Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 19:45

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Gaasivajutus tühikäigul
PostitusPostitatud: 24.09.2009 11:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Tervist!

Tegemist on Nissani CA18DET mootoriga, millele paigaldatud Megasquirt-2 PCB 3.0, mis hetkel veel juhib ainult kütust.

Probleem on sellest, et kui mootor käib tühikäigul (ca 800 rpm) ning vajutada gaasi, ei tõuse pöörded kohe teravalt, vaid hetkeks (pool sekundit maksimaalselt) mootor puterdab, pöörded käivad kuskil 600 peal ära ja alles seejärel reageerib hästi gaasile.

Acceleration enrichment-iga ma eriti veel mänginud ei ole, sest sõites tundub kõik väga ideaalne, olen hoopis muutnud VE-tabeli abil 800rpm-i 60-100kpa kohal segu rikkamaks-lahjemaks. Praegu panin kohe päris rikkaks selles vahemikus ja natuke nagu tuleks paremini tühikäigust välja, kuid mitte ideaalselt.

Milline oleks teoreetiliselt õige kütusekogus/süütenurk tühikäigust välja tulemiseks?
Viga on ilmselt väga suure tõenäosusega hoopis vales süütenurgas sel hetkel (ei me ette tea, mida see stock aju mõtleb)?

Tegelikult juhtub sarnane pöörete kukkumine ka tühikäiku minnes, käiguga pidurdamise pealt, näiteks. "Over-run fuel cut"-i tehakse 1100rpm-ist kõrgemal.

Aitäh!
Mikk

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.09.2009 11:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Probleem suure tõenäosusega ikkagi acceleration enrichment-is.
Over-run tehakse tavaliselt tehaseautodel tunduvalt kõrgemal, kui 1100rpm.
Kõige hullem on over-run panna linnakiirusel täpselt sinna pööretevahemiku, kus tavaliselt sõidad, siis tekib meeldiv jõnksutamine.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.09.2009 11:55 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
+ ma olen täheldanud seda ka tühikäigumootori tööst sõltuvalt.
Ehk kui hästi on välja timmitud tühikäigumootor.

Mul oli säärane probleem ilma tühikäigumootorita, siis tahtis ka jõnksuga pöördesse minna. Nüüd tühikäigumootor korralikult järel ja ei jõnsuta enam.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.09.2009 13:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
hents99 kirjutas:
ma olen täheldanud seda ka tühikäigumootori tööst sõltuvalt.
Ehk kui hästi on välja timmitud tühikäigumootor.

Mul oli säärane probleem ilma tühikäigumootorita, siis tahtis ka jõnksuga pöördesse minna. Nüüd tühikäigumootor korralikult järel ja ei jõnsuta enam.

See ilmselt probleemi põhjustabki. Mul hetkel pole tühikäigumootorit üldse.
Oskab keegi selgitada, mismoodi see vaakum siis seal mängib, et selline jõks tekib ja millised oleksid võimalikud lahendused?

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.09.2009 13:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Mul E30-nega oli sama keiss bi-metall tühikäiguklapiga, et tõmbas hinge kinni.
Nüüd Sierral oli algul sama jama aga siis vist ei olnud veel tühikäigumootor ilusti paika sätitud.
Igatahes nüüd käib päris hästi pöördesse, muutsin ainult acc. enr. settinguid veidi.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.10.2009 14:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Sul on accEnrich ikkagi peale keeratud aga sa lihtsalt ise pole seda muutnud? Tundub, et tõmbab hetkeks täis. Kui kiirenduspumba effekt on progemata, siis on see täiesti loomulik.

Peale selle vaata ka 800RPM 100KPa süüde poleks liiga varajane ja et seal segu ok oleks.
WB järgi üsna raske seda timmida, kuna ülerikastuse korral näitab vahelejätmise tõttu lahjat segu. Lihtsalt mängi parameetritega. Aja asi tühikäigul paika, aga siis hiljem käiguga sõites jälgi segu ja timmi üle, kuna tühikäigul paarutamine pole ju oluline.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.10.2009 21:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
Mihkel kirjutas:
Kõige hullem on over-run panna linnakiirusel täpselt sinna pööretevahemiku, kus tavaliselt sõidad, siis tekib meeldiv jõnksutamine.


Thanks ;) Mu masinal vist ongi see värk. Homme uurin.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.10.2009 21:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
murjam kirjutas:
Milline oleks teoreetiliselt õige kütusekogus/süütenurk tühikäigust välja tulemiseks?
Mikk

Mingi Boschi poolt avaldatud väide on selline, et parima tulemuse annab seguvahemik 11...12

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.10.2009 0:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mul on overrun fuel-cut kui >1600RPM ja TPS on tiba üle tühikäigu. Pole probleeme olnud.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25.10.2009 13:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
See mure sai lahendatud. Muudetud acceleration enrichmenti, nagu Mihkel soovitas. Kuigi puterdamisest jäi alguses mulje, et segu on liig-rikas, oli tegelikult probleem ikkagi liiga lahjas segus sel hetkel.

Tänud, kes kaasa mõtlesid!

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11