Turbo geomeetria seest õline ning samuti väljalaskekollektor

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
andrus79
Postitusi: 2
Liitunud: 01.11.2019 16:58

Turbo geomeetria seest õline ning samuti väljalaskekollektor

Postitus Postitas andrus79 »

Vag grupp 2,0 103kw pumppihustitega masin. Ostsin auto vigasena ja vajaks veidi nõu / abi.
Autol oli hammasrihm purunenud, uus rihm oli peale pandud ja sõitis, kuid suitses nii sinist kui ka musta.
Sai klapikambrikaan maha võetud ja purunenud oli mitu sisselaske nookurit ning tõukurit. Kompressiooni mõõtes oli kõige kehvem silinder 25,5 bar ning kõige parem 28 bar.
Nüüd sai mootori osa kokku, kuid lahti võttes jäi silma õline väljalaskekollektor.
Sai võetud ka turbo geomeetria lahti ning geomeetria osa on nn õli plögaga kaetud, otsest tahma polnud praktiliselt üldse ning geomeetria liikus täiesti vabalt.
Turbol puudub igasugune pikilõtk ning labad ise on korralikud.
Enne laiali võtmist sai lastud arvutiga uurida ka diagnostikul turborõhku ja see oli väidetavat madal, et reaalne rõhk ei jõudnud nii kõrgele kui aju soovis,ütles diagnostik.

Kas peaks kahtlustama ikkagi kuumkojas oleva õli põhjustajaks turbot ennast, kuigi lõtkud olematud? Või võiks ajada süü purunenud nookuritele ja tõukuritele?
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: Turbo geomeetria seest õline ning samuti väljalaskekolle

Postitus Postitas juss »

Kui klapid on pähe käinud siis pole kaugelk hetk mil mõni neist kolvi peale kukub, kui just koos hüdrokatega uusi klappe ka ei pannud.
Kui väljalaskekollektor on ka sees plögane siis suure tõenäosusega tegemist on mootorist pärineva plögaga.
Jah lugesin surveastmete kohta aga kahjuks on väga väheseid mootoreid millel peale hammasrihma purunemist saab uue rihma panna ja edasi sõita.
andrus79
Postitusi: 2
Liitunud: 01.11.2019 16:58

Re: Turbo geomeetria seest õline ning samuti väljalaskekolle

Postitus Postitas andrus79 »

juss kirjutas:Kui klapid on pähe käinud siis pole kaugelk hetk mil mõni neist kolvi peale kukub, kui just koos hüdrokatega uusi klappe ka ei pannud.
Kui väljalaskekollektor on ka sees plögane siis suure tõenäosusega tegemist on mootorist pärineva plögaga.
Jah lugesin surveastmete kohta aga kahjuks on väga väheseid mootoreid millel peale hammasrihma purunemist saab uue rihma panna ja edasi sõita.
Kuna kompressioon on reaaselt olemas ja hea, siis ei saa ju klapp kõver olla. VAG grupi diislitel leidub einevaid mootoreid, millel purunenud rihma korral annab nõrgem lüli otsad (tõukur ja/või nookur) ning klappe kõveraks ei löö.
Loomulikult pole võimatu, et lööks ka klapi kõveraks ja tõenäosus sellele on suur, kuid kuna kompressioon on korras, siis ei saa ju olla..
Teema tehtud pigem selle mõttega, et kas saab turbol olla mingi selline viga, et lööb õli geomeetriasse, kuigi piki lõtku pole. Samas varasemalt tuvastati liiga madal turborõhk, kuigi labad korralikud.
kuno666
Postitusi: 109
Liitunud: 13.04.2009 22:19
Asukoht: Pärnu

Re: Turbo geomeetria seest õline ning samuti väljalaskekolle

Postitus Postitas kuno666 »

Minul juba 2 korda olnud selline jama ,et turbol lekib kuumale poolele õli. Tegu küll 3.0 tdi turboga mis on pandud 1.9tdi mootorile . Kuumal poolel ilmselt tihend läinud või siis võll kahjustada saanud.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: Turbo geomeetria seest õline ning samuti väljalaskekolle

Postitus Postitas juss »

Mul endal on ka 2 bensuka turbot ära kustunud nii, et hakkas väljalaskesse õli lekitama.
No aga kui väljalaskesse lekib turbo siis seal pole midagi kaotada, valu peale! Kui õli kärsahais taga on ning kollektor õlivaba seest siis viga turbos.
Vasta