ITB'd on väike kõrvalle kalle. Aga turbo-valik on imo vähe rohkem teema seotud.
See on personaalne. Mulle meeldis Janno tehtud seadistus 1.8 peal, mis võttis ilma turbota suht iga vajutuse peale linna kiirustel rattad ringi. 225 tänavarehvid rohkem kui 0.7bar boostiga 80-100kmh pealt ei pidanud, ja kui GT2876R'ist maksimum võtta siis selle 400hj/t ei pea ka 3. käik - ütleks et suht small sized turbo. Responsi poolest aga ütleks et medium sized, kuna 100kmh'ga veeredes peale vajutust ei tulnud jõud kohe taha. Äkkilist sõitu tehes, aga oli ka response hea, kuna turbol pöörded koguaeg sees - siis piisas isegi aeglasele kardirajale. Samas sai ka rahulikult sõita ja jõu taha tulemine oli suhteliselt tajutav ja sujuv.
GT35R mis lubab ka 500-600hj - jällegi sama lugu, et 1.8'st piisab, et hea tahtmise juures igal legaalsel kiirusel originaalist vähe laiemaid rehve põletada, ning dragil põhimõtteliselt takistuseks ei jää. Küll aga response on ülikehva, ka parema tahtmise juures, eriti suurematel kiirustel, kui 1.8 loomupoolest pidamist ära ei vääna. (ei hakka lisama, et GT35'ga kui juba spoolima hakkab, siis on spoolitud, ja kontrolli võib kaduda).
Piltlikult kui maanteel avastad, et Transit sõitis mööda, siis kulub 3sek spoolimiseks ja 2sek möödasõiduks, aga GT28'ga kuluks 5sek asemel 2.5sek. Ja a la kui tahad kardi rajal kurvist välja kiirendada, siis pead enne kurvi sisse pidurdamist juba gaasi põhja vajutama
A la sobiks rajale, kus sirged on 300kmh ja kurvid 200kmh. Aga kui GT35'st maximum võtta, ja möödasõitu ise planeerida, siis 2sek pärast tagasireastudes pole vaja peeglisse isegi McLaren F1'st möödudes vaadata
See on isiklik-valik, mulle lihtsalt piltlikult meeldib pigem elada teadmisega, et F1 ei saa su möödasõitu takistada, kui see, et saaks Transitile kiirelt "tagasi-teha". Teisel juhul võib loobuda +200hj'st, et response saavutada. See enam vähem nagu Drag vs rinka.
Ja on
suur vahe, kas vaja Drag500 või Ring500. Kusjuures, suure turboga väikse mootoriga masinal on kütusekulu üldiselt väiksem
Aga see selleks.