Võiks jah mingi konkreetne tabel olla, kus põhjused ja tagajärjed piltidega - nii nagu see pilt...
Siis saaks kolbide järgi hästi seadistada :D
Ei maksa väga aega raisata absurdsete olukordade täpsele uurimisele, kui just ise kolbe ei tooda. Sul lihtne, vead on teada, vaja temperatuurid paika saada ja et sama ei juhtuks.
Palju huvitavam ja kasulikum info oleks purunemispõhjused kui
IAT on 10-50C,
segu 10.0...11.9:1,
CLT ja OilT 75-85C,
süütenurk paigas 100% (deto piir a la 4 kraadi eemal),
CR 6.5...8.9:1
1-4bar boosti vastavalt kütusele ja muule.
Seal on ka see keiss, et kui kütus on hea, siis suurt detonatsiooni ei pruugi tekkidagi. Võib ka olla, et isegi VL klapp ja küünal veel ei hõõgu ja hõõgsüüdet samuti ei teki. Aga kuna olukord on nii vale, siis peale sädet on üss'is juba enamus ära põlenud, rõhk silindris 2x kõrgem, kui peaks, ja surub lihtsalt hapra stock kolvi, mille sulamistemperatuur on kõrge, katki. Ega nad ju üldiselt tehases raiska (v.a. MB ja võibolla mõned veel)... insenerid valivad odavaima lahendusega, millega üksikud 200% kõvemad paugud üle elaks. Aga kui sul juba stock-kolviga krutitud normaalpauk 200% peale, siis isegi 2x kiirem põlemine BTDC põhjustab 4x suurema rõhu võrreldes normaalrõhuga - ja selgubki et inseneril oli õige materiali valik - ei jäänud liialt tugevusvaru.
Kui nüüd võtta sepiskolb, mille tugevusvaru on 2x suurem ja kannataks normaalolukorras 4x suuremat pauku, kui stock, siis selles kiir-süttimise olukorras on rõhk aga jällegi 2x suurem ehk 8x rohkem kui stock, ning ka tugevam kolb annab järgi. See "vale-rõhu" tõus võib olla isegi progresseeruv, mitte lineaarne sellega palju jõudu peale keerasid. No ja kuna sepiskolb naljalt ei murdu ja 10x rohkem rõhku ja temperatuuri on silindris, siis paisutab krooni laiali, see hõõrdub vastu silindrit, ja üles liikudes korjab rõngad kinni, hõõrdumine kah suurenenud ja tekitab lisasoojust ja järgmisel pöördel käib korralik litakas, ja kui ei käi siis ülejärgmisel on juba õli kah mängus ja korralik kütus õli seguga on nagu detonaator...
Sama pilt uuesti... NB! seal on vaid pehme deto graafik, mis pole 2x suurem kui "normal high-power". See on pigem, liiga varajase süüte graafik ilma detonatsioonita. Need teravad sakid pole seal välja joonistatud, need peaks vast ikka hetkeliselt olema 2x kõrgemad. Graafik näitab silindri keskmist rõhku, mitte rõhku teatud punktides - kuna deto liigub ~10x helikiirusega, siis see jõuab enne üheskohas juba augu sisse lammutada kui ta terve silindri rõhku mõjutama hakkab. Peale selle Võiks olla ka korralik deto-graafik.
Ühesõnaga stock kolvi võib hea tahtmise juures ka stock võimsusel laiali lasta ja sepiskolvi kerge alla 200% võimsuse juures ära sulatada.
Ehk näiteks CA sepiskolvid on ~1000hj/4tk, aga ~300hj pealt on ka neid korduvalt laiali lastud. Piisab sellest kui 1 eelpool mainitud parameetrist on vale ja seade sellega vastavalt kaasa ei muutu.