Midagi head Säästumarketist või Maxximast ?
Või
http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=7128Erimell Super Light 24 SAE 5W40
ACEA A3/B3/B4/A5/B5, API SM/CF (API SH-EC), MB229.3, VW 502.00/505.00, Porsche, BMW Longlife, GM LL-A025/LL-B-025
100% sünteetiline õli bensiini- ja kergematele diiselmootoritele.
1L pudel 4.72 EUR
5L kanister 22.10 EUR
Tegelikult kiidavad inimesed ikka määrdeid, mille müügiga nad seotud on või millega nende endi masinad pole kokku jooksnud.
Sageli hobiautod ei tööta talvel ja üleüldse sõidetakse nendega kuni 5000 km aastas.
Noname õlidega esinduste riiulitelt sõidavad autod ka 500 000 km ilma kapitaalremondita.
Mootoriõli tuleb regulaarselt vahetada - intervall sõltub masina kasutustingimustest, kliimast, mootoriõli kogusest, ülelaadimissüsteemist jne.
Ideaaltingimustel võib isegi tehase ettenähtud intervalle järgida, kuid soovitaks ikkagi õli vahetada ca. 7000 km järel või kord aastas.
Mina ei kasutaks ülimultiviskoosset õli, (0w60) jne imemäärded. Normaalse kasutuse korral meie kliimas piisas varem enamuse autode puhul 10w40'st. Viimaste aastate talvede ja suvedega, kui temperatuur kõigub 70 kraadi ei oleks enam selles nii kindel - eriti, kui suvel veits sportlikumat sõidustiili harrastada.
Su volvol on manuaalis ka ilmselt mootoriõli viskoossuse valiku tabel kliimast sõltuvalt:
Teiseks on igal õliplännil peale märgitud, mis kvaliteedinõuetele ja spetsifikatsioonidele nad vastavad.
(API, ACEA, JASO, MB, VW jne)
Kui raha on liiga palju, võid Motuliga sõita - ega ta midagi halba ei tee, kui valikust õige võtad
Tavakasutuseks tuleb mootoriõli valida minimaalselt tehase soovituse järgi - paremad(loe kallimad) määrded aitavad ainult vb natuke kütust/loodust säästa.
Keerulisemat juttu võib lugeda raamatust või kuulata Mihkel Naamsi suust , kuid tavainimese arusaama jaoks on seda postitust enam kui küll
Edit: Raceboy postitatud lugemist tehnilise alt :
http://www.lnengineering.com/oil.html