Roolivõim maha

Kuidas oma auto dünaamikat paremaks muuta ?

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Roolivõim maha

Postitus Postitas Astrona »

Ei leidnud kiire otsingu peale roolivõimendi eemaldamise kohta teemat.

Kui võtta roolivõimendi maha, kas siis on rool kergem, kui latis on sees või väljas? Mingi loogika ütleb, et tühja latti on kergem liigutada, aga mis praktika räägib?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
gaiar200
Postitusi: 396
Liitunud: 20.08.2008 9:26
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas gaiar200 »

mina sõitsin enda omaga 3kuud nii et võim ei töötand õli oli küll latis sees ja raskem oli ka aga rooli tunnetus oopis teine ehk külg ees sõita poole parem ja selle raske rooliga harjub päris ruttu ära.
xTc
Postitusi: 78
Liitunud: 03.04.2005 14:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xTc »

audil oli kogemus, kui latist õli välja keerutada siis läks rool kergeks.
Õliga koos oli raske!
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Õige oleks ikka panna ilma võimuta roolilatt siis, kuna too on ikka gramm kergem kui roolivõimuga latt millel võim tagant.
Oli kunagiaeg Golf II õli latist väljas ja kua aus olla oli suht raske see rool, kuna Golfil muidu ilma võimuta latiga on ikka siga kerge see rool.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

OK laseb tühjaks.
leidsin ka lingi, kus võetakse latt lahti ja visatakse ebavajalik välja, et veel kergem rool oleks.
if you want as little resistance as possible, you have to get all the fluid out, and then, if you know how (which most everyone here doesn't) you can pull the rack apart (via removing a shit ton of parts, like the spring tensioner, adjuster cover, support yoke, locking collar, etc) and grind the collar that pushes PS fluid back and forth in the rack, off. once it is off, grease the steering shaft like hell, put it all back together, and you have a properly depowered rack.
Mul see, et auto on küll kegem kui stock, aga rool on väiksem kui stock. Piimajärgi käin teise masinga, seega manööverdamine pole väga oluline.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Võimuta lattidel on üldiselt ka aeglasem ülekanne, just selle tõttu, et rool kergem oleks.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3425
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Võimuta lattidel on üldiselt ka aeglasem ülekanne, just selle tõttu, et rool kergem oleks.
Jah, aga see tähendab ka seda, et kui 100ga 90kraadiseid kurve võtta, peaks selle "kergema" latiga pikemalt rooli keerama :).
Pealegi ma ei tea kust saada "manuaalne latt". S12 oli vist kah juba võimuga.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mustS14
Postitusi: 92
Liitunud: 06.07.2006 13:11

Postitus Postitas mustS14 »

Vanematel S12-tel oli ilma võimuta latt olemas küll aga sellist vist ei leia kuskilt kahjuks.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Ma lihtsalt tõin selle argumendiks, et võimuga latt ongi raskem keerata kui võimuta latt tema ülekande tõttu.

Enda E30-nel ei olnud ka algul RV pumpa küljes ja vahe võimuga ja võimuta on nagu öö ja päev.
Võimuta andis ikka väänata seda rooli, kui kohapeal või väikse kiirusega keerata vaja oli, sõidu ajal ei olnud väga hull.

Igapäeva autol on võimuta latt ilma pumbata ebamugav, raja autol pole vast suurt vahet.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
pets4524
Postitusi: 84
Liitunud: 17.12.2007 11:55
Asukoht: Ega siit ei ole näha kah...

Postitus Postitas pets4524 »

Tere,

Vast haagib teemasse aga kas keegi oskab öelda kas roolilatti kuidagi niimoodi ka saaks ümber teha, et keeraks niiöelda nagu kiiremini vms :roll: Et ei oleks miljon ringi ühest otsast teise vaid nt poole vähem vms... :shock: Audi 90 Quattroga tegu ja hetkel juurdlen samamoodi teema üle kas visata pump minema või mitte ja hetkel proovin ilma rihmata st pump pole järel ja veidi harjumise asi aga vahest tundub raske rool parem ja stabiilsem kuidagi küll :shock:
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

Kui pumbale suurem rihmaratas panna ,kas siis ei lähe raskemaks võimuga rool ? Töötab,aga raskemini?
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
RKsilver
Postitusi: 259
Liitunud: 14.01.2008 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RKsilver »

Maik kirjutas:Kui pumbale suurem rihmaratas panna ,kas siis ei lähe raskemaks võimuga rool ? Töötab,aga raskemini?
mõte liigub õiges suunas ;)
digimarket
Postitusi: 212
Liitunud: 17.06.2007 17:32
Asukoht: Soome

Postitus Postitas digimarket »

aga kas siis ülekanded ei lähe paigast ära?kõrvalmõjusid mingeid ei tule sellest?
BMW M52 328i turbo
silver7
Postitusi: 72
Liitunud: 08.01.2006 20:40
Asukoht: Põltsamaa

Postitus Postitas silver7 »

Tere.
Pumba pöörete muutmine ei anna midagi. kui ta annab vähem õli siis rool ei tööta korralikult.
roolivõim on ikka selleks et kergem oleks.Vastavalt vajadustele on tehtud ülekanne. mida kiirem rool seda raskem loomulikult ilma võimuta .
Sport roolid servast serva 1,8ringi .2 ringi ja nii edasi.
Ilma võimuta võib juba käsi lõhkuda nii kiirete roolidaga.Loomulikult roolivõimuga latil on kõiksugu takistusi sees ,tihendid,kolb mansetiga,need kõik teevad raskemaks .kui pump ei aita.
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Miks sa rv. maha tahad võtta? Arvad et jõuad ringrajal 30 min järjest sõita? Arvesta, et mida parem pidamine kurvis seda raskem rooli keerata. WRC autol on võim olemas :)
Katseta enne ilma rihmata natuke sõitmist ja alles siis otsusta!
CA18DET best et 11.1s 205kmh
Vasta