Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
-ivar-
Postitusi: 8
Liitunud: 07.01.2012 19:16
Asukoht: Keset-Eestit

Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas -ivar- »

Panen siis ka oma tiguprojekti(sest edeneb aeglasel moel) siia üles, kuna sõbrapoiss enam lihtsalt ei jõua mu lollidele küsimustele vastata:)

Autost siis ka natuke:)
Mark, mudel: Audi 80 GTE
Veoskeem: Nelivedu/quattro
Käigukast: Manuaal
Mootor: 1.8 81kw-> 1.8 110kw
Aasta 1985
Tüüp: typ 85 sedaan

Masin enne mind kunagi oli selline: http://ivar73.planet.ee/GTE/audi%252080_6238.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui ma masina ostsin oli teine väga kehvas seisus:
http://ivar73.planet.ee/GTE/IMG_7445.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ivar73.planet.ee/GTE/IMG_7446.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Nüüd keretööd peaaegu tehtud ja järg mootori käes.
Pilt
Kuna tegemist on turbo mootoriga, siis oleks mul siinsete targemate härrade nõu vaja.
Originaal mootor oli siis 1.8 81kw N/A aga uus moto on pärit 98a. vw passati pealt täpsemalt siis 1.8T AEB mootor.

Pilt

Kuna siin foorumis see keretööde ja muu ehitamine väga pinget vast ei paku, siis läheks kohe oma mootori murede juurde:)

1.8T mootori originaal turbo on meie turul üsna defitsiit ja seega otsustasin peale panna K24 Audi s4/s6 pealt.
Aga kuna K24 otse mootori külge ei istu, sai tehtud minu esimene kollektor:

Pilt

Juba audiklubis mainiti, et olen valesti teinud, et avad liiga suureks tegin. Noh... esimene võib ju ikka aiataha minna ja alati saab uue teha.
Ütlen kohe ära, et hetkel ei ole minu eesmärk performance, vaid tahaks stocki laadselt liikuma saada. Edaspidi mõtleb siis kui aeg sinnamaani jõuab.

Pilt
Pilt

Aga siis mõningad küsimused, millele vastust otsin:

Kui jäme peaks olema downpipe ja mis toru paksus peaks olema?
Kuna 1.8T orig turbod pidavat P'sse minema õlitoru ummistuse tõttu, kas oleks mõistlik paigaldada K24le jämedam õlitoru? (K24'l endal on muidu natukene jämedam toru küll)
Kuidas jookseb K24 vee kanal? Minule arusaamatul põhjusel on turbo üleval pool jämedam vee kanal ja all kus peaks olema äravool, on peenem ava. Kas sellel on mingi põhjendus ka?
Kuidas peaks sättima Wastegate vedru, kui N75 klapp hakkab juhtima rõhku?
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas mulk »

DP toorikuks võid kasutada S4/6 originaali, sealt saad flantsi ja ehk miskit veel, jämedusest piisab kindlasti selle mootori kolmekordsele võimsusele.
Õli pealevool ei pea jäme(dam) olema, 1.8T puhul on probleem selles, et toru "küpseb" täis, kuna on lähedal kuumale kollektorile.
Äravool nii suur kui võimalik 1/2" toru näiteks, toorikuks samuti S4/6 originaal äravoolutoru.
Alumine veetoru on sisenev külm vesi ja ülevalt väljub kuum vesi, ehk siis loogiline seletus oleks, et kuumem vesi vajab sama voolavuse jaoks suuremat toru?
Kollektor on küll pehmelt öeldes jube ja sa oled hakkaja poiss, teed veel enne käivitamist uue, viid kohe turbo kaugemale, saad paremad kurvid (mitte nii järsud) ja arvestad toru paisumisega, et erinevate silindrite torude paisumisest tekkivad jõud ei suundu teineteisele vastu vaid samasuunaliselt.
Muus osas igati kena projekt tulemas, pane kohe hiinakepsud ja 2.2T kolvid vähemalt sisse.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Kasutaja avatar
ott5
Postitusi: 289
Liitunud: 28.10.2005 20:12
Asukoht: Tartu

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas ott5 »

turbo too jah kaugemale siis lihtsam kollet meisterdada. Onninen-st põlved ja lõikuma sättima.
Kui mootor korralik siis ei ole vaja sisu kallale minna, kannatab pea kolmekordset võimsust.
WWW.FASTIME.EE
Kõik vajalik kiireks sõiduks
Kasutaja avatar
-ivar-
Postitusi: 8
Liitunud: 07.01.2012 19:16
Asukoht: Keset-Eestit

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas -ivar- »

Flantsid on mul kõik juba tehtud, lihtsalt downpipe valmistamiseks ei oska kuidagi materjali valida.
Netiavarustes kolades leidsin, et 1mm seina paksust on küll, aga talupoja mõistus ütleks, et natuke vähe...
Koldega on see teema, et uurisin siin erinevaid teooriaid ja lahendusi ning üritasin teha nö "log style" kollektori.
Ja põhjuseks oli just see, et b2 vahel on lihtsalt nii vähe ruumi ja ruumi on selle "pisikese" kollektoriga juba hulga kaduma läinud.
Ma arvan, et ma teen siiski esimese käivituse sellega ära ja vaatan, kas lööb praod sisse või ei.
Turbo jahutusega sain juba targemaks jah. Tegelikult asi puhas füüsika, mille peale kohe ei tulnud.
Soe tõuseb ju üles ja nii ta peab ka läbi selle turbo minema:)

Turbo õlituse jaoks on mul varutud s4/s6 torud, mille siis sobitan hydroscandis parajad voolikupikendused külge.

Nagu ma oma esimeses postis mainisin, siis eesmärk on saada asi vähemalt (passati) stocki laadsena liikuma ja edasiarendused tulevad hiljem. Moto on parempoolse rooliga masina pealt, seega eestis pole see piitsa saanud.

Põhjus, miks ma kohe võimsust taga ei aja seisneb selles, et kere on siiski vabalthingava 1.8 jaoks ehitatud ja tobe oleks alusvanker kohe pilbasteks lasta. Plus veel see, et passat kaalub palju palju rohkem, kui b2 audi 80.

Tekkis veel üks küsimus karteri tuulutuse kohta, et kui kasutaksin õhufiltrina mingit kuivkoonust, siis kuhu ma karteri tuule peaksin suunama? Mingi väike breather otsa ja käib küll?
mth
Postitusi: 85
Liitunud: 12.10.2006 15:56

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas mth »

-ivar- kirjutas: Tekkis veel üks küsimus karteri tuulutuse kohta, et kui kasutaksin õhufiltrina mingit kuivkoonust, siis kuhu ma karteri tuule peaksin suunama? Mingi väike breather otsa ja käib küll?
Karteri tuulutus on tavaliselt Audidel suunatud turbo külmaosa ette ja peale õhulugejat, sinna soovitaks selle praegu ka suunata kui vähegi võimalik. Ehk siis filter -> õhulugeja -> karterituulutus ja n75 -> turbo
quattro was here
Kasutaja avatar
-ivar-
Postitusi: 8
Liitunud: 07.01.2012 19:16
Asukoht: Keset-Eestit

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas -ivar- »

Väike teema uuendus:
Täna sain kätte pea aasta aega tagasi tellitud tagumised sharniirid:D
Tegelikult miks asi nii pikale venis oli tingitud läbi tutvuste soodustuse saamise eesmärgil.
Käisin autoeksperdis siis seal pakuti GTE variandile 80euri tk.
Hetkel jäi vist hind kusagile 10-15 euri tk.

Pilt

Ükspäev sai meisterdatud tagumised kokkujooksu vardad või mai tea kuidas neid õige oleks nimetada:
Originaal sharniiri eest tahetakse 70 euri, aga kusagil sees pole, seega on hind umbkaudne.
Sai sinna külge meisterdatud 2.5tdi c4 a6 rooliotsad. Kuna lihtsalt vedeles üks rooliots siis sai seda proovitud ja koonus istus.
Mõeldud tehtud:
Pilt

PS: vabandan piltide pärast, telefon pole fotoaparaat...

Täna sai eemaldatud esisild, et saaks sinna kaks kronsteini külge keevitada ja õlitorusid hakkasin ka meisterdama:)

Einari käest sai soetatud S4/S6 downpipe, mis juhuslikult täna kohale jõudis kui ma paide kandis olin:)
Seega homme saab seda minna proovima.

Tänan tähelepanu eest:)
Ivar.
joonas89
Postitusi: 1
Liitunud: 17.10.2012 17:58

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas joonas89 »

Väga eht...jõudu ja jaksu sulle tegemistes. Hea jälgida nüüd kuna endal ka sama ehitus plaanis. ;)
Kasutaja avatar
-ivar-
Postitusi: 8
Liitunud: 07.01.2012 19:16
Asukoht: Keset-Eestit

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas -ivar- »

joonas89 kirjutas:Väga eht...jõudu ja jaksu sulle tegemistes. Hea jälgida nüüd kuna endal ka sama ehitus plaanis. ;)
Jõust ja jaksust polegi niiväga puudust, kui ajast:D Aga tänud:)


Aga kerge update ka.

Kuna Herr Mulk ajas mulle hirmu nahka kollektori osas siis sai pöördutud kõrgelt haritud inimeste poole ja viidud läbi väike eksperiment.
Nimelt saatsin oma kolde karastusahju, kus see kuumutati 700 kraadini ja siis 24h lasti jahtuda. Mõte oli siis keevitamise ja painutamisega tekkinud pingeid vähendada. Hetkel kolle käes ja mõrasid jms pole näha.

Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas murjam »

Eksperiment on igal juhul kiiduväärt! Aga tahaks samas seda hirmu endiselt kõrgel hoida :P - reaalses elus ei ole kollektor ju ühtalselt kuumutatud, vaid ainult seestpoolt. Seetõttu võivad pinged hoopis teistmoodi tekkida.

Jaksu!
Lauda nitro
Kasutaja avatar
-ivar-
Postitusi: 8
Liitunud: 07.01.2012 19:16
Asukoht: Keset-Eestit

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas -ivar- »

murjam kirjutas:Eksperiment on igal juhul kiiduväärt! Aga tahaks samas seda hirmu endiselt kõrgel hoida :P - reaalses elus ei ole kollektor ju ühtalselt kuumutatud, vaid ainult seestpoolt. Seetõttu võivad pinged hoopis teistmoodi tekkida.

Jaksu!
Jah olen teadlik sellest. Ma seda, et ta seest poolt soojeneb väga ei pelgagi, kui seda, et külm õhk mis sõites peale tuleb teeb osalist "karastust" vms.
Aga kes ei riski, see ei saagi teada:)
Sellega meenub see, et kunagi ehitasin ühte suurt volgat, siis isa koguaeg ütles, et nii ei saa ja see pole võimalik jne.
Selline vastutegevus tekitas tahtmise proovida kõik omal nahal järgi ja saingi valmis:
http://www.carrating.org/car.php?12792
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas mulk »

Kuidas see vanasõna oligi ...
"Tark õpib teiste vigadest, loll ei õpi omadest ka"
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Kasutaja avatar
-ivar-
Postitusi: 8
Liitunud: 07.01.2012 19:16
Asukoht: Keset-Eestit

Re: Audi 80 GTE 85 1.8TQ projekt -ivar-

Postitus Postitas -ivar- »

mulk kirjutas:Kuidas see vanasõna oligi ...
"Tark õpib teiste vigadest, loll ei õpi omadest ka"

Ma valin selle kuldse kesktee, et targaks end ei pea ja oma vigadest õpin:D
Vasta