Lihtsalt kõiki parameetreid kangemaks sedaistada ei ole mõtet. Ei ole mõistlik tuimalt 13 kraadi pealt 17 kraadi peale tõsta süütenurka. Kui hakkad piiri taga ajama, tuleb veenduda, et detonatsiooni ei ole. Ja detonatsiooni puudumine ühe tõmbega ei välista seda, et teisel päeval hoopis teistsuguse ilma jm tingimustega mootor detoneerima ei hakka.
Turbomootori max süütenurk on piiratud "detoneerimis-piiriga", st jõud kasvab kuni selle hetkeni, kui korralikult detoneerima hakkab -- see piir tuleb kätte tihtipeale "sujuvalt" ca 3 kraadi süüteganurga lisandumise jooksul. Kui suurt süütenurka mootor mingi rõhuga mingil pöördel konkreetsetel tingimustel turvaliselt kannatab, sõltub miljonist parameetrist, aga kõige rohkem surveastmest ja kütusest.
Mis mu jutu point oligi..? :D Seda tahtsin tegelikult targutada, et üsna lebolt võib juhtuda, et saad stock sisuga 98 kütusega nt 1.8bar boostiga hästi käima, kruisid sellega suve jooksul kolmel korral läbi Eesti, talvel ehitad uue mootori ja taod siis vastu rinda, et kõik, kes alla 1.5bar boosti kasutavad, ei tee asja õigesti, sest kestab jumala vabalt.
Samal ajal mõni teine peenestab vabalthingava pilliga ja ütleb, et raisk ei kesta, kuna peab iga 200kkm järel kaanetihendit vahetama.
Mootori "kestmine" on väga suhteline mõiste. Kui Sul kõik jupid küljes originaalid ja vabalthingava oled turbotanud kas või 0.5bar-iga, võid olla üsna kindel, et näiteks kaanetihendit pead hiljemalt 50kkm järel vahetama, kolvirõngaid hiljemalt 100kkm ja enamik teistegi remontide vajadus saabub vähemalt 2x kiiremini kui originaal-seades vabalthingavana. Kas võib öelda, et selline mootor "kestab"? Tehasemootori mõistes mitte. Ühesõnaga, üldiselt iga lisandunud kilovatiga annad ära mingi hulga kestvusest ka küsimus on lihtsalt selles, kus Sinu jaoks see
sweet spot asub.
Kuid kõik see kehtib vaid juhul, kui Sa mootorit detoneerima ei lase. Rõhu alas normaalselt detoneerides saabub remondi-vajadus pigem 100km kui 100kkm jooksul
Ärge palun isiklikult võtke