Vasktihend, selle noolutamine ja tihendi liim.

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Vasktihend, selle noolutamine ja tihendi liim.

Postitus Postitas erik »

Küsimus Teile, kus oleks võimalik vasest tihendit noolutada, ise pitsiga teha ei tahaks, kuna arvan, et ei saa ühtlast tulemast. Peaks olema mingi ahi ja mingi vend, kes temperatuuridest ja aegadest midagi jagaks. Ja kas vasest tihendile peab panema mingit liimi või määret, et tihenduvus oleks karanteeritud.
Viimati muutis erik, 03.04.2006 17:47, muudetud 1 kord kokku.
Priit
Postitusi: 119
Liitunud: 08.05.2005 17:42
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Priit »

ei ole kunagi midagi vahele pannud ja on alati pidama jäänud.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

noolutamisel on tähtis teada, millist tulemust täpselt saada tahad, mis materjaliga on täpselt tegu ja vastavalt sellele valitakse ahju temperatuur, kuumutamise kestvus ja jahtuamise kestvus. See päris niisama lihtne pole, selleks on vaja ikka vastavat ahju.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Millest ma siis kirjutasin? :) Küsimus oli kus? ja kas ja mis liimi vasele panna?
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

aga kuhu see tihend peaks minema? tean, et päris palju kasutatakse keermeliimi, aga minuteada keermeliim hakkab 300 kraadi juures juba imelikke asju tegema. Seega liimi peaks valima vastavalik temperatuurile ja töötingimustele. Sa räägi natuke täpsemalt oma plaanist ja siis ehk saad täpsemaid vastuseid ka.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Askonz
Postitusi: 161
Liitunud: 01.02.2005 10:18

Postitus Postitas Askonz »

on olemas kohe selline liim mida pannakse plokikaane tihendile vahele!Mul täitsa olemas ka se :-D
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

To: askonz, hoia siis endale aga hea teada.

Ei julend kirjutada kuhu läheb, sest turboautole ta ei lähe.
Asi siis sihuke; Volvo 3313, 3.0otto, 6x6, 72 aasta, mootor töötas kütusega 98 ja üles. Kuna 98 on kallis, ja naaberriigis Venemaal pole seda ka saada ning masin ei joo seda mitte vähe, siis sai otsustaud, et langetame surveastet ja hakkame kasutama 93 - 95`te. Tellisin siis vesilõkusest uue kaanetihendi järgi lõigatud vasest tihendi, arvutuslikult oli vaja paksust juurde 2 mm. Nüüdseks noolutasin ta ka ise pitsiga ära, ja lihvisin liivapaberiga puhtaks.
Koostamiseks leidsin Locktite tootevalikust toote, koodiga 5972, spets. kaane tihenduvuse parandaja ja plaanin seda ka kasutada.

Vanakooli mehed soovitasid järjekorda: plokk+hermeetik+vask+hermeetik+uustihend+vasemääre+plokikaas.

Kui keegi näeb, et ma midagi väga valesti tegin-teen, või millele ma peaks oma tähelepanu pöörama, siis palun avaldage oma arvamust. Plaan on asi lähipäevil kokku lapata.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

kindlasti on toimivaid asju, aga mina ei usalda igasuguseid määrdeid jne asju mida ise saab kaane ja tihendi vahele panna :)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Panter, vasktihendit kasutades PEAB kasutama õli- ja veekanalite ümber kas liimi või spetsiaalhermeetikut.

EDIT: Erik, kahju, et enne seda teemat ei näinud. Kasutasin ise ka tavalist pitsi noolutamiseks, kuid pole veel kaant plokile peale pannud.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

To: raceboy
Kas sul noolutamise käigus se vasest tihend vähe kõveraks ei vedanud ennast?
Ma mõtlen üldist geomeetriat mitte tasapinnalisust (see nagu nii läheb ja saab kenasti uuesti sirgeks). Arvasin, et "ahjus" seda probleemi ei teki, kuna kuumutamine toimub ühtlasemalt. Minu R6`e tihend vedas ennast sutsu banaaniks aga ei sega paigaldust.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Nagu ei vedanud, pärast panin mootoriploki peale, joondus ilusti.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Kust leida 0.50 mm vasest lehtmaterjali, mis sobiks kaanetihendi valmistamiseks. Kes jagab konkreetse materjali noolutusprotsessi ? Millega liimida ?

Nimelt võibolla tarvis vabalthingavale tsiklile teha 0,5 mm kaanetihend ja see korralikult pidama saada, kuna ei ole võimalik ajapuudusel riskida tihendi minemalendamisega :)
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Materjali saab tavaliselt Enimorist, lõikavad tihtipeale väiksemaid tükke ka, kui tervet tahvlit.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Postitus Postitas KaroK »

Aga liim ja termotöötlus ?
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Termotöötluse saate ise ka välja töötada ilusti. Seda tuleb vastava materjali faasidiagrammilt lugeda arvestades mõningaid asjaolusi. Faasidiagramm - phase diagram; Noolutamine - Tempering; Termotöötlus - Heat treatment.
Vasta