta läheb lähiajal.
QSP universaalsed porilapatsid peaksid ka kohe kohe kohal olema ning siis praeguste Prodrive omade järgi lõikan uued välja.
Veel sai siiski soetatud ka originaal paagisisene kütusefilter. Ka see läheb mingi hetk lähiajal vahetusse.
Rehvid said ka täna vahetatud vähe korralikumate vastu. Jäid samad nagu enne taga olid: Michelin Pilot Sport 2.
Selle hooaja sõidab ära ja eks järgmiseks peab hakkama ikka uusi otsima. Vähemalt tagumisi.
Kõik veljed sai ka tasakaalustatud. Keegi oli väljapoole pannud raskused ja see kohe üldse mitte ei meeldinud
.
10.09.2012=
Eelmise nädala lõpu poole läks sisse Pioneer AVIC-D3 ehk siis 2 DIN suurusega CD/DVD/MP3 mängiv seade
. Paigaldamise osas läks vahele õige korralik vahepistik. Juhtmete lõikumine väga ei istu.
Navigatsioon on ka olemas kuid selleks vaja plaati mida mul otseloomulikult pole ja tundub, et ei saa vist ka kahjuks kuskilt, va. kalli raha eest ostes orig.
Navigatsiooni antenn ning muud vajalikud juhtmed tellisin ning kohal nad on. Paigaldamise rõõm.
Niisamuti tellisin juurde Pioneer USB ploki (jõuab ca. 3 nädala jooksul), et saaks ka pulgalt muusikat kuulata. Filme juba vaadatud ja täitsa OK on ka isegi sõidu ajal.
Räägin siin ära ka ühe vähe teise loo mida esimese korraga mõtlesin, et las ta jääb kuid nüüd ajas harja punaseks.
Nimelt viimane kord kui auto käis Pärnu Mariines, jäeti ta õhutamata. Kui hakkasin tulema Pärnu Mariine-st oli temp tavapärasest rohkem, aga kohe kui hakkasin sõitma, langes. Ei osanud nagu midagi arvata ja kuna oli kiire tagasi ning tegelikult tööpäev neil ka läbi siis uskusin, et kõik okei kuna siiski tegemist ju esindusega. Tegelikkus aga oli midagi muud. Terve tee oli kõik ok. Käisin korra toas, auto käis ca. 5 minutit ilma probleemideta, käisin sõitsin väikese tiiru veel ära ning koju jõudes ning seisma jäädes tuli suitsupilv ülesse intercooleri avast, aga mootori temp. oli kolmveerandi juures. No mis siis ikka. Suretasin välja ja järgmine päev vedasin köie otsas Tallinna Mariinesse kuigi Pärnu Mariine pakkus, et viiksin sinna, kui MUL on aega. Minul oli, aga teistel pole ning autot vedada köie otsas või treileriga oma raha eest Pärnusse, vot seda võimalust polnud. Okei, sai ta siis ära viidud kooskõlas Pärnu Mariinega Tallinna Mariinesse kus tehti ta korda ca. 2-3 tunniga. Läksin järgi ja kõik tõesti toimis. Väljaarvatud väga tugev jahutusvedeliku lõhn mis oli tingitud meeldivast mööda valamisest. See selleks. Kadus see ära ning auto sõitis.
Nüüd siis ca. 2500-3000 km hiljem kui hakkasin sõitma Pärnu poole hilisõhtul, et sealt Laupäeval minna NEZ Drift Championship-ile, otsustas auto jälle hakata sama asja korraldama. Ootasin maja ees sõpra, auto käis vist kokku 15 minutit ja selle ajaga oli jõudnud temp. jõuda kolm veerandini. Sisuliselt oli seis sama mis eelmine kord. Sõites, puhurid põhjas kuuma puhumas, kõik OK, nii kui seisma jääd, (olenemata mida puhurid teevad), või kui külmemat õhku peaks puhuma panema, läheb temp. üle poole. Paar päeva kusjuures enne seda tundsin pärast välja suretamist ka jahutuse lõhna kuid 2 korda mis ma kontrollisin juba igaks juhuks, teades, et miskit võib olla, oli kõik kuiv ja jahutusvedeliku tase OK.
Seekord õnneks mingit suitsu ega muud selle jamaga ei kaasnenud. Keema ei läinud. Täna siis sõitsin ta kohale sinna ning andsin võtmed ja ütlesin, et loodame, seekord saab paremini.
Seda ma ka sincerely loodan. Hetkel tundub küll, et ega see esindustes käimine ei ole ka Subarute puhul midagi paremat. Arvasin küll, et esindustes, Subaru esindustes on vähe helgemad pead koos kuid hetkel tõesti ajab vähe närvi, et ei saa usaldada pärast auto kättesaamist autot. Jumal tänatud, et see kuskil poole Läti tee peal ei juhtunud. Hetkeseisuga igal juhul oli ta veel õhtul sama koha peal kus hommikul, nii, et eks ma ootan ja loodan, et pole midagi tõsist ja kui on siis see tehakse kiiresti korda, sest ma ei tahtnud seda autot ainult tema välimuse pärast monumendiks maja ette või aia äärde.
Igal juhul kõik see on e-maili vahetustes olemas ning ütlesin ka, et fikseerige see endale kuskile ära, sest mina Teie mehhaaniku vea tõttu maksta ei kavatse remondi eest. See kehtib ka seekord.
21.05.2013=
Läbisõit siis hetkel 132 000 miskit.
Sain täna kätte Mariine Auto AS-st.
WOZ Trading OY - ploki semi-closed – closed ehitus + väntvõlli kontroll
Artec Power - Racing Technology Saku Jauhiainen OY - plokikaaned: lahti võtmine, ultraheli puhastamine, klappide ja klapipesade kontroll, lekke test, kokku panemine, klapivahede kontroll + klapi tihendid 16 tk (Subaru originaal) + nukkvõllide kontroll
Nippon Auto OÜ - kontroll, mootori puhastamine + kokkupanek, puuduolevad osad ja tihendid (orig.), parem õlipump (teine vedru & suurem kolv)
Mariine Auto AS - mootori peale panek + puuduolevad jupid ja muud vajalikud osad (orig.)
Täielik tihendikomplekt Cometic StreetPro
Konditsioneeri rihm Gates Racing High Performance
Generaatori rihm Gates Racing High Performance
Hammasrihma komp. veepumbaga Gates Racing
Termostaat Wahler
Plokikaane poldid ARP
Kepsusaaled ACL Race STD
Raamsaaled ACL Race STD
Kepsud Manley H-Beam
Sidurikomplekt Exedy Single Sports Series "S" Type FK03T1601 (labadega)
Hooratas Exedy FF03
Kolvid Mahle PowerPak (+0,5)
Süüteküünlad NGK Iridium IX (one step colder)
Õlifilter
Valvoline VR1 Racing 10W-60
Õlivarras läks ka katki transpordi käigus ja see sai Autospiritist ka uus ostetud.
Mariinest sai üks uus kate ka võetud, sest enne oli seal udutulede lüliti ja pärast jäi kole auk. Seal kus lülitid muidu (intercooler, juhi istmesoojendus jne.).
Niisamuti läks vahetusse juhipoolne küljekarbi laiendi tihend ja küljekarbi laiendi tüüblid.
Vahepeal pakuti hea hinnaga piike ja ostsin ära. Pirelli P-Zero 16", mida kahjuks siis see aasta ei saanudki alla proovida. Niisamuti ei saanud alla proovida talvevelgi (Speedline Corse 15" ja sisuliselt uusi Contisid).
Hetkel siis sissesõit Marguse õpetussõnade järgi
ja niiöelda stock-ina koos kuid ülejäänud asjad lähevad külge kohe/esimesel võimalusel kui Nipponist pakkumine käes ja rahaliselt võimalik. Tööd Margusele jaguks, sest seda mis kõik vaja veel külge panna & teha, jagub. Lohutan end sellega, et vähemasti osad olemas.
Ülevaatusel ka täna käidud kuna see lõppes Aprilli lõpus. Niisamuti käisin Nipponist läbi ja rääkisin ka Margusega ja lasin kuulata/vaadata.
Täna kõik startimised foori tagant võisid teiste jaoks üsna naljakad tunduda kuna alles õpin selle on off siduriga sõitma.
Muud ei teinudki kui vurasin esimesed 100 km maha ja nägu naerul täpselt samamoodi kui selle auto sain
.
28.05.2013=
SHWAX Salong pakett.
30.05.2013=
Nii, esimene, sissesõidujärgne, õlivahetus tehtud.
Õli sai siiski võetud Castrol Edge 10W-60. Hea saadavus ja OK hind. Filtriks Hengst.
04.06.2013=
Kaugtuledes nüüd 4300k xenonid
ja homme vahetan woofri kasti ka välja vähe viisakama Caliber toodangu vastu.
09.06.2013=
Lip lõppude lõpuks küljes
.
Intercooleri jahutuspaak, millel miskipärast oli praegu sees (, ei tea mis ajast, eelmine suvi oli veel korras), sai ka ära parandatud.
ÜV punktis käisin ka ja lasin tuled ära reguleerida, et paremini näitaksid ja lootuses, et ehk hakkab automaatne kõrguse reguleerimine ka tööle kuid ei
.
28.06.2013=
Tänasest siis lõppude lõpuks Brembod ka küljes ja väikesed pidurid lähevad talve ootama.
Piduriketasteks osutusid siiski EBC USR ja piduriklotsideks EBC Yellowstuff nagu ennist juba kirjutasin.
Orig. soovitatud DOT3 läks ka välja ja asemele CL Brakes Racing DOT4.
Tarkpead hoidsid mitu aastat Brembosid keldris niiskuses ja seega nad väga koostööd ei tee ja homme peab kõik jälle lahti võtma kuid vähemalt küljes nad on ja väga enam neid sealt ära ei tahaks võtta.
Ahjaa käsipiduriklotsid on küll õhtal. Toimetas väga hästi, aga läbi nad on...
Viimased vajalikud osad jõudsid siis täna koos piduriosadega ja nüüd peab kuskilt selle meeeeeeeeldiva summa leidma ja auto Nipponisse tegemisse viima, et saaks kõik "ägedad" asjad ka külge lõpuks.
02.07.2013=
Slikid muretsetud & proovitud
11.07.2013=
Vahepeal sai paar detaili carbon kilega ka kaetud, aga kuna tegemist igalt poolt kätte saadava odava kilega siis tuleb siiski 3M Di-Noc osta ja uuesti teha, et korralik saaks.
Seega ei soovita kellegil osta seda odavat kile suurtemate detailide katmiseks ja seda odavat tulekile, sest need kumbki lihtsalt ei tööta. Carbon kile siis suurtemate detailide puhul blokib hästi ja tulede toonkile mis odavalt kätte saadav, see ka ei taha Subaru tulega koostööd teha. Teeb isegi, aga tulemus ei ole see mis ta peaks olema.
Korraks siis oli selline, aga kuna esiteks see ei meeldi mulle ja tuli näitas mingi 2 m ainult siis võtsin ära
.
Ja üldiselt auto hetkel selline:
15.07.2013=
Ja viidud ta ongi, Nipponisse, mõneks ajaks "elu üle järgi mõtlema"
.
Kõik mahtus isegi hämmastaval kombel ära...
30.09.2013=
Vihjeks, et algselt planeeritud turbo ei jäänud siiski külge. Veendusin selles pärast proovitiiru. Asemele sai midagi mis ideaalne sinna peale ja mida kohe alguses tegelikult tahtsin, aga ei leidnud
, ideaalsus teiste STI omanike poolt juba tõestatud.
Hetkeseisust pilt (turbo torud, filter ja voolikud tegelikult ka nüüd juba küljes):
01.10.2013=
Nii, tänasest kuni vähemalt, esimese lumeni, koju veetud. Proovitiir tehtud ja toimetab ning usun, et võib rahul olla :twisted: .
Mis siis praeguseks tehtud/vahetatud:
Õlivahetus (Castrol Edge 10W-60 + Hengst)
Tagumise differentsiaali õli Motul
Käigukasti õli Motul Gear 300 75W-90
Mootori radiaator Mishimoto X-Line Performance
Mootori radiaatori ventilaatorid Mishimoto Performance
Allumiinium jahutusvedeliku paak (1 l) Mishimoto
Universaalne intercooler Mishimoto M-Line (must)
Õliradiaatori komplekt WRX-ile ja STI-le Mishimoto
Intercooler-I torustik QSP (moditud)
CAI K&N 69 Series Typhoon Kit (moditud)
Kütusepump Aeromotive Stealth 340
BOV HKS Super SQV Black Limited
Silikoonvoolikud SFS Performance CHS97
Silikoonvoolikute CHS97 klambrid
Silikoonvoolikute komplekt SFS Performance BH07
Silikoonvoolikute komplekt SFS Performance CHS105
Silikoonvoolikute komplekt SFS Performance THS147
- neist kolmest viimasest nii paljud voolikud kui sobisid
Generaatori rullik Beatrush
Shortshifter Agency Power
Esi- ja tagasilla polüuretaanpukside komplekt Strongflex (kollased)
Tagasilla tala polüuretaanpuksid Strongflex (mustad)
Tagumise differentsiaali kanduri polüuretaanpuksid Strongflex (punased)
Esimesed stabilisaatori liigendid Kartboy
Tagumised stabilisaatori liigendid Kartboy
Esimene strutbar Sparco
Turbo Timer HKS Type 0
Elektrooniline boost controller Greddy Profec B-Spec I JDM
Näidikute hoidik roolikattele Perrin
Autogauge AG Electrica 52 mm õlitemperatuuri- ja õlirõhu näidikud
Õhupump ära
Õhuklapid ära
Uued käsipiduri klotsid (Ferodo) ja kõik uued vedrud ja muud tarvikud
Uus käigukasti kiiruseandur (OEM) 85082AE000
Turbo Garrett GT35R
Wastegate Turbosmart Pro-Gate50
Katalüsaator eemaldatud
Custom uppipe (kaetud Coolrace kõige paksema teibiga) ja downpipe + screamer pipe
Modifitseeritud esistange tala
+ muud custom tööd mida lihtsalt eraldi ei oska kõike välja tuua siia.
Olemas ja enne seadistust lähevad külge 1000cc pihustid.
Ostetud ja peaks kohe kohe jõudma ka Whiteline rooliotsade ja sarniiride komplekt.
Vahetamist ootavad ka stabilisaatori puksid (Strongflex punased) mis komplektis sai tellitud 20 mm läbimõõduga nagu opposedforces.com näitab kuid reaalsus 19 mm.
Olemas ja ootab ka minu järgi 3M carbon kile mis siis korralik asi. Vahetab praeguse porri kile välja katuselt ja scoobylt.
Vaja on samas akut (mis õnneks pole nii suur rahaline kulu) kuna paari päevaga seistes täiesti kottis. Laed täis, kestab üks kaks päeva ja jälle tühi.
Lisaks siis, et talvel ostan ka kuskilt uue esistange ja modib selle kohe korralikult ning kui tehtud siis värvimisse esistange. Praegust lapitud juba ja üsna ära lagunenud ehituse käigus.
Hetkel siis kuni, vähemalt, esimese lumeni seisab ning siis viib tagasi. Miks ära tõin üldse? Isiklikel põhjustel
. Lõpetatakse siis korralikult ära hiljem ja saab ka "viimase viimistluse" ning pärast seda seadistus. Selle käigus paigaldatakse ka tagasi väikesed pidurid millele on tellitud juba uued esimesed ja tagumised Brembo pidurikettad ja piduriklotsid.
02.10.2013=
18.11.2013=
Tagasi JõuJaamas kus veel viimased viimstlused ja osade vahetused jne. ning pärast seda seadistusse ES-i.