BMW e36 kupee`93 Jaan175

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas murjam »

Lihtsalt kõiki parameetreid kangemaks sedaistada ei ole mõtet. Ei ole mõistlik tuimalt 13 kraadi pealt 17 kraadi peale tõsta süütenurka. Kui hakkad piiri taga ajama, tuleb veenduda, et detonatsiooni ei ole. Ja detonatsiooni puudumine ühe tõmbega ei välista seda, et teisel päeval hoopis teistsuguse ilma jm tingimustega mootor detoneerima ei hakka.

Turbomootori max süütenurk on piiratud "detoneerimis-piiriga", st jõud kasvab kuni selle hetkeni, kui korralikult detoneerima hakkab -- see piir tuleb kätte tihtipeale "sujuvalt" ca 3 kraadi süüteganurga lisandumise jooksul. Kui suurt süütenurka mootor mingi rõhuga mingil pöördel konkreetsetel tingimustel turvaliselt kannatab, sõltub miljonist parameetrist, aga kõige rohkem surveastmest ja kütusest.

Mis mu jutu point oligi..? :D Seda tahtsin tegelikult targutada, et üsna lebolt võib juhtuda, et saad stock sisuga 98 kütusega nt 1.8bar boostiga hästi käima, kruisid sellega suve jooksul kolmel korral läbi Eesti, talvel ehitad uue mootori ja taod siis vastu rinda, et kõik, kes alla 1.5bar boosti kasutavad, ei tee asja õigesti, sest kestab jumala vabalt.
Samal ajal mõni teine peenestab vabalthingava pilliga ja ütleb, et raisk ei kesta, kuna peab iga 200kkm järel kaanetihendit vahetama.

Mootori "kestmine" on väga suhteline mõiste. Kui Sul kõik jupid küljes originaalid ja vabalthingava oled turbotanud kas või 0.5bar-iga, võid olla üsna kindel, et näiteks kaanetihendit pead hiljemalt 50kkm järel vahetama, kolvirõngaid hiljemalt 100kkm ja enamik teistegi remontide vajadus saabub vähemalt 2x kiiremini kui originaal-seades vabalthingavana. Kas võib öelda, et selline mootor "kestab"? Tehasemootori mõistes mitte. Ühesõnaga, üldiselt iga lisandunud kilovatiga annad ära mingi hulga kestvusest ka küsimus on lihtsalt selles, kus Sinu jaoks see sweet spot asub.
Kuid kõik see kehtib vaid juhul, kui Sa mootorit detoneerima ei lase. Rõhu alas normaalselt detoneerides saabub remondi-vajadus pigem 100km kui 100kkm jooksul :)

Ärge palun isiklikult võtke :bb
Lauda nitro
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

Päris tuimalt ikka lõhki laskma ei hakka :lol: Proovin ikka tasa ja targu knock controlli ja octaani tõstjaga. Octane boosteriga peaks sinna 102 kanti oktaani saama ja see 17kraadi nurka oleks esialgu pigem lagi mitte must be.

Sellega seoses olengi mõelnud millised deto andurid osta. Kui kellelgi head nõu andurite suhtes siis rääkige julgelt. Originaal andurid ka muidu olemas ja näitavad isegi midagi aga kas neid vanu usaldada saab enam turbokal?
R384n3
Postitusi: 28
Liitunud: 29.11.2014 12:30

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas R384n3 »

Mul uusi bosch detoandureid pakkuda. :)
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

Üks tõmme siinpere rahvale ka :D Siin juba octane booster kütusele lisatud ja midagi imelist ei juhtunud nagu mõni tuubi video väidab. Lihtsalt veits deto kindlam ma loodan. IAT püsib kenasti 15 kraadi juures maanteel tõmmates ja keema ka otseselt selle radikaga veel ei lähe. Süütenurga jätan ka rahule, las tiksub seal 13-14 kraadi juures. Rõhku madalamal pöördel teeb 0.9 ja vaikselt langeb 0.8 peale lõpus. See langus ma arvan nõrk wg vedru teema, sellega ilma manual boost controllerita oli vist aint 0.2 bar rõhku.

https://youtu.be/_jnJDmmq2bM
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

Juba mõnd aega tagasi oli tunne, et silindri rõhkusi peaks kontrollima aga polnud mahti seda teha ning tallasin kallasin julgelt edasi. Nüüd siis lõpuks jõudsin sinnamaale, sest sumpast sinist fooni nägin ja olukord on kirju. teine silinder näitab vaevu 4 bar :( teised 11,5-14bar. Plaan oli lammutama hakata talvel kui rohkem aega aga ju peab ikka varem sellega vaikselt pihta hakkama. Küünalde värv oli ka natukene üllatus. Harjunud veits tumedama tooniga aga ju see kütuselisandi teema on.

Pilt
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

Kiirem suveaeg on mööda saanud ja nüüd aega muude asjadega tegeleda. Bemmil nüüdseks vana mootor maas ja asemele panen ajutiselt 2.0 mootori, et masin päris seisma ei jääks. Peaks siis juba selle 2.0 motoga ülevaatusel ka ära käima, 2.5 originaa sumbutaja jooks koos kattidega selle tarbeks alles jäetud ma ei tea aint, kui hästi see väike mootor need katid soojaks ajab :roll: .

Turbomootori lahkamisel läks tuju päris alla. Mootoril silindrid päris kulunud nii, et näpuga juba ranti tunda. Teise silindri kolb rõngaste vahelt katki, teised viis tahavad veel kontrollimist saada aga survete järgi olid normis. Ja plokikaas tundub väga kahtlane, pildilt näha, et klappide vahele on jooni tekkinud ja põlemiskabri küljel ka näha jooni jooksmas ei tea kas sellist tasub enam kasutada? On need nüüd läbivad mõrad või mingid muud jooned seda raske öelda.
Nüüd siis kaalun kahte varjanti kas vahetan selle kolbi välja ja trein ka kolvid madalamaks ning orig tihendiga kokku tagasi ja kestab veel odavalt. Või siis minna all in teha plokil pinna lihv, silindrid remont mõõtu hoonida ja kui juba tegemises siis kaane poldid ka 11mm peale teha. Plokikaas kindluse mõttes kohe uus otsida ja sinna ka pinna lihv survestamine ja klapitööd ära teha. Sisu poolest tuleks ka siis juba sepis kolb ja keps ning 2.8 vänt ning ei peaks seda kompotti enam lahti võtma.

Pilt

Pilt

Pilt
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas Mihkel »

Kui sa mootori detoneerima lased, siis pole vahet, mis kolvid sul seal mootoris sees on, katki lähevad nad ikkagi, küsimus on lihtsalt, kui kiiresti.

Millega sa detot kuulad ja kas Classicu deto kontroll oli reaalselt korrektselt confitud ja seadistatud ka?
Või oli see kolb juba varasemalt haiget saanud?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

Eks see juba ja ammu selge, et loll pea hävitab ükskõik mis kolvi ära :axe deto kontroll polnud aktiveeritud eks selle vea parandam uue mootoriga ära. Kolb sai ammu juba viga, kui mootor hüdrolukku sai lastud eks sellest polegi lugu tegelt, nüüd vähemalt oli põhjust lahti kakkuda ja teha paremaini kui ennem :badgrin:


juhtimise poole pealt peaks lisama:
boostcontrol solenoid
uued deto andurid
õli ja kütuserõhu andurid
uus kütuserõhu regulaator
flexfuel andur
Viimati muutis jaan175, 01.07.2024 10:27, muudetud 1 kord kokku.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas hents99 »

Kuula naist seekord, Tal tundub perspektiivikam mõte olevat....see pole protsess, mida vahepeal nurka saab visata...

Täna saab tonni-paari eest juba valmis turbotatud mootori koos enamvähem viisaka kereg...ja niipalju seades, et senini kestnud...ilmselt toorest seljaselamist kogu raha eest. Aga kindlasti kestab teise samapalju veel.

Ma eeldan, et saan järjekordselt teada, kes olen ja kuhu peaksin minema oma arvamusega :kill
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

hents99 kirjutas:Kuula naist seekord, Tal tundub perspektiivikam mõte olevat....see pole protsess, mida vahepeal nurka saab visata...

Täna saab tonni-paari eest juba valmis turbotatud mootori koos enamvähem viisaka kereg...ja niipalju seades, et senini kestnud...ilmselt toorest seljaselamist kogu raha eest. Aga kindlasti kestab teise samapalju veel.

Ma eeldan, et saan järjekordselt teada, kes olen ja kuhu peaksin minema oma arvamusega :kill
Neid protsesse mul juba on :lol:

Nendel kahetonnistel pead ka ikkagi kõik asjad välja vahetama ja ümber tegema, et asja saaks, kui üldse leiad mõne. Mina küll ühtegi ei leia.

Niiet heintz võid kuupeale käia :axe
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas hents99 »

Hehee, seda ma arvasingi
Edu sullegi! :-D
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

Nonii, pikalt seisis asi aga nüüd ehk leian selle aja ja moti asi jälle kokku laduda :)
Kaas käis survestamises ja pinnalihvis, klapid said üle käidud ja redi to go. Ploki sain uue natukene parema kui ennem, sinna peaks ka pinnalihvi tegema ja vana ploki ja mingi suvaka kaane peal juba proovisin 11mm keermeid teha ja tuli hea küll.
Mingit sepiskena asja kahjuks ei tule, kuna tegelt pole mul ju seda üldsegi vaja. Bemmi orig juppidega peaks ju kenasti 500 kanti saama millest tänavapillile küll.
Mootor hakkab nüüd koosnema järgmistest osadest:
m50b25tu plokk ja kaas
m50b25 kolvid -2mm
m50b20 135mm keps
m50b25 vänt
väljalaske nukk m50b20 sisselaske oma (240kraadi 9,7 tõus)
sisselaske nukk m50b25tu (228kraadi 9,0 tõus) vanos
2.05mm orig kaane tihend
11mm kaane poldid (s54 originaalid)

Surveaste peaks jääma 8,8 kanti ja kui leian kuskil m54b30 sisselaske nuka ka siis oleks hea kompott küll.
Viimati muutis jaan175, 01.07.2024 10:22, muudetud 1 kord kokku.
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

Mootori ja käigukasti patjade küsimus. Kes on polu mootoripatjadega sõitnud, kas tuleb väga märgatav vibra nagu kuulujutud räägivad või on ok tänavale? Vanad originaalid on veel korras aga vedelad ja nüüd mõtlen, et võtaks stronxflexi omad aga kui need tänavapeal ikka väga närvidele hakkavad käima siis peab midagi muud välja mõtlema.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas mart154 »

Rida 6-silindrilisel pole hullu. Nähtavus säilis ka metall-metall ühenduse puhul.

Neljasilindrilise puhul oli jäikade patjadega ikka päris valus, pilt kippus virvendama :lol:

Edit: iseküsimus miks neid jäiku patju niiväga vaja on, mingi probleem vajab lahendamist?
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
jaan175
Postitusi: 45
Liitunud: 28.03.2016 11:29

Re: BMW e36 kupee`93 Jaan175

Postitus Postitas jaan175 »

mart154 kirjutas:Rida 6-silindrilisel pole hullu. Nähtavus säilis ka metall-metall ühenduse puhul.

Neljasilindrilise puhul oli jäikade patjadega ikka päris valus, pilt kippus virvendama :lol:

Edit: iseküsimus miks neid jäiku patju niiväga vaja on, mingi probleem vajab lahendamist?
Kasutatud originaal patju läks 3tk katki seega, kui juba ostma hakkasin siis parem juba midagi tugevamat. Nüüd käigukang ka kereküljes, sest käigukasti liigne liikumine murdis ülemise tala puru. Carshopist sain hardrace 7362 street komplekti ja olen enamvähem rahul.
Vasta