BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Minu BMW projekt sai alguse umbes aasta tagasi, kui saatuse tahtel sai minust E30-ne omanik. Auto pärineb aastast 1985 ja oli algselt 2.0 liitrine. Minu kätte jõudes oli autole paigaldatud 1.8is mootor kuna autot kasutati enamasti jäärajasõiduks.
Kohe oli selge, et nii se asi ei jää ja sai hakatud ehitama uut mootorit M20B25 baasil.


Tehnika poolest sai asi selline:

Motori plokk - M20B25
Plokikaan - M20B25 (885) Kanalid said kergelt üle käidud ja klapipesad lõigatud.
Väntvõll - M52B28 juurde sai treitud simmeri alune puks
Kepsud - M20B20 Kepsudele sai väntvõlli külgkontaktpinna sisse viilitud väikesed õli kanalid kolvi paremaks jahutamiseks.
Kolvid - Originaalid, pealt veidi madalamaks treitud
Hooratas - M20B20 Kergemaks treitud ja tööpind vastavalt sidurikettale üle treitud
Siduriketas - 525 tds (240mm) pidurimeistri katetega
Sidurikorv - Audi AAN
Käigukast - Getrag 260
Turbo- CT26 Kuna sisene WG oli pragusid täis sai se kinni keevitatud ja kasutusele võetud väline WG.
WG - Audi AAN
Intercooler - Mingist IVECO veoauto omast tehtud

Mootori juhtimine:

MS2-v3 juhtaju. Lisad (taho väljund, tühikäigu juhtimine, boost control, launc control, lisaväljund ventika juhtimiseks)
Segu ja heitgaaside tempi jälgimiseks Vemsi kell
Süütepoolid - Audi V6 mootorilt
Pihustid - 340cc ja on uuemad pliiats tüüpi vist mingilt volvo mudelilt
Bensiinirõhu regulaator - Ford Sierra 2.0 Doch (reguleeritav)
Bensiini pump - Bosch 044 koopia

Mõned pildid erinevatest ehitusfaasidest:

Minu kätte jõudis auto selliselt

Pilt

Pilt

Pilt

Mootori ehitusest

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Mõned mootori kuluosad

Pilt

Suurem radikas

Pilt

Intercooler oli algselt selline

Pilt

ja pärast väikest modimist

Pilt

Hooratas ja sidur

Pilt

Pilt

Pilt


Mootori aju


Pilt

Pilt


Vemsi WB+EGT


Pilt

Ja mõned pildid auto hetkeseisust

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Hetkel auto käivitub ja kohapeal käies enam vähem seades, vaja oleks pidurid üle käia siis saaks juba natuke tõsisemalt seadistama hakata.
Viimati muutis JLKK, 20.12.2015 17:01, muudetud 4 korda kokku.
Veermikuproff OÜ
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas Molotov51 »

Asi isenesest täitsa viisakalt ehitatud ja mulle meeldib just see, et on kombineeritud, mitte lihtsalt kalleid tükke ostetud.

Siduriketas (240mm) on pärit e38/e39 TDS pealt? Getrag 260 on 2.4td oma? Küsimus seisneb selles, et kas nuut istus 1:1 kokku?
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Kuna rahapanustamise võimalused on piiratud, siis on enamus töid enda tehtud ja palju olen kombineerinud erinevate autode kasutatud osadest.

Siduriketas pärineb E39 tds-ilt ja nuut sobib täpselt Getrag 260 kastiga, mis on võetud 525i aastast -88
Veermikuproff OÜ
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas Raceboy »

Väga lahe projekt! Selle mootori ja turbo kombinatsioon peaks väga madalalt juba töötama ning linnasõit ja aeglasemad rajad on puhas sõidurõõm.

Mulle meeldib leidlikkus, kus paljudest originaaljuppidest on masin tehtud (ivari E36 tuleb samuti meelde kohe).

Edu!
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
AnvarV
Postitusi: 27
Liitunud: 10.05.2011 13:15
Asukoht: Rakvere

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas AnvarV »

Mis süsteemiga on õliradikas ühendatud? Mis, ja kust kuhu midagi läheb?
Vaja natuke asjakohast infot.
Viimati muutis AnvarV, 10.12.2012 13:38, muudetud 2 korda kokku.
Omega A 2.0 8v turbo
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas jeff01 »

Projekt meeldib, kui enda auto ehitus veidi edeneb küsin veidi konkreetsemat nõu :)
Mõõtmas pole veel käinud ilmselt? seade on poolik? Kui palju rõhku?
Kui palju eelist sa 2,8sase vändal ja 2 liitrise kepsudel näed kui võrrelda 2,7 vända ja kepsudega m20 mooorist? seepärast küsin, et omal on 2,5ne mootor ja 2,7se vänt ja kepsud olemas.....oleks vist bolt on ja ei peaks isegi simmeri kaela treima.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

AnvarV kirjutas:Mis süsteemiga on õliradikas ühendatud? Mis, ja kust kuhu midagi läheb?
Vaja natuke asjakohast infot.
Kogu õliradika süsteem on täiesti originaal, ehk siis õlifiltri ja mootoriploki vahele käib vastav adapter, kust siis väljavõtted radikale.
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

jeff01 kirjutas:Projekt meeldib, kui enda auto ehitus veidi edeneb küsin veidi konkreetsemat nõu :)
Mõõtmas pole veel käinud ilmselt? seade on poolik? Kui palju rõhku?
Kui palju eelist sa 2,8sase vändal ja 2 liitrise kepsudel näed kui võrrelda 2,7 vända ja kepsudega m20 mooorist? seepärast küsin, et omal on 2,5ne mootor ja 2,7se vänt ja kepsud olemas.....oleks vist bolt on ja ei peaks isegi simmeri kaela treima.
Seade on hetkel väga toores ja seadistama jõuab ilmselt alles järgmine suvi. Paar prooviringi olen siiski teinud ja spool algab tõesti väga madalalt, juba alates 2000 pöördest tuleb vaakumist välja. Kuna boost control-i veel külge ühendada pole jõudnud töötab süsteem wastegate baasrõhul, ehk üle 0.5 bar-i proovisõidul ei tekkinud. Boosti plaanin tulevikus kuskile 1 bar kanti.
Ega seal suurt vahet vast ei ole kas kasutad 2.7 või 2.8se väntvõlli, kuna mul 2.0 mootor oli olemas, kust kepsud võtsin, siis tundus lihtsalt huvitavam. Sellel hetkel oli just üks M52B28 osadeks müüa ja nii see asi läks :) Tegelikult täiesti bolt on lahendus, surveaste oleks ilma kolbe treimata jäänud 9.3/1
Veermikuproff OÜ
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas junsu »

Mis valemiga sa need Goetze rõngad peale panid? Said õigete paksustega? Mul viimased 2x kui neid ostsin, oli ülemine rõngas paksem. Ise loll ka muidugi, ei süvenenud kohe (pärast selgus, et õiget mõõtu polegi saada.

Viimane mootor mida tegin, oli ka idee se goetse-pask panna, et ikkagi uued asjad. Muidugi esiteks oli ülemine rõngas jälle paksem, teiseks kui uue ja vana rõnga silindrisse panin, oli vana rõnga vahe 0,3mm väiksem, kui uuel rõngal :-D

Siis oli meil veel juhus tööl siin. Scanial tehti mootoriremonti ja usin klient tassis ise pooled jupid kohale. Kuna tegu oli säästuremondiga, siis läksid vahetusse ainult rõngad, mis jälle goetzed olid. Tulemus oli see, et pill venitati käima kül, aga suitses kui kurat. Hilisemal lahkamisel selgus, et need rüngad ei olnud üldse ümmargused. Kohati ei käinud rõngas üldse vastu hülssi. Mahle rõngad peale ja käis nagu ema süda.
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

junsu kirjutas:Mis valemiga sa need Goetze rõngad peale panid? Said õigete paksustega? Mul viimased 2x kui neid ostsin, oli ülemine rõngas paksem. Ise loll ka muidugi, ei süvenenud kohe (pärast selgus, et õiget mõõtu polegi saada.

Viimane mootor mida tegin, oli ka idee se goetse-pask panna, et ikkagi uued asjad. Muidugi esiteks oli ülemine rõngas jälle paksem, teiseks kui uue ja vana rõnga silindrisse panin, oli vana rõnga vahe 0,3mm väiksem, kui uuel rõngal :-D

Siis oli meil veel juhus tööl siin. Scanial tehti mootoriremonti ja usin klient tassis ise pooled jupid kohale. Kuna tegu oli säästuremondiga, siis läksid vahetusse ainult rõngad, mis jälle goetzed olid. Tulemus oli see, et pill venitati käima kül, aga suitses kui kurat. Hilisemal lahkamisel selgus, et need rüngad ei olnud üldse ümmargused. Kohati ei käinud rõngas üldse vastu hülssi. Mahle rõngad peale ja käis nagu ema süda.
Rõngad sobisid ilusti, ei olnud paksemad ja lukupilud olid kah normis :o , aga eks ole kindlasti kvalittetsemaid tootjaid :)
Veermikuproff OÜ
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas Mihkel »

Goetze peaks ka mõndasid BMW originaalosasid tootma IMO.

Võimalik, et mingite kataloogide ristkoodide kasutusel on sattunud valed rõngad.
On autosid, millel ongi samas mootoris erinevad kolvid kasutusel ja mis sul seal sees on, seda ei teagi enne lahkamist ja mõõtmist.
Näiteks seisab mul terve komplekt Kolbenschmidt rõngaid Sierra mootorile juba aastaid riiulis, kuna mul olid mootoris teised kolvid ning
seda, et neid erinevaid on avastasin loomulikult hiljem, kuna üks kataloog ei näidanud mitut varianti.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Vahepeal niipalju auto juures toimetanud, et sai alla pandud teised veljed ja vedrud asendatud 3cm lühematega
Manused
Üle tüki aja sai auto õue aetud ja puhtaks pestud
Üle tüki aja sai auto õue aetud ja puhtaks pestud
PB120099v.jpg (167.85 KiB) Vaadatud 35404 korda
Veermikuproff OÜ
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas JLKK »

Sai alustatud summuti ehitusega, mis tuleb 3" ja roostevaba. Kuna originaalkütusepaagist oli nagunii plaan loobuda, siis otsustasin tekkinud vaba ruumi ära ksutada summuti püti jaoks.
Manused
PB180007v.jpg
PB180007v.jpg (185.62 KiB) Vaadatud 35390 korda
PB180002v.jpg
PB180002v.jpg (200.77 KiB) Vaadatud 35390 korda
PB180001v.jpg
PB180001v.jpg (200.21 KiB) Vaadatud 35390 korda
Veermikuproff OÜ
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas jeff01 »

Täpselt sama idee mis minul kuid jõudsid teostusega veidi ette :D
....jääb ära see silla alt vedamine mis 3" toru ja madala autoga on üsna jube.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: BMW 320. (328Turbo)" JLKK"

Postitus Postitas Mardo »

On veel üks variant, nimelt silla pealt vedada aga see tähendab relaka kasutamist kere peal
- KKD Motorsport - EstPerformance -
Vasta