BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Kolmanda silindri juures tundub see keeruline kuid ehk M20nel isegi mahub. M30nel kahjuks mitte.
Audil ka lühemaid COPe kui enimkasutatud, kui huvi siis saan koodi saata. Need sobisid ideaalselt ka evo mootorile. ~4-5cm lühemad ja samuti nurga all pistikuga.
Audil ka lühemaid COPe kui enimkasutatud, kui huvi siis saan koodi saata. Need sobisid ideaalselt ka evo mootorile. ~4-5cm lühemad ja samuti nurga all pistikuga.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Süütepoolide kinnitused said valmis. Kuna turbo paigutuse ja kollektori ehitusel arvestasin kohe Audi aktiivpoolidega siis mahtusid kenasti ära. Külge ja küljest ära käivad kolme mutriga ja terve moodulina.
Veermikuproff OÜ
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Asjalik.
Neid on ~3-4cm lühemaid kaa, poleks ulatunud?
Neid on ~3-4cm lühemaid kaa, poleks ulatunud?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Oleksid vast ulatanud ka aga need olid juba olemas.jeff01 kirjutas:Asjalik.
Neid on ~3-4cm lühemaid kaa, poleks ulatunud?
Veermikuproff OÜ
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Natukene progressi, kogu turbokola sai nüüd lõpuks kapoti alla, mootori juhtmestik muudetud MS3 ja aktiivpoolide jaoks sobivaks. Auto käivitub ja kohapeal töödab. Nüüd saab hakata jälle kõike lahti võtma, et ära vahetada kepsud ja kaanetikud.
Veermikuproff OÜ
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Vahepeal on saanud mootor kerge hoolduse koos sepis kepsude ja ARP kaanetikkudega. Lisaks leidis endale koha nukkvõlliasendi andur. Kasutasin selleks Audilt pärinevat Halliandurit. Nüüd vaja kõik jälle auto külge kruvida ja sooja ilma oodata.
Veermikuproff OÜ
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Mootor tagasi autopeal ja kuna ilmad olid üsna ilusad siis sai ka paar tiiru tehtud ja veidi seadistatud. Positiivne on see, et uue turbosüsteemiga spoolis põhimõtteliselt ei kaotanud üldse, kuskil 2500-3000 tuleb rõhk üles. Seadistatud sai hetkel 1barini ja segu veel rikkapoolne, plaan lähiajal dünos seade üle käia ja siis näeb ka mis jõud sealt tuleb.
Ilmnes ka üks nõrk koht seoses uue süütesüsteemiga, nimelt kipub süütepoolide elu kohapeal joristades liialt kuumaks minema ja mingil hetkel hakkab mootor lihtsalt vahele jätma. Sõidu ajal õhk kapoti all liigub ja siis ei ole seda jama juhtunud. Kolle enamuses teibitud, turbol kott peal, lisaks originaal kuumaekraan+ veel isa ekraan turbo juures aga ikka läheb kuumaks. Üks mõte oleks lisa sundjahutus tekitada (ventikaga lisaõhku peale suunata). Teine variant oleks mingid teised välised aktiivpoolid ja kõrgepingejuhtmed.
Poolide kohapealt jäid silma sellised:
Neile peaks saama kõrgepingejuhtmeid külge pookida ja pistikud sobivad praeguse juhtmestikuga kokku.
Esialgu proovin ilmselt lisajahutuse ära ja kui sellest ei piisa siis mõtleb edasi kas eel mainitud poolid või midagi muud.
Ilmnes ka üks nõrk koht seoses uue süütesüsteemiga, nimelt kipub süütepoolide elu kohapeal joristades liialt kuumaks minema ja mingil hetkel hakkab mootor lihtsalt vahele jätma. Sõidu ajal õhk kapoti all liigub ja siis ei ole seda jama juhtunud. Kolle enamuses teibitud, turbol kott peal, lisaks originaal kuumaekraan+ veel isa ekraan turbo juures aga ikka läheb kuumaks. Üks mõte oleks lisa sundjahutus tekitada (ventikaga lisaõhku peale suunata). Teine variant oleks mingid teised välised aktiivpoolid ja kõrgepingejuhtmed.
Poolide kohapealt jäid silma sellised:
Neile peaks saama kõrgepingejuhtmeid külge pookida ja pistikud sobivad praeguse juhtmestikuga kokku.
Esialgu proovin ilmselt lisajahutuse ära ja kui sellest ei piisa siis mõtleb edasi kas eel mainitud poolid või midagi muud.
Veermikuproff OÜ
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Vahepeal sai autot natuke seadistatud ja seejärel ka dünotud (suured tänud slle eest Joosepile hea töö ja mõistva suhtumise eest). Seadistatud sai siis 1,7 barini, veidi oleks pihustitest veel jagunud aga ei julgenud rohkemat. Tulemus siis 377,7kW ja 806Nm rattast. Auto liigub muidu täitsa mehiselt ainult kui pidamist ka oleks. Max momendi saabudes jaheda rehviga tahab isegi viienda käiguga ringi minna. Peab seda momenti ilmselt veidi boostiga vähendama sest sidur on juba vägagi piiri peal, korra tundus, et andis juba ka viiendaga järgi. Muidugi kiirelt sain ka veovõlli otsa laiali nii, et nalja pole.
Turbo valikuga väga rahul spoolib hästi, hoiab rõhku maru ühtlaselt ja EGP oli ka 1,7 bar boostiga ainult 1,6-1,7bar.
Turbo valikuga väga rahul spoolib hästi, hoiab rõhku maru ühtlaselt ja EGP oli ka 1,7 bar boostiga ainult 1,6-1,7bar.
Veermikuproff OÜ
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Sõidaks nagu diisliga raisk, 800nmi on juba paras numbes
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Mul hakkas nende hiina kepsude pärast hirm seda NMi nähes...isegi kui mu pink on mõnel juhul just NMi osas gramm optimistlik siis mootorist on selline NM mistahes tartus dünos mõõtes kindlasti olemas. Teab keegi palju neile peale võiks keerata? ligi 10% jäi veel pihustitele varu kuid jah, süüte ja küttetabel on piisavalt safe ning kui omanik tahab võib väga lihtsa vaevaga kahe barini minna. Mis mulle hullult meeldis on see, kuidas see auto kahe solenoidiga kaht WG kambrit nii hästi juhtis....algusest lõpuni sama sagedust lastes oli MAP Täiesti ilma piikide ja langusteta fullboosti saavutamisest piirajani. 0.05bari sees oli kõikumine läbi pöördevahemiku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
250 tükk kannatab kindlasti.
WWW.FASTIME.EE
Kõik vajalik kiireks sõiduks
Kõik vajalik kiireks sõiduks
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Panen lühidalt kirja, mis vahepea toimunud.
Peale viimast dünos seadistamist sai käidud avalaksul. Ootused olid suured aga ajaparandus tuli väike, parimaks jäi 12,6 ja 201km/t. Küttesegu oli liig rikas ja auto jättis ka veidi vahele.
Järgmine üritus oli Pärnus Speedest. Proovisin kiiremat difrit aga ajaparandust ei tulnud parimaks jäi 12,7 199km/t. Kuna lootus kiirem aeg sõita hakkas juba kaduma sai samalt ürituselt kaasa võetud kaks kasutatud Dragi slikki.
Tartus käis võistlus 200m peale ja sinna saigi slikkidega mindud. Alustasin vaikselt kuid elliminaatoris sõitsin enda uue 200m rekordi 7,8 ja 154,7km/h.
Järgmine üritus toimus jälle Haapsalus kuid enne seda käisin korra dünos ja auto sai häälestatud koos vesimetaga. Seekord jätsin boosti 1,4bar ja sellega tuli 350kW rattast.
Pärnus sõitsin kohe esimese sõiduga 11,7 ja 200km/h, vahepeal tegin mõne sõidu rahulikumalt, et 11,9 indeksisse mahtuda ja siis proovisin veidi kiiremini. Parimaks jäi 11,5 ja 200.41km/t. Varu kindlasti jäi kuid jätsin järgmiseks korraks ka midagi.
Video kiiremast sõidust.
https://www.youtube.com/watch?v=kdYar_JsYvs
Loo võib vist kokku võtta järgmiselt: Võid ju mootorit ehitada ja jõudu juurde teha, aga kui pidamine jääb samaks siis ajaparandust ei tule.
Peale viimast dünos seadistamist sai käidud avalaksul. Ootused olid suured aga ajaparandus tuli väike, parimaks jäi 12,6 ja 201km/t. Küttesegu oli liig rikas ja auto jättis ka veidi vahele.
Järgmine üritus oli Pärnus Speedest. Proovisin kiiremat difrit aga ajaparandust ei tulnud parimaks jäi 12,7 199km/t. Kuna lootus kiirem aeg sõita hakkas juba kaduma sai samalt ürituselt kaasa võetud kaks kasutatud Dragi slikki.
Tartus käis võistlus 200m peale ja sinna saigi slikkidega mindud. Alustasin vaikselt kuid elliminaatoris sõitsin enda uue 200m rekordi 7,8 ja 154,7km/h.
Järgmine üritus toimus jälle Haapsalus kuid enne seda käisin korra dünos ja auto sai häälestatud koos vesimetaga. Seekord jätsin boosti 1,4bar ja sellega tuli 350kW rattast.
Pärnus sõitsin kohe esimese sõiduga 11,7 ja 200km/h, vahepeal tegin mõne sõidu rahulikumalt, et 11,9 indeksisse mahtuda ja siis proovisin veidi kiiremini. Parimaks jäi 11,5 ja 200.41km/t. Varu kindlasti jäi kuid jätsin järgmiseks korraks ka midagi.
Video kiiremast sõidust.
https://www.youtube.com/watch?v=kdYar_JsYvs
Loo võib vist kokku võtta järgmiselt: Võid ju mootorit ehitada ja jõudu juurde teha, aga kui pidamine jääb samaks siis ajaparandust ei tule.
Veermikuproff OÜ
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Ilusad jõunumbrid ja ärkab vara. Ilmselt on veel paarisaja hepa jagu ruumi turbo tootlikkuse mõttes.
Miks vesimeta hea on?
Mis pidamisse puutub, siis lase olla.
Kui ükskord pidamine tekib, siis on pooltelgedega või siis -otstega hapu.
Tänava auto ikkagi.
Peaülekanne?
Miks vesimeta hea on?
Mis pidamisse puutub, siis lase olla.
Kui ükskord pidamine tekib, siis on pooltelgedega või siis -otstega hapu.
Tänava auto ikkagi.
Peaülekanne?
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
M20 ei taha üle 5000pöörde väga hingata, egt läheb kõrgeks, vesimetaga saab tempid veidi allapoole, mis omakorda lubab süüdet lisada. Koos vesimetaga sai graafiku veidi ilusamaks, jõudu jagub pikemalt.hents99 kirjutas:Ilusad jõunumbrid ja ärkab vara. Ilmselt on veel paarisaja hepa jagu ruumi turbo tootlikkuse mõttes.
Miks vesimeta hea on?
Mis pidamisse puutub, siis lase olla.
Kui ükskord pidamine tekib, siis on pooltelgedega või siis -otstega hapu.
Tänava auto ikkagi.
Peaülekanne?
Originaal pooltelgi ei kasuta juba 3 võistlust, ei jõudnud neid vahetada. Differ 3,46 viies käik 1/1. Max kiirus ongi sinna 200+ kanti.
Veermikuproff OÜ
Re: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
Pikemat ülekannet pole proovinud? Mõtlen just tänavasõidul vms. Mitte dragil.
Siis saab jõudu maha ka
Ma vahetasin oma 190E mersul 3.07 ülekande 2.82 vastu ja sõita ikka palju parem, kasti 5-ülekanne kah 1:1.
Saab selle turbo ala pikemaks venitada, ei käi kohe pauguga piirajasse jne.
Sellise mootoriga E30 on minu arust üks mõistlikumaid kompotte....Ikka 6-silindrit ja väga kerge/väike mootor.
....omal plaan kunagi, kas M3 (sain ühe õige M3 kõrval parkida ja omanikult hinda uurides jäi karp lahti, olen lootusetult hiljaks jäänud) või siis reaalsem variant replica M20 turbomootoriga teha
Edu!
Siis saab jõudu maha ka
Ma vahetasin oma 190E mersul 3.07 ülekande 2.82 vastu ja sõita ikka palju parem, kasti 5-ülekanne kah 1:1.
Saab selle turbo ala pikemaks venitada, ei käi kohe pauguga piirajasse jne.
Sellise mootoriga E30 on minu arust üks mõistlikumaid kompotte....Ikka 6-silindrit ja väga kerge/väike mootor.
....omal plaan kunagi, kas M3 (sain ühe õige M3 kõrval parkida ja omanikult hinda uurides jäi karp lahti, olen lootusetult hiljaks jäänud) või siis reaalsem variant replica M20 turbomootoriga teha
Edu!