Mootor:
* Mootor M10B18 (18 4E B)
* Kõik mootoridetailid põhjalikult pestud
* Kõik uued mootoritihendid ja simmerid
* Plokk puhastatud, värvitud, puuritud/hoonitud, tööpinnad lihvitud, keermed puhastatud (raamipakud üle mõõdetud)
* Plokile tehtud kolvipõhja õlipihustite pesad + pihustid installitud
* CP Pistons 8.5:1 surveastmega 90mm custom sepiskolvid, kolvisõrmed ja stopperid (CR üle kontrollitud)
* CP Pistons kolvirõngad (rõngavahed arvutatud ja paika viilitud)
* SPM 135mm sepiskepsud (avad üle mõõdetud)
* ARP 2000 kepsupoldid (stretch gauge järgi pingutatud)
* ARP 12mm plokikaane tikud + mutrid
* ARP 12mm raamipaku tikud + mutrid
* Väntvõll poleeritud, õlikanalid faasitud (mõõdetud ja sirgus kontrollitud)
* KolbenSchmidt standard mõõtu raamsaaled (faasitud)
* KolbenSchmidt standard mõõtu kepsusaaled (faasitud)
* Cometic 1.3mm metallist plokikaanetihend
* Windorfis kapitaalremonditud plokikaas (juhtpuksidel uued hülsid + klapipesad lõigatud + klapid üle käidud + tööpind lihvitud)
* Stock mõõdus klapid (46mm sisse, 38mm välja, 8mm säärega mõlemad)
* Dr. Schrick klapivedrud
* Enem Z55 Turbo nukkvõll (284/113/11.2/1.4, 7 kraadi varasemaks keeratud ehk 2.1mm lift)
* IE performance nookurid
* IE nookurilukud
* Laso tutikas õlipump
* Febi tutikad nookurvardad
* Febi tutikas mootorikett, õlipumba kett, mootori ketirattad, keti juhtsiin
* BMW orignaalosa ketitald, ketipinguti vedru, ketipinguti kolb, õlipumba ketiratas, õlipumba keti pingutuslehed
* Mahle tagasivooluklapiga õlifilter
* Sachs Race Engineering 765 240mm sidurikorv (1450kg clamp load)
* Kennedy Engineering 240mm 4-ja labaga siduriketas
* BMW vanakooli M30 mootori 6.9kg hooratas
* BMW M30 Getrag 260 käigukast
* Custom kardaan + suur kardaanimuhv
* Custom käigukangi hoovastik + custom hoovastiku puksid
* MegaSquirt 2 V3.0 programeeritav juhtaju
* VEMS AFresTiny WideBand + EGT
* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack
* M20B25 segusiiber
* M50B25 TPS sensor
* Kiire GM IAT sensor
* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks
* 36-1 Trigger Wheel
* Made by JõuJaam turbo kollektor (34mm runnerid)
* Holset HX35 Super turbo
* HKS GT II 60mm V-Band wastegate (replica)
* HKS SSQV BOV (replica)
* Intercooler (550mmx180mmx65mm)
* 840cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid
* 3.0bar kütuserõhuregulaator
* Bosch 044 kütusepump
* 3" RV Downpipe (Made by JõuJaam)
* 3" RV Summuti (Made by JõuJaam)
* 2.5" RV Sisselasketorustik
* AEM 4"x5" koonusfilter
* AutoBahn88 silikoonvoolikud
* ThermoTec soojusisolatsioon
* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator
* M20B25 Tropical jahutusradiaator
Alusvankris tehtud muudatused hetkel:
* 5x120 conversion
* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)
* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)
* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga
* E34 M5 supportid taga
* Koni Sport Short sportamordid
* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)
* 60mm madaldusvedrud taga
* Tagumised põhjalöögipuksid
* PowerFlex esimesed õõtsapuksid
* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)
* PowerFlex diffripadi
* PowerFlex tagumised stabikapuksid
* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)
* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras
* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar
* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar
Välimuse hetkeseis:
* Mustad neerud
* Hella Black esituled
* Smoke Udutuled (custom)
* Inpro Smoke esimesed suunatuled
* Crystal Smoke tagatuled
* Originaal esilisa
* OZ Racing Superleggera 17"x8.0" kerged valuveljed
* 205/40/17 suverehvid
Sisu ja üldised muudatused:
* Aku tõstetud pagasiruumi
* Automaatsed päevasõidutuled
* Kolme lisakella alus armatuuri keskel
* AutoMeter UltraLite õlirõhk ja boost lisakellad
Hetkel siis 400m ???, 0-100km/h ???
Dyno tulemustest siis niipalju (???bar boost):
???kw/???hp mootorist (???kw/???hp rattast) @ ????rpm
???nm mootorist (???nm rattast) @ ????rpm
----------------------------------------------------------------------------
Kogu algne aastaid tagasi kirjutatud jutt on siin:
Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).
Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.
Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.
Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.
325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :D
Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.
Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.
Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.
Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.
Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.
Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.
Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.
Antud auto valisin kuna:
* Tagavedu
* Baasmudeli kaal 1050kg
* Aegumatu välimus
Mõned pildid ka hetkeolukorrast:
Vaheetapp:
Kogu pildimaterjali leiab -->
http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30Mõned videod ka veel:
http://www.youtube.com/watch?v=T5wTkwnlIkAhttp://www.youtube.com/watch?v=wzUqXbgklxchttp://www.youtube.com/watch?v=Yf2lHjVvh_U