camaro68 kirjutas:
Tere, minu esimene postitus siinses foorumis. Paraku küll mitte-turbo alane mure, kuid ei tulnud ka paremat kohta pähe kuskohast nõu küsida.
Mure ise siis järgmine. Tarvis on ameerikamaa autole kütusesüsteem välja mõelda. Mootoriks saab olema vabalthingav karburaatoriga chevy bigblock, mis peaks arendama 800-900 jõudu. Hakkab sõitma nii tänaval kui kiirendusvõistlustel. Soovin säilitada originaalpaagi ja seepärast on probleem kütusepumbale asukoha leidmisega. Kuna suurem osa usakatele pakutavaid paagiväliseid elektrilisi pumpasid tahavad vaba pealevoolu ja peaksid asetsema paagist tagapool ja kütusepinnast allpool, siis jääksid ideaalis sellised pumbad nagu "kellad" rippuma auto taha, mis kohe kindlasti ei sobi. Ainukese lahendusena näen paagisiseseid pumpasid.
Välismaiseid foorumeid lugedes on silma jäänud Walbro 255HP ja Bosch 044 pumbad. Kuna kumbki üksiku pumbana hakkama ei saa või jääb väga piiri peale, siis on plaanis kasutada kahte pumpa paralleelselt paagisiseselt. Kuigi üldiselt on pilt silme ees mismoodi see lahendus välja hakkab nägema, siis on jäänud siiski mõned küsimused, millele ma pole veel vastust leidnud.
Kas antud pumbad tahavad samuti vaba pealevoolu või suudavad nad ise imeda? Kui suured peaksid olema pumbast väljuvad kütusetorud enne Y-blocki ja peale seda? Milline fuel-sock on kõige parem ja kuskohast seda osta? Kas neid pumpasid on võimalik kasutada niimoodi, et vajadusel töötaks ainult üks - tänaval ainult üks, võistlustel kaks?
Hetkel on plaanid sellised:
* Paaki sisse ehitada väike kastike kütuse loksumise vastu.
* Selle kastikese sisse 2 Walbro 255HP pumpa paralleelselt fuel sockidega. Pumbad oleksid paagi põhjas "kõhuli" ja fuel-sockid võimalikult paagi tagaosas, kuna kiirendades peaks seal kütust rohkem olema.
* Pumbast edasi -6AN kütusetorud Y-block'ni, paagis sees.
* Y-block'st edasi -10AN kütusetoru rõhuregulaatorini(spetsiaalne regulaator, mis teeb surve karpale sobilikuks, -10AN sisendiga ja tagasivooluga).
* Üks paagiväline -10AN otsadega kütusefilter.
* -10AN tagasivool regulaatorist paaki.
Tahan seda asja ainult ühe korra teha ja seda ohutult ja korralikult. Oodatud on kõik ettepanekud ja soovitused. Võibolla peaksin asjale üldse teistmoodi lähenema? Oluline on ka puhas ja viisakas lahendus, et ka auto alla vaadates midagi silma ei riivaks.
Ette tänades,
Madis
1) Walbrod ja 044-d on valed selles rakenduses. Need on EFI pumbad tootmaks rõhku, ning tootlikus pole just kõige parem.
Sinul pole mitte midagi teha 70-90psi rõhuga kuna karpa tahab ~15-23psi rõhku ainult.
2) rõhu "madalus" aga vajab tõepoolest suuri voolikuid, ehk AN -10 on paras nii peale- kui ka tagasivoolule.
3) 1000hp(natukese varuga) eeldab bensiini puhul umbes 6L/min tootlikust pumbalt ehk ~360lph = ~100gph
4) Välise pumba pealevool EI PEA olema munandina taga, need pumbad peavad lihtsalt "kütust täis" olema, siis on kõik korras. Ehk kui paagi tagant 90 kraadise põlvega küljele lähed, sealt voolikuga juba ettepoole liikuma hakkad, ning paagi kõrvale pumba paned on juba kõik korras. Nad suudavad imeda ~0,2bar ehk ainult ~20cm kütust üles kuivalt. Ehk pole see asi nii drastiline.
5) Holley blue maksab koos regulaatoriga vaid 132$ summitis. 110gph, 15psi