Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 11:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: E36 M52B28 turbotamine
PostitusPostitatud: 22.08.2019 15:06 
Eemal

Liitunud: 22.08.2019 15:00
Postitusi: 2
Tere,

Tekkis huvi ära turbotada oma BMW E36 M52B28 142kw, sai mõnda aega tagasi juhuse tahtel saadud üks turbokolle ka, täpsemalt siis tegi ta koostööd Holset HX40 Superiga, kuid ise olen natuke uurinud ja nõu küsinud ning plaan võtta HX35 Super, seejuures siis soovikski natuke nõu ülejäänu suhtes, ehk siis mingit listi mida kõike oleks vaja kokku osta et saaks hakata edasi tegelema. Olen natuke foorumis tuhninud ning leidsin ka kaks set-i, mida võiks kaaluda, kui kellegil soovitusi ja midagi pakkuda võib ka julgelt kohe kirjutada! Allolevad siis mõeldud M50B25 kohta.

Basic selle mootori puhul:
* Programmeeritav aju
* 3,5mm Cometic
* ARP kaanepoldid
* Sidurivahetus asisemas vastu (Orig. ei pea si**agi)
* Turbo 400hp kanti(võiks olla sisese WG'ga kui esimese setupi
peale liiga palju raha panna ei taha või pole võimalik)
* Suurem radiaator
* Intercooler
* Suuremad pihustid
* Väljalaskele sisselaske nukvõll
* Uus bensiini pump (walbro või 044)
* ~50mm bov

Step2:
* Programmeeritav aju
* 2,8L Strokeriks tegemine
* H-Profiil kepsud
* Sepis kolvid
* 3,5mm Cometic
* ARP kaanepoldid
* Väljalaskele sisselaske nukvõll
* Sidurivahetus
* Turbo 650HP kanti (Holset HX40Super) + Väline WG
* Summutisüsteem 3"
* Racing veepump
* Audi 115R Süütepoolid
* ~75mm BOV
* Intercooler


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E36 M52B28 turbotamine
PostitusPostitatud: 23.08.2019 12:04 
Eemal

Liitunud: 01.06.2007 14:01
Postitusi: 452
Asukoht: Tallinn
400 hp jaoks pole sul arpi ega metalltihendit küll vaja.
Progeaju-pihustid-küttesüsteem kõige tähtsam osa.
siis kestab vabalt. Endal kestis stock rauaga ja tihendiga 388kw rattast kenasti.

_________________
E36 322T r5>344T, E38 740 BIT, SAAB 9-5Aero, E36 320T, 2JZ, 328T


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E36 M52B28 turbotamine
PostitusPostitatud: 24.08.2019 10:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Võiksid umbes paika panna, mis jõudu lähed püüdma.

600hp jaoks tuleb kütusesüsteem ümber teha - jämedamad torud, vahepaak vms. 400hp ongi umbes stock süsteemi piir (suuremate pihistitega ofc).

Niipalju, kui kokku olen puutunud Holset HX35 ja HX40 turbodega M50-M54 mootoritel, on miskipärast HX35 olnud alati poolkõva. Loomulikult toimib ja toodab rõhku ja vabalthingavaga ei võrdle, kuid HX40ga võrreldes kustub hoopis varem, omamata minu hinnangul paremat spooli (mõlemad tulevad jõulisemalt 4+krpm).

Ehk ca 600hp jaoks on minu hinnangul HX40 hea turbo, kuid väiksema numbri jaoks ma kasutaks mõnda paremini spoolivat turbot kui HX35.

Hea asja saamiseks ära isegi mõtle kasutada hiinakaid juppe, eriti oluline, et korralikud oleksid pihustid ja wastegate.

400hp nimekirjast saad radiaatori-vahetuse maha tõmmata. Toimib stock süsteem ka. Kui peaksid elektrilise ventilaatori panema (pole kohustuslik), ei tohi panna jõuetut hiinakat.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E36 M52B28 turbotamine
PostitusPostitatud: 24.08.2019 11:13 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Mis kütusetorustik seal algselt eksisteerib, et 400hp piiriks kujuneb? Kelle või mille piir?

Isiklikult ei tea kedagi, kellel selline asi oleks kunagi takistuseks jäänud...reaalselt. Ka üle 1000hp tegevad mootorid...e36/30 jne...skandinaavia on selliseid täis...

Kui soovitud jõud mõistlikult eesmärgiks, siis ma isiklikult tõmbaks pool listi maha, asendaks nipet näpet olulisega, mida list paraku ei sisaldagi...mitte ei tegeleks mingite tiluliludega.
Kui euroopa premium automark, siis võiks ikka tipp-inseneride ees austust üles näidata.

...aga see mu isiklik arvamus...netitarkuste alusel, praktikasse pole vist jõudnud.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E36 M52B28 turbotamine
PostitusPostitatud: 25.08.2019 12:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
hents99 kirjutas:
Mis kütusetorustik seal algselt eksisteerib, et 400hp piiriks kujuneb? Kelle või mille piir?

Pole täpsemalt uurinud, aga rohkem vist ei saa pump paagist kätte vms. Igatahes ilma vahepaagi vms lahenduseta tavaliselt üle 500hp ei tule, kütust lihtsalt ei tule peale piisavalt.

hents99 kirjutas:
... tõmbaks pool listi maha, asendaks nipet näpet olulisega, mida list paraku ei sisaldagi...mitte ei tegeleks mingite tiluliludega.

Kirjuta palun konkreetsemalt - mis on tilulilu ja millele oleks vaja tähelepanu pöörata. Selle jaoks ju teema tehtud ongi, et saada konkreetset nõu ja arutelu. :bb

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E36 M52B28 turbotamine
PostitusPostitatud: 25.08.2019 14:38 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
murjam kirjutas:
hents99 kirjutas:
Mis kütusetorustik seal algselt eksisteerib, et 400hp piiriks kujuneb? Kelle või mille piir?

Pole täpsemalt uurinud, aga rohkem vist ei saa pump paagist kätte vms. Igatahes ilma vahepaagi vms lahenduseta tavaliselt üle 500hp ei tule, kütust lihtsalt ei tule peale piisavalt.

hents99 kirjutas:
... tõmbaks pool listi maha, asendaks nipet näpet olulisega, mida list paraku ei sisaldagi...mitte ei tegeleks mingite tiluliludega.

Kirjuta palun konkreetsemalt - mis on tilulilu ja millele oleks vaja tähelepanu pöörata. Selle jaoks ju teema tehtud ongi, et saada konkreetset nõu ja arutelu. :bb


Ega mul konkreetse kombo ehitamisega kogemust pole...aga noh näiteks alustades mootori komponentide vahetusega...ma arvan, et ca 200lph pump on originaalis olemas.

100hp/silinder euro mootorist pole küll mingi probleem originaalmootorile.
10.5 surveaste kuni 1 bar boostiga peaks piisavalt palju turvalist jõudu tegema.
Vist oli m50 mootor 10.5 surveastmega....kunagi sai ka s50 motost 10.8 cr ja hx50 comboga 620+hp dünos bensuga....680hp juures oli deto ilmnemist....
Stock avamata mootor....

Ma küll rohkem Mersudega kokku puutund, aga bemmimehed räägivad, et Mersu mootor pidi igast asendist halvem olema... ja 100hp silindri kohta tundub igati turvaline, isegi mõned jaapani mootorid saavad hakkama.

Millest ma lähtun(sest raha ülearu raisata pole ja enamus juppegi teen seepärast ise, mis vaja vahetada) on see, et ära paranda enne kui katki läheb või on kindel teave, et peab vahetama...
Inglise keeles oli paremini öeldud: “if it ain't broke don't fix it”

Ma kohati ei saa aru, kas projekti eesmärk on raha kulutada või mootorist jõud kätte saada?

Sellist teemaalgatust lugedes saame aru, et küsija ise ei tea ka.
Mitte paha pärast, aga soovitaks üldise mootori tuunimise algteadmised selgeks teha, siis ei tekiks neid teemasid....vaid oleks konkreetsed küsimused.

Nagu loed, siis arvamused on seinast seina. Kogemused erinevad.
Mõnel toimib, teisel mitte...kuigi samad jupid. Keda uskuda jne.

Näiteks mina olen enamus asju risti vastupidi normaalsele tavale teinud, mõni asi on õnnestunud, mõni mitte....üle standardi on riskid enivei.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E36 M52B28 turbotamine
PostitusPostitatud: 25.08.2019 23:16 
Eemal

Liitunud: 22.08.2019 15:00
Postitusi: 2
Tänud hea tagasiside eest ning praeguste nõuannete, ise olen mõelnud miski 350-400kw maksimaalselt tõmmata välja, ehk jääb siis sinna 450-550hp vahele ehk see.

Esialgu alustaks siis turbost, jätaks valikusse HX35 Super/HX40, pihustite osas oskab keegi midagi soovitada mis kvaliteetne ja hinnapoolest mõistlik? Progeaju ka kindlasti vajalik asi ning mis hetkel sellise seti puhul oleks hea? Mida täpsemalt veel võiks üle vaadata ja mida juurde osta sealt nendest asjadest edasi? Turbo, pihustid, progeaju.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E36 M52B28 turbotamine
PostitusPostitatud: 30.08.2019 1:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Mina soovitan pihustiteks uusi Bosch 0 280 158 117, megaodavad ja toimivad normilt. Kütuselatti peab nendega ca 1cm madalamale tooma ja pistikud on ka teised.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11