Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 14:23

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 27.04.2021 2:22 
Eemal

Liitunud: 26.04.2019 12:03
Postitusi: 22
Tere jälle.
Üks punane auto maha müüdud siis tuli osta järgmine punane auto.
Eellugu siis selline, et kuna töö ja pere kõrvalt leidub üha vähem päevi et hobiautoga rajale saada siis võtsin vastu otsuse, et tuleb drifti auto maha müüa ja osta auto mida saab kasutada ka tänaval niisama kruiisimiseks ja omal jalal mõnele üritusele minna või Audrut külastada.

See auto jõudis minuni üsna ootamatult kohe peale seda kui olin driftika juppideks müünud pakkus mu töökaaslane, et tal üks hainina üle "ei taha osta vä"
Tuli välja, et täpselt see mida olin ette kujutanud et ostan, natukene isegi rohke.

Pilt

Mis on ja mis tehtud:
E12 525 kõik järgnevad asjad mis ei tundu originaal olevat on autol kenasti passi kantud, mis oli ka üks päris tugev argument, miks ma selle auto just ostsin.
Mootor:
M30b35 jõunumbrit täpselt ei mäleta. 450hp oli ehk.
ARPi poldid üleval ja all, Athena rõngastega kaane tihend,
PPFi HD nookurid, holset hx40 super, PPF õli cooler, termostaadiga õlifiltri jalg, Hiina IC, hks wg, PPF bow
Bosch 600, midagi pihustid.

Ecu EMU classic, BOSCH Lcu lambda, audi wastespark coilpack, mac boost solenoid
Kütus e85, paagisisene walbro 450 ja kütusefilter oli vist DW elemen.

Veermik ka vähe parendatud K-spordi coilidega, e34 540i tagasild ja ees oli ka midagi lisaks suurtele piduritele.
Käigukast getrag 260 mida veab ringi sachs racing siduri kompl.

Mis plaanid on ja teha vaja?
Esialgu tahaks koju tuua ja eestis arvele võtta.
Ning siis :
*Õlipump uus osta või selle neetud klapiga midagi ette võtta
*esiklaas vaja vahetada
*bensiini seade teha
*salongis välja vahetada hüdroscandi kellad VDO omade vast et oleks ajastu truu ikka.
Ehk jõuab ka samal ajal suve nautida, ning võibolla ka mõnelt otsesõidu ürituselt osa võtta.

Pikemas perspektiivis on ka mõned mõtted lisaks värvi vahetusele ja salongi viisakamaks tegemisele.
Kuna sain kaasa veel kaks kaant millest üks täitsa tühi ja terve siis teine natukene haiget saanud aga kus sees on PPFi 7M 300°/300° nukk, HD nookurid ja topelt tugevad vedrud. Siis veel väljalaske kollektori lahendus ei meeldi ja palju muid pisiasju veel millega saab talvesi sisustada. :)

Kärukonks on ka mis on kole kui öö aga ma vist isegi jätan selle külge, eks näis :-D
Pilt

Eelpool mainitud plokikaas koos lisadega, omanik soovis teda kaua kestavad originaal uued klapid 9500rpm, sai teada, nädal. See ees olevat väga hästi käinud see nädal. :lol:
Pilt

Pilt

Pilt

Salong
Pilt

Lisaks paremini tuulutava kapoti sain ka kaasa.
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 28.04.2021 14:47 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Päris kena näeb välja teine, ning tundes liigagi hästi meie maanteeametit, siis puhtalt uudishimust tahaks täitsa teada kuidas see arvelevõtmine läheb sellise kapotialusega :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 28.04.2021 20:07 
Eemal

Liitunud: 26.04.2019 12:03
Postitusi: 22
No eks näis, loodan et läheb hästi kuna tegemist ikkagi originaal turbo mootoriga ja ümberehituste kohta terve kausta täis pabereid, paar pisiasja on muidugi mida peaks tegema. Screamer summutisse ja vb karteri tuulutus nö resirculationi tegema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 29.04.2021 8:59 
Eemal

Liitunud: 13.11.2007 19:32
Postitusi: 255
Asukoht: Tartu
Kaupo_K kirjutas:
No eks näis, loodan et läheb hästi kuna tegemist ikkagi originaal turbo mootoriga ja ümberehituste kohta terve kausta täis pabereid, paar pisiasja on muidugi mida peaks tegema. Screamer summutisse ja vb karteri tuulutus nö resirculationi tegema.

Aah õigus muidugi, neil ju orig turbomootorid olid ka olemas. Siis ilmselt pole häda midagi :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 02.05.2021 15:31 
Eemal

Liitunud: 07.03.2010 18:47
Postitusi: 58
Asukoht: Raplamaa
Corrado kirjutas:
Aah õigus muidugi, neil ju orig turbomootorid olid ka olemas. Siis ilmselt pole häda midagi :-D


Kui täpne olla, siis m103 motot paigutati e23 745 peale, e12 sellega ei tulnud tehasest, aga see pisidetail lihtsalt, põhiline ikkagi see, et bmw on tootnud m30 arhidektuuril põhineva turbomootori :-D

_________________
captain slow


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 05.05.2021 22:26 
Eemal

Liitunud: 26.04.2019 12:03
Postitusi: 22
Jah, täitsa õigus sul m103 ei toodetud e12 kerele.
Aga kuna kaalud ja kõik muu klapib siis suuri probleeme ei esinenud ja juba homsest on autol täitsa eesti numbrid küljes. :car


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 14.05.2021 17:58 
Eemal

Liitunud: 26.04.2019 12:03
Postitusi: 22
Esimesed paarsada kilomeetrit vuratud eesti pinnal ja võib rahule jääda kuigi igapäevaga tuleb juurde aina rohkem mõtteid mida muutma peab ja mida muuta võiks.
Sai ka ecumaster client arvutisse tõmmatud et vaikselt tutvuda tolle tarkvaraga ning siis mingi päev tankla bensiini peale sättida ta tööle kuna etanoolivarud hakkavad lõppema ja jõle tüütu on kanistrist tankida.
Tekkis ka väike tagasilöök selle programmiga, nimelt programm töötas kenasti kuniks ühendasin auto järgi, siis tuli veateade arvutis " this program is not suitable for US Windows" väga pole jõudnud süveneda assja aga kui on siin keegi kes on EMUga kokku puutunud siis kuulaks hüva nõu.
Küsimus 2 suurele ringile.
Kas tühikäigu mootor aitaks madalal pöördel sõitmist sujuvamaks teha, et ei oleks seda tobedat ralliauto jõnksutamist.

Sobib kenasti kohalikele munakivi tänavatele
Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 15.05.2021 11:14 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Tühikäigumootor ei “ravi” jõnksutamist, see on mingi muu kala...ilmselt segu lahja või tabelis mingid “cellid” puudu/valed/liiga suured vahed või sootuks madala koormuse osa puudumine.
Kui juba “vale” kütusega sõidetakse (bensuga ju kohe detob :lol ), siis teinekord ongi ainult ülerõhu ala (100kPa+) tihedamalt kaetud kui see osa (madal koormus), mida enim kasutatakse.

Tühikäigumootor peaks ikka külma mootoriga lisaõhku andma.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 15.05.2021 20:45 
Eemal

Liitunud: 26.04.2019 12:03
Postitusi: 22
Selge, eks kui bensu peale seadistamiseks läheb siis pean mõne targema mehe juurest nagunii läbi minema ja cruisi ala siluma rohkem kui tavaliselt, driftika puhul ei pidanud seda väga vajalikuks.
Ideaalis tahaks flexfueli peale teha kuid see suvi ilmselt pole aega väga tegeleda selle autoga nii põhjalikult.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 15.05.2021 22:13 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Kõigepealt tavabensuga maksimumini ja kui puudu peaks jääma(euro premium mootoritel 120-150hp
Silindri kohta ei tohiks kaugeltki veel detoneerida), siis igast ekstreemsed kütused,
mis pole pikaeluealistele mootoritele mõeldud.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 24.05.2021 16:11 
Eemal

Liitunud: 26.04.2019 12:03
Postitusi: 22
Etanooli mõte oleks pigem see et temperatuure hoida paremini kontrolliall suurel koormusel rajapäev/kirendusvõistlused. M30 on oma loomult üsna kehva pea jahutusega kus 6. silindri temp. tahab oluliselt kiiremini tõusta. Muidugi eraldi egt.d aitaks ka...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 27.06.2021 17:30 
Eemal

Liitunud: 26.04.2019 12:03
Postitusi: 22
Elu esimene otsesõidu kogemus ka käes.
Oli äärmiselt tore kogemus ja meeldivad inimesed.
Kahju muidugi ,et ajavõtusüsteem vist jebis aegajalt või oli häda EDRAlive lehes et kõiki sõite ei näinud.
Parim kirja läinud sõit oli siis 13.0 @ 189km/h ja 60ft oli 2,6. Mis siis annab aimu et lahtine differ ja triangle rehv ei ole just parim kombinatsioon. Korra isegi õnnestus mõlemad rattad soojaks lasta aga ega ta õige asi polnud.
Päev enne Avalaksu õnnestus käigukast ära lõhkuda, õnneks neid vanu g260 kaste veel vedeleb siin seal. Paraku küll 2. käigu sünkro ei toimetanud ja pidin jõuga käiku sisse taguma kui kähku tahtsin vahetada, siiski oma eesmärgi ta täitis ja sai nädalavahetus mööda ilma katkiste juppideta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 30.07.2021 2:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Kaupo_K kirjutas:
" this program is not suitable for US Windows"

Eeldan/loodan, et oled toimima saanud, aga sellisel juhul tuleb Windowsi regiooniks panna Poola, et toimiks :-D

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 05.10.2021 17:36 
Eemal

Liitunud: 26.04.2019 12:03
Postitusi: 22
murjam kirjutas:
Kaupo_K kirjutas:
" this program is not suitable for US Windows"

Eeldan/loodan, et oled toimima saanud, aga sellisel juhul tuleb Windowsi regiooniks panna Poola, et toimiks :-D


Jup sain toimima, kusagilt nurgatagustest seadetest pidin muutma suvalise EU riigi peale.

Talve jooksul plaanis teha mootori juures kerged modifikatsioonid, olemas on: ppf m7 nukk mis on 300°/300° avanemisega ja 11,2mm tõusu lisaks tugevad nookurid ja tugevad vedrud. Nüüd pakuti päris mõistliku hinnaga S38 ITB komplekti ja ei suuda otsustada kas tasub ka selline ost ära.
Rääkisin ühe tuttava rootslasega ja tema oma kogemuste põhjal ütles et kui turbo mootor siis muud kasu pole kui et lisa probleemid seadistamisega ja lihtsalt ilus asi, võibolla ka veidi parem response gaasipedaalile.
On kellelgi veel kogemusi ITB, de kohapealt?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E12 73a.
PostitusPostitatud: 12.10.2021 9:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kaupo_K kirjutas:
Nüüd pakuti päris mõistliku hinnaga S38 ITB komplekti ja ei suuda otsustada kas tasub ka selline ost ära.
Rääkisin ühe tuttava rootslasega ja tema oma kogemuste põhjal ütles et kui turbo mootor siis muud kasu pole kui et lisa probleemid seadistamisega ja lihtsalt ilus asi, võibolla ka veidi parem response gaasipedaalile.
On kellelgi veel kogemusi ITB, de kohapealt?


Täitsa adekvaatset juttu räägib Rootslane, lisa sinna see sama nukk ka juurde ja siis on juba palju õnne.
Kõike on võimalik seadistada aga see ajakulu versus kasutegur ei ole minu silmis aega ja raha väärt.
Olen ühte sellist kompotti pidanud seadistama (Alpha-N + boost) ja mingit kasutegurit sealt arvestades light-load seadistamise lisatööga (vaakumit pole) ei täheldanud.
Ehk siis minu isiklik seisukoht on, et ostad endale probleeme lihtsalt juurde nende ITB-dega.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11