Colt GTI turbo

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Karl818
Postitusi: 102
Liitunud: 02.02.2010 15:22
Asukoht: Tartu

Colt GTI turbo

Postitus Postitas Karl818 »

Tere! Selline küsimus tekkis, kas Mitsubishi Colt GTI 4g61 mootor kannatab turbot? Kas peaks vahetama kepsud, saaled, kolvid välja kõvemate vastu? Autole plaanis panna väike turbo GT1544V ning rõhku eriti peale ei kruviks. Auto ehitan ikka tänavasõiduks ega pole veel plaane tehtud dragi sõitma hakata, aga mine tea :roll: Kas mootor erineb palju 4g63 ja 4g63t -st? Ehk keegi teab
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Colt GTI turbo

Postitus Postitas jeff01 »

Karl818 kirjutas:kas Mitsubishi Colt GTI 4g61 mootor kannatab turbot?
Jah kannatab mingi maani nagu kõik mootorid. Sinu mootoril peaks olema 9,4 surveaste mis võiks vähemalt poole barini väga eduliselt elada.
Karl818 kirjutas:Kas peaks vahetama kepsud, saaled, kolvid välja kõvemate vastu?
Oleneb eelarvest ja eesmärkidest. Vaata lugejate autode teemasid ja märkad, et sa poleks esimene kes stock sisuga autot turbotada tahab. Kui vähegi lubab siis investeeriks selle raha wideband lambdasse. Kindlasti soovitan omale teha deto klapid. Kõik see muidugi peale seda kui oled välja mõelnud kuidas süüdet boosti alas hilisemaks saada ja segu rikkamaks.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Karl818
Postitusi: 102
Liitunud: 02.02.2010 15:22
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Karl818 »

Tuleb katsetada. Esimene läheb ikka aiataha :lol:
Karl818
Postitusi: 102
Liitunud: 02.02.2010 15:22
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Karl818 »

4G61 (Coldil) on 1.6 aga 4G63 on 1.8 ja 2.0 (eclipsidel ja evodel) kas sisu erineb palju? Eclipse ka erinevaid turboga ja ilma. Mis erinevused on peale kw- de?
neo723
Postitusi: 10
Liitunud: 17.10.2009 1:02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas neo723 »

on ju olemas originaalis ka 4G61T, iseasi mis sisus erinevat on võrreldes vabalthingavaga. 4G63ga võrreldes puuduvad sel mootoril ka tasakaalustusvõllid. 4G63 turbotamisest olen üpris põhjalikult ameerika foorumitest lugenud.
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re:

Postitus Postitas mitsu_manic »

Karl818 kirjutas:4G61 (Coldil) on 1.6 aga 4G63 on 1.8 ja 2.0 (eclipsidel ja evodel) kas sisu erineb palju? Eclipse ka erinevaid turboga ja ilma. Mis erinevused on peale kw- de?
4G63 on ainult 2.0 liitrine. 1.8 on 4G67

Näitena, originaal 4G63 ja 4G63T mootori sisu erinevusteks tehasekoodide järgi on kolvid , klapid ja nukad.
Rõngad, kepsud, saaled, vänt, klapivedrud, kaanetihend on kõik samad.
Kolvid on süvendiga, madalama surveastme tõttu, nukad teised vastavalt turboks olemisele ning klapid, kuna turbokal on klapid pikemad.

To jeff01: Millest ütled, et kannatab kuni 0.5 bari ära?? Aga kui on 9.5 või 10.0 surveaste??
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Re:

Postitus Postitas Astrona »

Nissani 1.8 vs 1.8T vahe seisneb näiteks: kolbides (surveastme tõttu), väljalaske nukkvõllis, kolvijahutus-õlipihustes ja väidetavalt ka väljalaske-klappides, mis vabalthingaval pidid ilma soodiumita olema.
Kas Mitsul pole õlipihusteid?

See "bari taluvus" - 9,5:1 saaks 98E kütuse ja hea seadega ka 1.5 barini ajada, kui metall järgi ei annaks. Paraku, asju hakkab juhutuma. Kui nüüd seade tuleb "eesti keskmine" siis 1bar pealt võib juba alustada õnnelik olemist ja ruttu. 0,5bar on selline safe, mis pea iga mootor hea seadega välja kannatab. Võibolla annab ka veel mõned vead andeks - ehk teisisõnu, kannatab veel seadistamise ajal väikest algseadega kuritarvitamist.
Enamus sellised teemad on eos-surnud. See tundub kuidagi lootustandev.
Vaikselt võiksid jah hakata "kõrvale panema" standard-paketi (WB ja MS) ostmiseks. Kas su masina aju ka OBD pordi või ROMulaatori abiga kah võimalik seadistada? Kui see, et peale eriti ei keera, on vana mõte, siis poleks kohe progetavat vaja. Paraku tundub, et plaanid on värsked, ja pole välistatud, et 1a pärast juba 1.5barist ja 250kw'ist ei räägita, seega 1. asjana, kui teadmisi kogud, võiks ikkagi "standalone" aju ja WB paigaldada, ja sellega sina-peale saada. Eriti, kuna mainisid ka drag'i, mis vitiab juba mitte miinimum võimsusele... Isegi 1 klass on olemas, kus 1.6T on suhteliselt õiges mõõdus - Tartu Drag B - aga 0,5bar ja ~130-140kw'iga seal väga palju sõita ei saa. Japsi dochid reageerivad üldiselt hästi boostile, siit 1.6 honda käis läbi vist ~1.3bar ~300hj. Ja kui seade juba hea, uus mootor juba kõrval valmimas või 1 tagavaraks, siis võiks isegi dünos boosti kruttida ja 300hj väikse autoga seal juhuste kokkulangemiselt poodimi poole vaadata... :evil: Ja jeffi elutöö-rekord juba 1. hooajal üle sõita :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Colt GTI turbo

Postitus Postitas Motary1 »

Astrona postitusest väike tähenärimine, et sellist keemilist elementi nagu soodium meil ei eksisteeri, sa mõtlesid arvatavasti naatriumi, mida kasutatakse väljalaske klappide termotaluvuse tõstmiseks
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: Colt GTI turbo

Postitus Postitas Astrona »

Motary1 kirjutas:Astrona postitusest väike tähenärimine, et sellist keemilist elementi nagu soodium meil ei eksisteeri, sa mõtlesid arvatavasti naatriumi, mida kasutatakse väljalaske klappide termotaluvuse tõstmiseks
Heh, tänx :) See umbes nagu tungstenist kolbe oleks vaja :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Colt GTI turbo

Postitus Postitas mitsu_manic »

Mitsudel on ka DOHC mootoritel all õlipihustid kolvide jahutamiseks. Enamustel turbo mootoritel on need siiski eemaldatud, kuna tehase seadest vägagi kaugemale minnes kipuvad kolvid paugu peale vastu pihusti otsa käima. Kolvi ja pihusti otsa vahe on ASS-is max 1mm kui sedagi.
Tglt see pihusti olemas olu suuresti ka oleneb, 4G63 OHC mootor, ehk siis tuntud Galanti 80kw moto, isegi sellel olid all õlipihustid. Lisaks olid kolvid vägagi omapärased. Ei olnud ei 8valve omad, ega 16valve. Kes seda teab mis tehas mõtles.

4G63T mootoril on ka kolvid süvendiga, nagu mainisin, et madalamat surveastet saada. Lisaks saab surveastet muuta erineva paksusega plokikaanetihenditega, pakutakse metallist 1.6, 1.8 ja 2.0mm paksusega.

Google on 4G63 mootori turbotamisest infot pungil. 4G61 on väiksema kubatuuriga, kuid plokikaas on sama mis 4G63-l. Muidugi on tehas pordid väiksemaks jätnud. Turbotamisel soovitaks ise panna juba 4G63 kaas ja SL kolle.
Vasta