Seda ma ei lootnudki, et on mingine lihtne valem kõige selle arvutamiseks ning ilmselt olekski kõige mõistlikum teha muudetava pikkusega süsteem, hiljem saaks dünostendis parima seadistuse määrata.
Kalkulaatorite kohapealt olen ma pessimistlik, kuna olen neid mitmeid erinevaid kohanud ning igaüks annab samade algandmete korral erineva tulemuse. Mind isiklikult väga huvitaks, mis seoste alusel need arvutavad.
Igatahes silindrite täituvuse (VE) parandamiseks sooviksin ära kasutada selliseid "ülalaadimise" meetode nagu "Inertial ram cylinder charging" kui ka "Wave ram cylinder charging", kuna enamasti need esinevad kooskõlas. Heinz Heisleri raamatus "Advanced engine technology" on öeldud sisselaske süsteemi läbimõõdu kohta seda, et peaks olema läbimõõdu ja pikkuse suhe 1:10 kuni 1:20, mis on siiski üsna umbmäärane. Muidu näiteks raamatus "Four-stroke performance tuning" on soovituslik TB läbimõõt 45mm, juhul kui on soovitud võimsus ühe silindri kohta 43-56 hp.
Detailsemalt on seal Heisleri raamatus juttu "wave ram cylinder charging" arvutamisest ning seal on antud valem sobiliku sisselaske süsteemi pikkuse leidmiseks vastavalt eelistatud mootori pöörlemissagedusele.
Antud juhul iseloomustab sisselaske pikkust ja mootori pöörlemissagedust antud graafik:
Selle põhjalt saab välja lugeda, mis pikkusega peaks sisselase olema, et saada mingitel kindlatel pööretel maksimaalne täiteaste(VE). Selle põhjal on tegu muidugi väga pikka süsteemiga.