K:Turbo minu autole
K:Turbo minu autole
Proovin vastata üldiselt üldlevinud küsimusele: "kas minu autole saab turbot panna!
Jah tõenäoliselt saab küll! On ta siis sissepritse või karburaator, esimesel juhul on seadistus märksa kergem üldiselt!
Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub ja seda kasulikum mootorile, aga seda hiljem hakkab turbo ka tööle!
Mis on ja kas on vaja wastegate't-wg laseb turbosse minevad väljalaske gaasid turbost mööde piirates sellega turbo rõhku-jah seda on vaja!
Blow Off-blow off laseb tekkinud ülerõhu käiguvahetusel atmsofääri ja tekitab seda pshhht :P heli. Väikese rõhu puhul ei ole ta vajalik, aga võiks olemas olla!
Jah tõenäoliselt saab küll! On ta siis sissepritse või karburaator, esimesel juhul on seadistus märksa kergem üldiselt!
Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub ja seda kasulikum mootorile, aga seda hiljem hakkab turbo ka tööle!
Mis on ja kas on vaja wastegate't-wg laseb turbosse minevad väljalaske gaasid turbost mööde piirates sellega turbo rõhku-jah seda on vaja!
Blow Off-blow off laseb tekkinud ülerõhu käiguvahetusel atmsofääri ja tekitab seda pshhht :P heli. Väikese rõhu puhul ei ole ta vajalik, aga võiks olemas olla!
Re: K:Turbo minu autole
Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub
seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb?
seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb?
Re: K:Turbo minu autole
suuremal turbol on suurem tiivik mis puhub rohkem õhku vähema töö tegemise juures. Väike turbo peab kiiremini ringi käima, et sama kogus õhku puhuda = õhu temperatuur sealjuures tõuseb.JP kirjutas:Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub
seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb?
selleks ongi igal turbol oma flowmap mida sobitada oma mootoriga et välja valida kõige efektiivsem!
Re: K:Turbo minu autole
Võibolla soovisid sa mainida compressor map mitte flowmap (ega see teine nimi ka nii väga vale ei ole, lihtsalt üldjuhul kasutatakse seda plokikaane kirjedamisel)panter kirjutas:suuremal turbol on suurem tiivik mis puhub rohkem õhku vähema töö tegemise juures. Väike turbo peab kiiremini ringi käima, et sama kogus õhku puhuda = õhu temperatuur sealjuures tõuseb.JP kirjutas:Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub
seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb?
selleks ongi igal turbol oma flowmap mida sobitada oma mootoriga et välja valida kõige efektiivsem!
Ja compressor map on ka ainuõige asi turbo valimiseks, ideaaljuhul on langeb sinu soovitud rõhk* mootori poolt tarbitav õhuhulk kõige efektiivsemasse vahemikku. Väga palju vajalikku on kirjas raamatus Maximum Boost mis ON kohustuslik kirjandus.
Neile kes valivad suva järgi:
On võimalus et sinu turbo on mootori kohta liiga suur või on graafikust väljas mõnes teises suunas ning sellega kaasneb nähtus nimega surge ehk turbo praktiliselt ei hakkagi boostima. Diisliturbod on üldjuhul ehitatud taluma palju madalamaid temperatuure ning seega ei talu nad isegi keskmist boosti ning eluiga peaks väiksem olema, rääkimata väga valest compressormapist ja turbine mapist.
Õieti projekteeritud autol on lag minimaalne ning seda kaotusteta lõppvõimsuses. Ala Disco Potato nissani SR20det-l.
Natuke reklaami ka . OÜ Proparts on nüüd performance orientated ning kui millegiga probleeme tekib saab kindlasti nõu küsida (ja ka juppe osta ala kollektorid, bov, ebc-d, wastgate-d), ingliskeeles info@proparts.ee (Ubbe vastab) ning kui soov eestikeeles kõneleda siis võib alati mulle mailida.
SURVEASTE:panter kirjutas:
surveaste on kahe kambri mahu suhe ehk selle kui kolb on yleval ja selle kui kolb on all.
tänavasõidu autodel on se suhe kuskil 10.1:1 aga turboautodel nt 8.8:1
ei oska öelda kust maald algab madal surveaste aga pms alla 10
Surveaste on silindri mahu ja põlemiskambri mahu summa suhe põlemiskambri mahtu.
Kuidas arvutada surveastet?
Näiteks. Silindri maht on 440 cm3
Põlemiskambri maht on 58cm3
Kui suur on surveaste ?
Surveaste=440cm3+58cm3/58cm3=8.5
NB! Surveaste pole võrdne silindri rõhuga, mis tekib survetakti lõpul.
jep pms sama...kui kolb all siis silidnri maht pluss põlemiskambri maht ja kui kolb üleval siis aint põlemiskambri maht ja nende sii suhe... :PRuga kirjutas:SURVEASTE:panter kirjutas:
surveaste on kahe kambri mahu suhe ehk selle kui kolb on yleval ja selle kui kolb on all.
tänavasõidu autodel on se suhe kuskil 10.1:1 aga turboautodel nt 8.8:1
ei oska öelda kust maald algab madal surveaste aga pms alla 10
Surveaste on silindri mahu ja põlemiskambri mahu summa suhe põlemiskambri mahtu.
Kuidas arvutada surveastet?
Näiteks. Silindri maht on 440 cm3
Põlemiskambri maht on 58cm3
Kui suur on surveaste ?
Surveaste=440cm3+58cm3/58cm3=8.5
NB! Surveaste pole võrdne silindri rõhuga, mis tekib survetakti lõpul.
Oleks keegi nii kena ja seletaks täpselt ära, kuidas teha turbole õlitus, kust võtta turbosse minev õli ja kuhu peaks õli pärast turbot minema?
Kui saaks siis ka väike joonis oleks tore?
Milliseid torusid/voolikuid kasutada, kui jämedaid?
PS Kasutasin otsingut aga täpset vastust ei leidnud, tehnilist inglisekeelt niipalju ei jaga, et kuskilt lääne lehelt seda otsida.
Vabandan, kui valesse topikusse läks, eraldi teemat ka teha ei tahtnud.
Kui saaks siis ka väike joonis oleks tore?
Milliseid torusid/voolikuid kasutada, kui jämedaid?
PS Kasutasin otsingut aga täpset vastust ei leidnud, tehnilist inglisekeelt niipalju ei jaga, et kuskilt lääne lehelt seda otsida.
Vabandan, kui valesse topikusse läks, eraldi teemat ka teha ei tahtnud.