BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
prj
Postitusi: 113
Liitunud: 03.08.2010 15:29
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas prj »

See korvi/ketta kombo hakkab sul ca. 500-550nm pealt läbi libisema.

Lahendus on SRE korv, siis peaks kuni 750nm rahulik olema.
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

prj kirjutas:See korvi/ketta kombo hakkab sul ca. 500-550nm pealt läbi libisema.

Lahendus on SRE korv, siis peaks kuni 750nm rahulik olema.
Täiesti võimalik, aga kõigepealt tuleb selliste numbriteni jõuda. Kuna moorori sisu on originaal, siis esialgu niipalju ei plaani välja võtta.
Aga aitäh soovitamast :)
Veermikuproff OÜ
Kasutaja avatar
prj
Postitusi: 113
Liitunud: 03.08.2010 15:29
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas prj »

Ma arvan, et need njuutonid tulevad kergemini, kui sa arvad. Peaasi, et detoneerima ei lase teda :)
Aga jah, kuni 500nm peaks kinni pidama minu kogemusest. Muidugi oleneb mida teha - kui dragil launchida järjest, on suht kiirelt pidu läbi.
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Teemas päris pikalt vaikus olnud, aga ühte teist on auto juures ikka juhtunud. Kõigepealt sai auto uued pidurid. Ees siis 7-seerja BMW 4 kolviga Brembo sadulad ja MB ML pidurikettad. Uute piduritega aga mahuvad alla alates 17" veljed ja seega sai üle mindud 5x120 poldivalemiga velgede peale. Põhjus lihtne, rohkem saada ja odavam hind. Tagumine osa hetkel originaal, aga läheb kah kindlasti uuendamisele.
P3160079v.jpg
P3160079v.jpg (172.31 KiB) Vaadatud 17006 korda
Peale selle sai natuke kapotialust korrastatud ja sisu sisse pandud.
P7030039v.jpg
P7030039v.jpg (236.42 KiB) Vaadatud 17006 korda
P7030038v.jpg
P7030038v.jpg (221.96 KiB) Vaadatud 17006 korda
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

P7030035v.jpg
P7030035v.jpg (180.38 KiB) Vaadatud 17006 korda
P7030036v.jpg
P7030036v.jpg (168.97 KiB) Vaadatud 17006 korda
P7030037v.jpg
P7030037v.jpg (198.21 KiB) Vaadatud 17006 korda
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Ette sai M-Tech1 stangelisa ja hetkel prooviks küljes IX-i tiivalaiend.
P7030034v.jpg
P7030034v.jpg (197.14 KiB) Vaadatud 16998 korda
Samuti läbis uuenduskuuri kütusesüsteem.
P5310029v.jpg
P5310029v.jpg (178.67 KiB) Vaadatud 16998 korda
Pump ja filter vaja korralikult kinnitada.

Hekel olen paar proovisõitu kah teinud 0,6 bar rõhuga ja tundub, et kõik toimib :)
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Vahepeal said auto dokumendid korda tehtud ja nüütseks on mõned kilomeetrid sõidetud. Sai proovitud ka natuke boosti tõsta ja korra käis rõhk ka 1.2 bar peal ära, päris kole oli :o hirmuga midagi ära lõhkuda sättisin rõhu 0.8 bar peale. Vaakumist tuleb välja kuskil 2200 pöörde peal ja 1bar tuli 3500 pöördel, selgeks sai ka see, et see CT26 turbo jääb natuke väikseks(eriti kuumpool), pööretel üle 5000 hakkab juba tuntavalt takistama. Seni on mootoris mahlad ilusti sisse jäänud ja loodan ,et see ka nii jääb :)
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Inimene harjub ikka kõigega väga kiiresti, nii ka auto kiirendusega ja peagi oli 8.0bar boosti juba vähe ning sai tõestetud 1.1bar peale. Selle jõu juures aga toodab mootor juba niipalju heitgaase, et kõrgumate käikudega väga üle 4000 pöörde ei taha lasta, TIP läheb kole kõrgeks ja koos sellega ka EGT. Nii sai selgeks, et CT26turbo tuleb kiiremas korras välja vahetada suurema vastu. Uueks turboks sai valitud Garrett T04E (kompressor 57-75. turbiin 65-75). Kui uue turbo peale saab peaks kõrgemate pööretega jõudu juurde saama.
T04E.JPG
T04E.JPG (38.87 KiB) Vaadatud 16009 korda
Hetkel üritangi turbol kuumakoda maha saada, et keskmist osa natuke keerata, aga on vist kinni roostetanud ja ei taha kuidagi alla anda, 2päeva olen teda õliga leotanud ja aegajalt haamriga ümbertringi koputanud. Ehk kellegil mõni hea mõte kuidas lahti saada.
Veermikuproff OÜ
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas jeff01 »

Väga tore, et asja mõistusega võetakse ja tipi ning egt jälgitakse :bb Kahjuks on väga palju projekte kus boosti heal juhul vaid segu järgi lisatakse.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Sai nädalavahetusel vana turbo maha võetud ja kuna uus turbo on T4 flantsiga ja jagatud kojaga, siis tuli kollektorit veidi ringi teha. Uus kollektor sai tehtud split pulse, WG-sse minevad torud ilusti kuni klapini eraldatud.
CAM00088.jpg
(347.42 KiB) Pole veel allalaaditud
CAM00087.jpg
(331.25 KiB) Pole veel allalaaditud
CAM00089.jpg
(366.64 KiB) Pole veel allalaaditud
Viimati muutis JLKK, 27.08.2013 14:43, muudetud 2 korda kokku.
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Hetkeseis siis selline, et uus turbo peal, homme lasen uue õlitoru teha ja siis proovisõidule. Eks siis paistab kuidas spoolib, vähemalt ei tohiks enam väljalaset liikselt piirata.
P8200041v.jpg
P8200041v.jpg (206.27 KiB) Vaadatud 15034 korda
P8200042v.jpg
P8200042v.jpg (210.85 KiB) Vaadatud 15034 korda
Viimati muutis JLKK, 27.08.2013 14:37, muudetud 1 kord kokku.
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Täna sai siis esimene testsõit uue turboga tehtud, igaks juhuks kruvisin külge manuaalse boost controllereri mis oli eelnevalt seatud 1bar rõhule. Emotsioonid on head 4 käiguga tuli full boost(1bar) kuskil 3500 rpm ja minek on kuni piirajani palju vabam. Nüüd saab lõpuks süüdet kah natuke varasemaks keerata praegu tagasihoidlikult 12 kraadi boosti alas, kuigi juba sellega tahtis isegi neljandaga ringi tõmmata :o .
Väike videoklipp kah esimesest testsõidust.
http://www.youtube.com/results?search_q ... FHhnrFVMGg
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Täna seadsin süütetabeli nii nagu ta võiks olla ja tegin ka ühe logi sõidu. Nimodi pole veel auto enne liikunud, 4 käiguga oli pidamisega tõsiseid probleeme. Usun, et olen endale seatud eesmärgi täitnud (~ 400hp mootorist) ja ega nende pihustitega rohkem väga ei pigista kah. Pihustid siis 315cc-3bar, kütuserõhk minul 5bar ehk kalkulaatorite järgi peaks pihustid nüüd kuskil 400cc olema ja tänase logi põhjal pihustid max 95% avatud, segu samal ajal 12.2/1.
Veermikuproff OÜ
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas Maik »

Mis see 4 -janda käigu kiirus siis on ja rehvid ?

Peab ka vist bmw ostma endale selle järgi, ma ei saa 3-ndagi midagi ringi :?
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: BMW 320. (M20 2.8Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas hents99 »

Sõltub peaülekandest, aga G260 kastiga peaks 4. käik ikka ~200km/h olema.

Pidamisest rääkimine on nagu kütusekuluga. Lõpuks petad ikka ennast, teistel on suva.

Pidamine kaob ära tähendab seda, et paned 4. käigu 1500 pöörde pealt rauda ja vajutad põhjagaasi. Kui ringi tõmbab, siis on pidamise probleem, kui lased siduriga ringi või käiguvahetustel põlema jäädes, siis on natuke teine asi.

400hp`ga ringi tõmmates on lihtsalt rehvid kehvad või sillaseades paigast ära.

See jutt oli minu arvamus ja üldistamine, mitte väga konkreetse auto/omaniku kohta, aga muigama paneb küll.

Ma sain ka kunagi oma esimese autoga (MB 190E 3.2 185kw/380Nm) rattad 5. käiguni ringi. Lasin esimese käiguga tühikäigult minema, 2500rpm pealt hakkasid rattad(LSD+245 rehvid) ringi käima, tõmbasin kiirelt järgmised käigud peale, viienda käiguga poos kinni. Ehkki alates teisest käigust pidamise probleeme polnud, aga kohapeal sai viimase käiguni ringi.
Võta siis kinni.
Vasta