torukollektor teha roostevabast või metallist?

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

sidam2
Postitusi: 47
Liitunud: 23.12.2008 3:13
Asukoht: viljandi

torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas sidam2 »

küsimus on selles kumbast teha. flantsi välja lõikamine ja materjal on tasuta aga ei oska valida millest teha :)
Kasutaja avatar
eclipse
Postitusi: 342
Liitunud: 29.11.2004 11:51
Asukoht: Tln 53 814 024

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas eclipse »

mustast.
sidam2
Postitusi: 47
Liitunud: 23.12.2008 3:13
Asukoht: viljandi

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas sidam2 »

aga miks mustast on parem kui roostevabast?
tahaksin ise teha ka selle kollektori, punktin algul kinni. ja pärast laseks kuskil tig keevitusega üle korralikult lasta.
on kellelgi mingeid näpunäiteid kollektori valmistamiseks ?
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas hents99 »

Tee muidugi roostevabast, see ju kordades ilusam. Soovitaks SAE 3xx seeriast midagi.

Väike asjalik näpunäide ka : punktides kokku ja pärast ringe keevitades peaks arvestama ligipääsetavusega ja sellega, et arvatavasti kisub ka kõveraks.
gena
Postitusi: 135
Liitunud: 03.05.2005 10:46
Asukoht: Tartu

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas gena »

Enamus Eestis müüdavatest a la 10€ põlv roostevabadest pole happekindlad, ehk siis kuumust saades mädanevad ikka ära, niiet pointless, kui sa ei taha kulutada 22€ põlve peale (mida ei kulu sinna 1-2 tükki) siis soovitan mustast teha, mina tegin mõttetu kulutuse kunagi oma autol... Vanas rahas kogu väljalase rv (Ainuüksi elemendid ja materjal 7k eek) ja pool aastat hiljem eest ots kuni sukani ikka ussitas. Mõistlik on kollektor ka lindiga üle keerata, seda enam tekib küsimus milleks see roostevaba? Läbi lindi seda ju ei näe...
...Fiat Coupè 2.0 20vT ´97...
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas hents99 »

gena kirjutas:Enamus Eestis müüdavatest a la 10€ põlv roostevabadest pole happekindlad, ehk siis kuumust saades mädanevad ikka ära, niiet pointless, kui sa ei taha kulutada 22€ põlve peale (mida ei kulu sinna 1-2 tükki) siis soovitan mustast teha, mina tegin mõttetu kulutuse kunagi oma autol... Vanas rahas kogu väljalase rv (Ainuüksi elemendid ja materjal 7k eek) ja pool aastat hiljem eest ots kuni sukani ikka ussitas. Mõistlik on kollektor ka lindiga üle keerata, seda enam tekib küsimus milleks see roostevaba? Läbi lindi seda ju ei näe...
Oleneb, kuidas keevitada, mul pole ükski roostevaba sumpa või kollektor(N/A, mitte turbokolle loomulikult) ussitama hakanud. Kõige harilikum SAE 304 teras, torukolle puhul pole eriti vahet, kas on happekindel või mitte.
Aga nagu laiem enamus, vähemalt siin foorumis, valib materjali vms väljanägemise järgi.
gena
Postitusi: 135
Liitunud: 03.05.2005 10:46
Asukoht: Tartu

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas gena »

Correct!
Pidasin antud juhul jah silmas ülelaetud autot, kuna foorum antud autodele mõeldud... Vabalthingava puhul muu teema... Materjali valik on jah rohkem silmade kui mõistuse teema meie maal.

hents99 kirjutas:
gena kirjutas:Enamus Eestis müüdavatest a la 10€ põlv roostevabadest pole happekindlad, ehk siis kuumust saades mädanevad ikka ära, niiet pointless, kui sa ei taha kulutada 22€ põlve peale (mida ei kulu sinna 1-2 tükki) siis soovitan mustast teha, mina tegin mõttetu kulutuse kunagi oma autol... Vanas rahas kogu väljalase rv (Ainuüksi elemendid ja materjal 7k eek) ja pool aastat hiljem eest ots kuni sukani ikka ussitas. Mõistlik on kollektor ka lindiga üle keerata, seda enam tekib küsimus milleks see roostevaba? Läbi lindi seda ju ei näe...
Oleneb, kuidas keevitada, mul pole ükski roostevaba sumpa või kollektor(N/A, mitte turbokolle loomulikult) ussitama hakanud. Kõige harilikum SAE 304 teras, torukolle puhul pole eriti vahet, kas on happekindel või mitte.
Aga nagu laiem enamus, vähemalt siin foorumis, valib materjali vms väljanägemise järgi.
...Fiat Coupè 2.0 20vT ´97...
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas taxu »

Mul juhtub all olema sumpajooks, mis muidu on mingist roostevabast, aga ühendusflantsid on geeniused lõiganud 10mm paksusest mustast. Paari aastaga on flantidest paar millimeetrit maha roostetanud.
Mustast tehtud kollet võib lasta ka kroomida katta korrosjoonikindluse tõstmiseks- pole üldse kallis. Turbokal ei või seda siis aga enam linditada, muidu läheb ta pinnatemp nii kõrgeks, et kroomi alla kantav vask sulab üles ja voolab koos kroomiga maha.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas Maik »

Mul on terve summuti ja kolle rv-st tehtud, kahjuks firma nime ei tea..aga see nn. tulekindel ? rv oli.. materjal maksis mingi 4k kanti ma usun nii,et kuidas 7k ära tuli ? Mul veel topeltjooksud ja v8 ?

All on olnud 2 suve(talvel ei sõida) ,riiet pole ümber ja ei mädane kuskilt.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
gena
Postitusi: 135
Liitunud: 03.05.2005 10:46
Asukoht: Tartu

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas gena »

Flantsid, põlved, tord, laserlõikus, falntside jaoks rv plaat, reso, lõpupütt, natuke liitmist ja ega tuleb kokku küll... Turboga autol neid flantse ka jagub seal, põhja all oli ka flants ühendus enne reso et asju paigaldada annaks.

Maik kirjutas:Mul on terve summuti ja kolle rv-st tehtud, kahjuks firma nime ei tea..aga see nn. tulekindel ? rv oli.. materjal maksis mingi 4k kanti ma usun nii,et kuidas 7k ära tuli ? Mul veel topeltjooksud ja v8 ?

All on olnud 2 suve(talvel ei sõida) ,riiet pole ümber ja ei mädane kuskilt.
...Fiat Coupè 2.0 20vT ´97...
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas Astrona »

Kas ei võiks osta paar näiteks CA'le mõeldud poleeritud roostevaba kollektorit - toormaterialiks. Erinevates kuulutustest mainitakse SUS321 või SUS304.
Kui ma ei eksi siis seal on 1000+ kraadi jagu põlvesid. R6 jaoks peaks piisama kahest R4 omast, ja ei kulu 7K materiali peale.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Silvia-S ... 0292292626

Mäletan, et ise ostsin 130$+transa
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas hents99 »

Astrona kirjutas:Kas ei võiks osta paar näiteks CA'le mõeldud poleeritud roostevaba kollektorit - toormaterialiks. Erinevates kuulutustest mainitakse SUS321 või SUS304.
Kui ma ei eksi siis seal on 1000+ kraadi jagu põlvesid. R6 jaoks peaks piisama kahest R4 omast, ja ei kulu 7K materiali peale.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Silvia-S ... 0292292626

Mäletan, et ise ostsin 130$+transa

Hind Hiinas 63USD
rst
Postitusi: 128
Liitunud: 30.09.2008 8:50
Asukoht: Tartu

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas rst »

Turbomootoriga autole, mis hakkab kasutama ka launch oleks soovitav teha kollektor ikkagi mustast metallist. Esiteks on see tunduvalt odavam ning teiseks vastupidavam. Kui selle autoga pidevalt sõidetakse siis ei lähe see kolle ka inetuks roostekäkkiks kätte. Mingi 2.6mm seinaga kollektoriga ma arvan, et võib kasutatada isegi ALS, ilma et midagi hullu juhtuks. Need hiina kollektorid on minu arust küll "natukene" saast, sest vähemalt audi rida 5 puhul peab neid keevitama enam vähem iga kvartal, et ei lekiks. Lisks kui launchi lasta neile, siis on suht ruttu mõrad sees. Ülejäänud summuti osa võib loomulikult teha ning soovitakski pigem teha roostevabast. Asi jääb tunduvalt kergem ja kui TIG'iga lastud, siis ka ilusam. Aga kõik see on pelgalt minu arvamus. :)
ex-Audi S4 2.2T - 609hp/846Nm rattast mõõdetuna
10.9@210, 1km 268km/h, 1miil 295km/h
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas Astrona »

rst kirjutas:Turbomootoriga autole, mis hakkab kasutama ka launch oleks soovitav teha kollektor ikkagi mustast metallist. Esiteks on see tunduvalt odavam ning teiseks vastupidavam. Kui selle autoga pidevalt sõidetakse siis ei lähe see kolle ka inetuks roostekäkkiks kätte. Mingi 2.6mm seinaga kollektoriga ma arvan, et võib kasutatada isegi ALS, ilma et midagi hullu juhtuks. Need hiina kollektorid on minu arust küll "natukene" saast, sest vähemalt audi rida 5 puhul peab neid keevitama enam vähem iga kvartal, et ei lekiks. Lisks kui launchi lasta neile, siis on suht ruttu mõrad sees. Ülejäänud summuti osa võib loomulikult teha ning soovitakski pigem teha roostevabast. Asi jääb tunduvalt kergem ja kui TIG'iga lastud, siis ka ilusam. Aga kõik see on pelgalt minu arvamus. :)
Mul tekkisid kah mõned mõrad flantsi juurde, aga mul oli sinna T4 asemele T25 flants istutatud ja seega kõik seinad kokku poole lõigatud jne ja süüdistasin seda tegevust. Kasutasin toda siis ~5000km s.h. nägi ka boosti 2.4bar ja vastusurvet ~4bar. s.h. ka 12.0s sõidu ajal. Olen kohanud kohalikest 4x kallimatest kollektorite kohta olen kuulnud, et neil kah iga 3. vajab garantiid :) Seega kõige hullem pole. Eriti kui kohe näiteks 2000eek jagu ülekeevitada.

Kui see kolle on hiinas 63usd, siis siin flantside müügiga saaks juba raha tagasi, ja material oleks tasuta. Bisnesplän, osta Hiinast stuffi, lammutada siin laiali ja müüa toormaterialina kallimalt maha :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: torukollektor teha roostevabast või metallist?

Postitus Postitas hents99 »

Astrona kirjutas:Kui see kolle on hiinas 63usd, siis siin flantside müügiga saaks juba raha tagasi, ja material oleks tasuta. Bisnesplän, osta Hiinast stuffi, lammutada siin laiali ja müüa toormaterialina kallimalt maha :lol:
Kunagi sai isegi selle peale mõeldud, hinnad on seal uskumatult odavad. Kuigi noh, flants ei maksa ka kohapeal laseris lõigatuna midagi (põhiteema on joonise koostamine, aga selle eest ei maksa Eestis ammugi keegi mitte midagi).

Samas hiina kolle seinapaksus on ka ca 1mm. Kuigi võiks/peaks olema 2mm RV puhul. Kõige odavam kolle, mis ma nägin oli mingi Honda blaa blaa blaa integra oma. 50USD.
Torude mõttes mingid SBC torukolled - 58USD.

Pulli pärast järgmise tellimusega võtan mingid kolled ja lahkan. Seni olen teiste omasid vaid näinud ja vahel lappind.


Hiinast saab ka korralikust materjalist kollektorit, selle eest tuleb lihtsalt maksta, ja rohkem kui 60USD. Selles mõttes pole midagi hullu, ise tuleb mees olla ja küsida, mida täpsemalt, seda parem, siis ka saab hea asja.

Aga seniks edu kollektori valmistamisel. Mina teen üldiselt mustast materjalist 2.6mm seinapaksusega ja keevitan TIG`iga, nii Eestis, kui ka Rootsis. Sealpool käib huvitavamat tehnikat ja paksema rahakotiga omanikke, kes lasevad nt korralikust roostevabast (inconel 625) kollet teha (Chevy Indy V8 vormel nt), viimast ei saand ise teha, seda tegi tuttav, sest selle keevitamine on omaette kunst võrreldes tavalisema roostevabaga.
Vasta