Ühesõnaga on 2 varianti
* kompressor imeb läbi turbokompressori tõmmates seda käima, jäädes ise vähe vaakumisse. Peale kolmikut oleks kohe 3" (normaal-olekus suletud) siiber, mille taga IC'sse mineva kolmiku küljelt tuleks kompressori väljund. Siibrit tuleks avama hakata kui turbo juba toodab midagi ja kompressori sisend on üle atmosfääri.
* kompressor imeb otse õhufiltrist, kus ei teki vaakumit. Peale seda kolmikut oleks kohe 3-4" (normaal-olekus suletud) siiber, mille taga turbosse mineva kolmiku küljelt tuleks kompressori väljund. Lükates turbokompressorit käima.
Siibrit tuleks avama hakata kui turbo juba toodab midagi (turbokompressori sisendi väljundi vahel on rõhu-erinevus).
1. juhul tekib siibri lülituse hetkel olukord, kus IC poolt (siibrit) hakkab kompressori tekitatud rõhk kolima turbo poole, mis ei aita antud eesmärgile (spoolimisele) kaasa.
Näiteks: kompressori boost on rihma ülekannetega valitud 1bar (PR 2.0). Kui turbo hakkab tootma (0.1bar), hakkab kompressorist tulema juba 1.2bar. Hetk hiljem, kui turbo toodab 0.25bar, annab kompressor juba PR 2.0'iga 1.5bar. 0,5bar turbo väljundi pealt tõuseb kompressori rõhk juba 2.0bar'ini. Nüüd tuleks avada see siiber, nii et see 2bar hakkab vaikselt ühinema selle 0.5bariga. Mille peale kompressori sisendrõhk tõuseb, ja väljundrõhk kah tõuseks, aga see liigub sisendi poole tagasi. Mõne hetke pärast on turbo poolt toodetud boost 2bar ja siiber juba 100% avatud, ning kompressori võib lahti sidurdada.
2. juhul tekib siibri lülituse hetkel olukord, kus turbo poolt (siibrit) hakkab kompressori tekitatud rõhk kolima läbi õhufiltri atmosfääri tagasi, mis ei aita antud eesmärgile (spoolimisele) kaasa.
Näiteks: kompressori boostiks on valitud 1bar (PR 2.0).
Kui turbo hakkab tootma (PR 1.05) 0.1bar, tuleb kompressorist ikka 1bar aga mootorisse läheb 1,1bar. Hetk hiljem, kui turbo
PR 1.10 >>> 1.2bar. PR 1,25 >>> 1.5bar. PR 1,50 >>> 2.0bar'ini.
Nüüd tuleks avada see siiber, nii et see 2bar hakkab vaikselt ühinema selle 0bar atmosfääriga. Mille peale turbokompressori sisendrõhk (kompressori väljundrõhk) vaikselt langeb, aga kuna turbo kiirus kasvab kiiremini kui mootori oma, siis PR tõuseb ja boost püsib.
Mõne hetke pärast on turbo poolt toodetud boost 2bar (PR3.0) ja siiber juba 100% avatud, ning kompressori võib lahti sidurdada.
Hoiab spooli alguseni 1bar, hakkab varem spoolima ja teeb spoolimise kuni poole kiiremaks. Hmm.
Tegin väikse võrdluse: "256deg nukk + GT2876R" vs "270deg nukk + GT3582R". Ja tulemused on u. nii:
0000...8500RPM on GT28 variandil keskmiselt 2% rohkem jõudu.
0000...4000RPM on GT28 variandil keskmiselt 45% rohkem jõudu. "Street".
3500...6000RPM on GT28 variandil keskmiselt 21% rohkem jõudu. "Streetrace".
5500...8500RPM on GT35 variandil keskmiselt 17% rohkem jõudu. "Drag"
Aga kui võrdlusse panna see kompressoriga variant.
0000...8500RPM keskmiselt 28% rohkem jõudu kui GT28'l. (+31% vs gt35r)
0000...4000RPM keskmiselt 52% rohkem jõudu kui GT28'l. (+120% vs gt35r)
3500...6000RPM keskmiselt 16% rohkem jõudu kui GT28'l. (+40% vs gt35r)
5500...8500RPM keskmiselt 22% rohkem jõudu kui GT28'l. (+0% vs gt35r)
Siit tuleks maha arvestada kompressori käitamise peale kuluv jõud, aga ikkagi...
Võibolla tasub ikka mõelda kompressori kapotti alla mahutamise peale.
Niikuinii on vaja rihmade rullikute ja kronsaga mässata... boosti jms lõdvikuid vedada, vahe-siiber leida/paigaldada, selle juhtimine nuputada, süüde ja segu seadistada, kompressori sidur nuputada.
Kompressor SL kolle alla panna...
* Genekas teise kohta tõsta
* SL kollektor ümber teha
* juhtmed ümber vedada
* bena- ja jahutusvedelikuvoolikud ümber vedada
Kompressor VL kolle alla panna...
* VL kollektor ümber teha
* downpipe ümber teha
* roolivõimu pump teise kohta tõsta või sellest loobuda
* turbo jahutusvedelikuvoolikud ümber vedada
* turbo õlivoolikud ümber vedada
Kompressor SL kolle peale panna...
* Kapott ümber teha
* SL kollektor ümber teha??
* juhtmeid natuke ümber vedada
* benavoolikud natuke ümber vedada
Viimane tundub lihtsaim
Siin tuleks kah maha arvestada kompressori käitamise peale kuluv jõud