Veidi rumal küsimus vb aga nimelt kuidas ühendada INJ Bank 1 ja INJ Bank 2?
Ajuks on MS2 v3.0 ja mootor on Ford Cosworth 2.9L, v6, 24v.
Originaalis oli ühendatud Bank 1 ühe silindri rea peale ja Bank 2 teisele reale, kas oleks mõistlik nii jätta või saab seda kuidagi paremini teha?
Küsimus pihustite juhtimise kohta?
Re: Küsimus pihustite juhtimise kohta?
Suurt vahet ei oma, kuidas ühendad. Pane lihtsalt 3 ja 3 silindrit üks ja teine mootori pool kokku, et juhtmeid lihtsam vedada oleks.
Pikem selgitus:
Ideaalis võiks kõikidesse silindritessse jõuda kütus sama kaua sisselaskes istununa ehk nt kõikidesse portidesse pihustada siis, kui sisselaskeklapp on kinni. Kuna Sul on 6 silindrit ning 2 pihustuskorda, siis päris ideaalseks seda loomulikult ei saagi, kuid võime kaaluda variante.
Oletame, et süütejärjekord on nt 1-6-5-4-3-2. Sellisel juhul Megasquirt 2 pihustab hetkel kui käib säde silindris 1 üht "panka" ning teist "panka" hetkel, mil toimub säde 4. silindris.
Aga mitte alati ei toimu pihustus, kui käib säde 1. silindris! Tuleb tähele panna, et Megasquirt 2 puhul kasutad 6 silindri jaoks wasted spark'i ning Megasquirt ei tea, mis asendis on parasjagu nukkvõll.
Ehk tegelikult on kogu mootori tsükkel midagi sellist (tavaliselt 6cyl MS2):
Ühesõnaga, olenemata, kui hästi Sa ka pihusteid ei kombineeri, pead alati arvestama, et mootor võib olla hoopis 360° nihkes Su arvutustest ning siis on kogu kinnisele klapile pihustamise loogika sassis.
Mis veidikene võib seda olukorda leevendada, on võimalus pihustust jagada 2 pihustamise peale. Ehk alternating pihustamise asemel kasutada simulatneous pihustamist, 2 korda tsükli jooksul. Sellisel juhul pihustatakse ban1 ja bank2 alati korraga. Kui kasutusel on piisavalt väikesed pihustid, võib see olla kusjuures parim variant võimalikest teemas "wasted spark ja 2 pihustidraiverit". Aga tsükli jooksul 2 korda pihustades vähendad ka 2 korda pihustite juhtimise täpsust, mis on tähtsam näitaja kui pihustusjärjekord (olulisem on, et kõikidesse silindritesse saaks täpselt sama kogus kütus kui see, mis hetkel pihustus toimub).
Aga nagu mainitud, tavaliselt on parim ühendada lihtsalt mootori vasak ja parem pool eraldi kanalite peale ning kasutada suurema täpsuse saamiseks alternating pihustamist.
Ja ära väga muretse, kogu see teema on oluline vaid mootori tühikäigu jaoks, suurematel pööretel on pihustite avamise aeg suurem ja pole üldse oluline, mis hetkel ja järjekorras pihustamine toimub. Ehk saavutatavat mootorivõimsust ei mõjuta kogu see jutt praktiliselt üldse.
P.S: Kogu kirjeldatud häda on ka põhjus, miks nt wasted sparkiga VEMS või EMU töötab üldjuhul tühikäigul ühtlasemalt kui MS2 -- neil toimub iga silindri pihustus eraldi kanalist ning õiges järjekorras (kuigi ka siis ei pruugi aju teada, milline silinder on parasjagu survetaktis, kulub pihustamisest kuni süütamiseni kõikide silindrite puhul sama aeg).
P.P.S: MS2 tühikäigu saad ka ühtlaseks, pead panema vaid segu natuke rikkamaks ning eelsüütenurga natuke väiksemaks.
Pikem selgitus:
Ideaalis võiks kõikidesse silindritessse jõuda kütus sama kaua sisselaskes istununa ehk nt kõikidesse portidesse pihustada siis, kui sisselaskeklapp on kinni. Kuna Sul on 6 silindrit ning 2 pihustuskorda, siis päris ideaalseks seda loomulikult ei saagi, kuid võime kaaluda variante.
Oletame, et süütejärjekord on nt 1-6-5-4-3-2. Sellisel juhul Megasquirt 2 pihustab hetkel kui käib säde silindris 1 üht "panka" ning teist "panka" hetkel, mil toimub säde 4. silindris.
Aga mitte alati ei toimu pihustus, kui käib säde 1. silindris! Tuleb tähele panna, et Megasquirt 2 puhul kasutad 6 silindri jaoks wasted spark'i ning Megasquirt ei tea, mis asendis on parasjagu nukkvõll.
Ehk tegelikult on kogu mootori tsükkel midagi sellist (tavaliselt 6cyl MS2):
- 0° (tinglikult) säde cyl1 ja cyl4, pihustus bank1
- 120° säde cyl3 ja cyl6
- 240° säde cyl2 ja cyl5
- 360° säde cyl1 ja cyl4, pihustus bank2
- 480° säde cyl3 ja cyl6
- 600° säde cyl2 ja cyl5
Ühesõnaga, olenemata, kui hästi Sa ka pihusteid ei kombineeri, pead alati arvestama, et mootor võib olla hoopis 360° nihkes Su arvutustest ning siis on kogu kinnisele klapile pihustamise loogika sassis.
Mis veidikene võib seda olukorda leevendada, on võimalus pihustust jagada 2 pihustamise peale. Ehk alternating pihustamise asemel kasutada simulatneous pihustamist, 2 korda tsükli jooksul. Sellisel juhul pihustatakse ban1 ja bank2 alati korraga. Kui kasutusel on piisavalt väikesed pihustid, võib see olla kusjuures parim variant võimalikest teemas "wasted spark ja 2 pihustidraiverit". Aga tsükli jooksul 2 korda pihustades vähendad ka 2 korda pihustite juhtimise täpsust, mis on tähtsam näitaja kui pihustusjärjekord (olulisem on, et kõikidesse silindritesse saaks täpselt sama kogus kütus kui see, mis hetkel pihustus toimub).
Aga nagu mainitud, tavaliselt on parim ühendada lihtsalt mootori vasak ja parem pool eraldi kanalite peale ning kasutada suurema täpsuse saamiseks alternating pihustamist.
Ja ära väga muretse, kogu see teema on oluline vaid mootori tühikäigu jaoks, suurematel pööretel on pihustite avamise aeg suurem ja pole üldse oluline, mis hetkel ja järjekorras pihustamine toimub. Ehk saavutatavat mootorivõimsust ei mõjuta kogu see jutt praktiliselt üldse.
P.S: Kogu kirjeldatud häda on ka põhjus, miks nt wasted sparkiga VEMS või EMU töötab üldjuhul tühikäigul ühtlasemalt kui MS2 -- neil toimub iga silindri pihustus eraldi kanalist ning õiges järjekorras (kuigi ka siis ei pruugi aju teada, milline silinder on parasjagu survetaktis, kulub pihustamisest kuni süütamiseni kõikide silindrite puhul sama aeg).
P.P.S: MS2 tühikäigu saad ka ühtlaseks, pead panema vaid segu natuke rikkamaks ning eelsüütenurga natuke väiksemaks.
Lauda nitro
Re: Küsimus pihustite juhtimise kohta?
1-5; 2-6; 3-4 liiguvad koos sellel mootoril.
Ehk siis kui ühes on töötakt, on teises imemistakt.
Sellel mootoril on originaalis nukaandur iseenesest olemas 4 silindri külje peal.
Ehk siis kui ühes on töötakt, on teises imemistakt.
Sellel mootoril on originaalis nukaandur iseenesest olemas 4 silindri külje peal.
Re: Küsimus pihustite juhtimise kohta?
Suur tänu asjalikude vastuste eest, kahjuks sai minu kahtlus siiski kinnitust ja mingit paremat lahendust järjekorra osas lihtne teha ei ole.