Raceboy kirjutas:
Ahh, see on tüüpiline jutt, kui keegi püüab midagi müüa. Ma ei viitsiks elusees jännata mingi 20a vana tehnoloogiaga ja selle eest sama raha või rohkemgi maksta kui progeaju eest ja ikka ilge jebimisega häälestada (kergeltöeldes küsitava kasutusmugavusega programmid jne), kui vabalt on saadaval palju etemaid lahendusi.
10a vanad originaalajud pakuvad kordades rohkem võimalusi, kui pea ükskõik millised progeajud
20a vanad, seal peab natuke rohkem vaeva nägema. Programmidel pole küll midagi viga - tundub, et oled asjast väga kaugel. Mul on ka 20a vana aju puhul olemas kõikide parameetrite logimine 40 korda sekundis (ise kirjutasin ASM-s ja C++'s), rääkimata, siis uuematest ajudest, kust saab soovi korral minutiga megabaidi andmeid, mida uurida. 50 korda sekundis.
Tsiteeri:
Ja see äpu jutt? Mingil põhjusel tuleb autosid ikkagi ümber häälestada ja pole mõtet demagoogiat ajada ja öelda, et alati läheb kõik nii kuidas plaanitud. Äkki värskendad mu mälu, kas kiireimad (tänavalegaalsed) efiga autod sõidavad progeajude või originaalajudega?
Tänavalegaalsed? Eestis sellist asja nagunii ei eksisteeri. ME7-t saab vabalt seadistada toimima 1000hp ja üles ning sõidab piisavalt selliseid masinaid ka ringi
See, kas midagi on vaja ümber seadistada, sõltub ainult seadistajast, mitte ajust. Normaalne seadistaja, kui teeb mingi apsu, teeb selle tasuta korda ka.
Tsiteeri:
Millegipärast MAF'idega on alati jama kui sisselaset muudad ja/või karmimad nukad on paigaldatud. Taas üks asi, mis katki võib minna.
Ei ole MAF-dega jama. See on külatarkus, ehk mingisugustel 20 aastat vanadel autodel, millel on niidiga õhulugejad. Neid õhulugejaid saab ammu juba modernsetega asendada. Uuemad tehaseajud kasutavad nii lugejat, kui MAP-i, kui ka lairibasid, sest lugeja on MAP-st kõvasti täpsem ning Widebandist reageerib sada korda kiiremini. Tänavaauto jaoks ideaalne lahendus.
Muidugi sa pead arvestama ka, et päris kõik ei sõida vanarauaga ning viimase 10a jooksul tehtud bensiiniautole paigaldada progeaju pole triviaalne, kuna el. drosselklapi juhtimist enamusel progeajudest ei ole (mitte, et seda aju sinna vaja oleks nagunii). Otsepritsest ma ei hakka rääkimagi. Põhimõtteliselt kasutabki enamus progeajusid 20a vana tehnoloogiat külge poogitud lairiba anduriga.... Väändemudelit ei ole minu teada isegi motecil mitte.
Tsiteeri:
Originaal vs progeaju puhul imo taandub kõik siiski ühele asjale: üks pole konstrueeritud lõppkasutaja poolt häälestamiseks, teine on.
Taandubki, aga kui lõppkasutaja ise nagunii ei oska/ei taha häälestada, siis milleks talle progeaju? Ainult maha visatud raha.
See on üsna rumal vaatenurk, et iga asja peab üritama ise teha - astuda häälestamise esimesi samme tuhandeid eurosid maksva mootori peal on lauslollus. Inimene, kes selliseid mootoreid juba sadu häälestanud on, saab nagunii selle paremini ja turvalisemalt paika.
Lõppude lõpuks tasub just nimelt seadistaja käest küsida, millist aju kasutada. Kasutada tuleb seda aju, millega seadistaja kõige paremini kursis on. Kuid pada ajada, et tehase ajuga midagi ei tööta ei ole ka mõtet - lõpuks on kõik ajud vaid arvutid, mis töötlevad andmeid.