no1 kirjutas:
-->Iga õliga on võimalik mootor kotti lasta!?
Teatud tingimustel, jah. Küsimus ongi, et mis õlidega on kotti laskmine raskendatud.
See vigastamine jääb ikkagi enamasti õlikoguse taha.
Kõrgemate pööretega ja seega ka õlirõhuga, pumbatakse rohkem õli pannist ära, aga alla valgub ikka samal kiirusel, või isegi, tänu valgumist mõjutavatele kiirendusjõududele, veelgi aeglasemalt, ja pump võib tõmmata õhku vahele ja õlirõhk langeb. Rõhk võib langeda ka mõne vigase regulaatori või õlipumba tõttu. 1. asjana tuleks hoida ära õlirõhu langemine või langenud rõhuga sõitmine.
* suurendada õlikogust
* * suurendada õlipanni mahtu ja taset (üle normi)
* sõita väiksemata pööretega (pigem madalalt rohkem boosti ja rahulikumad nukid jne)
* õlitaseme andur ja vastav pöörete piiraja
* * antud paarutamis-eelse õli-tasemega lastakse teatud rpm'ini
* * over-run settingud - a la 1-2sec oleks lubatud max rpm ka madala õli-tasemega
* õlirõhk vs rpm tabel ja sellest väljumisel süütekatkestus
* * näiteks kui 7000rpm peal peab 6bar olema, siis 5bariga ennatlikult juba katkestus
Kui ikka koguaeg on süütekatkestus, aga pannis õlitase on ok, siis juhil tekib juba paratamatu soov teist õli proovida või õlipump näiteks ära vahetada. Üldiselt tekib varsti soov saalesid vahetada ja vänta lihvida, et jälle rallida saaks.
2. asjana, kui kõrgel pöördel rõhu langemine on juba välistatud, tuleks valida selline õli, millega on määrimine ja rõhk hea.
Kuna raamatuid pole lugenud, siis äkki väike arvutus toob selguse
Piltlikult täisboostil vajutab gaas 100bar'iga kolbi (x55cm2 = 5.5t), mis läbi kepsu kandub vändale a la 10cm2 peale, ehk 5500kg/10cm2 = 550bar. Sel ajal kui see jõud avaldub õliava peale, pole 7bar õlirõhul lootustki sealt väljuda, õli pigem kolib tagasi vända sisse
Tähtis on, et enne seda oleks kogu kael ilusti paksult õlitatud nii, et see 500bar ei litsuks veerand pöördega kogu õli kaelalt minema ja järgmise veerandiga juba kuivalt ei suruks.
Kui õli-rõhk polnud piisav, et selle aja jooksul kogu saalealune taas täita (voolu kogus on seoses rõhuga
), siis on selge, mis juhtub.
Paksem õli tekitab kõrgema õlirõhu kella näidu, aga sealt peab õli veel saaleni voolama, aga teatavasti rõhk toru ühes ja teises otsas sõltub toru takistusest (ja viskoossusest), ja õlitus-ava ise on juba suht suur takistus. Ideaalis võiks kõrge õlirõhk olla juba vedelama õliga, siis kindel et saaleni parema viskoossuse tõttu jõuab rohkem. Samas saalevahelt lendab see töötakti ajal ka kiiremini... Et kuivaks ei tõmbaks, siis oleks samas jällegi parem, kui seal oleks mingi korralik tökat, mis sealt välja ei lenda, ja mida piltlikult iga hoolduse ajal saalele määritakse jne
kiireks läks...