Juba mitmeid aastaid olen veendumusel, et vabalthingava mootoriga autod ei ole ikka minu teema.
Esimeseks turboautoks oli e30 m10turbokas. Siit foormuist vist varasemalt tuttav masin, mille Mihkel ehitas. Juhuste kokkulangemisel sattus see auto minu kätte ja sai uue hingamise. Väga palju sõita ei ole saanud, laiali lasknud 4 kaant, 3 cometicu tihendit, korra mootoriplokilt külmakorgi minema löönud jne. Ei ole just kõige murevabam auto. Hetkel seisab ja ootab oma aega. Plaan väiksem Precisioni föön ja e21 2.0 kaas sinna m10 ploki otsa istutada. Viimasel korral oli dynonumber 462hp rattast.
Teine auto on juba täispuuriga e34 (jz34). Sinna istutasin 2jz gte vahele. Single turbo ja 460hp rattast. Hetkel selle auto mootor pukis. Talvel piiki sõites oli lõpptulemuseks kolb karteris. Merejääl piirajas 230km/h kella peal oli omaette kogemus. Reaalne liikumiskiirus oli vast 200 ligi.
Aga aitab sellest sissejuhatusest. Teema peategelaseks on hoopis kolmas auto.
Sain selle üsna kehvas seisus. Viimase 5 aasta jooksul oli rännanud ühest garaažist teise. Lõpuks leidis koha minu juures. Selleks hetkeks oli seal aiste vahel m52b28, keevitustöid tehtud siit ja sealt. Paras rändkarikas
Esialgne plaan oli lihtsalt üle värvida nii nagu on. Mootorivahetus passi kirja ja linnapeale.
Eelmise omaniku käest jäi see auto ühe remonditöökoja juurde. Seal öeldi, et ei tea, enam käima ei lähe. Järgmisel hetkel oli auto mul juba tõstuki peal. Veaks oli paakidevaheline toru, kust oli kogu kütus välja lekkinud.
Ehk siis kogu see teema sai alguse katkisest kütusevoolikust.
Võtsin siis paagi alt ja otsisin uut. No ei ole Eestimaa peal korralikku originaalpaaki. Uus B osa oli ka üsna kirves. Jätsin asja sinnapaika.
Läks päev mööda ja leidsin, et autost on järgi jäänud ainult vrakk.
Elus esimest korda hakkasin autokere keevitama. Kuu aega oli puhkust ja selle ajaga sain ka kõik tehtud.
Kõik "vanad keevituskohad" said välja lõigatud ja asendatud uue plekiga. Lisaks sain vahetada ühe tagumise tiiva, tagapaneeli ja küljekarbi.
Sõber tegi ära eeltööd värvimiseks ja siis teine sõber tuiskas üle.
Auto toomisest kuni värvitud kereni kulus 2 kuud.
Nii.
Ja siis tekkisid lollid mõtted. Ei pane ju seda 2.8 tagasi. Või panen, ei, pigem ei, või noh tahaks sõita ju.
Siinsamas foorumis oli aga müügis üks 1jz gte. Läks mõned päevad aega ja see mootor oligi minu garaazis.
Tõstsin komplektsena korra vahele ja no rullikale lausa loodud.
Ja jälle uitmõtted. No stock turbokas, milleks, aju ju ei saanud kaasa, 200kw ainult, pole mõtet. Järgmisel hommikul oli mootor pukis ja tõmbasin kõik üleliigse selle kere küljest maha.
Mõõtsin ja joonestasin väljalaskekolde sisse ning lasin kohe flantsid lõigata. Järgmisel päeval keevitasin juba kollet.
Parasjagu olin selle m10 jaoks riiulisse varunud Precision 6266 Billet Extreme HD turbo. Ca 750hp peaks ilusasti tootma.
Nagu aru saate, siis m10 valmimistähtaeg lükkus edasi. JZ30 peale läks see turbo.
Kolde tegemiseks kulus mul kokku 1 tööpäev. Youtuubist näinud küll, kuidas tehakse, mis see paar torujuppi siis ise kokku keevitada on. Käed otsas, relakal lõike- ja lihvkettaid on, keevitus on. Tean, et kolde tegemise taga on tegelikult suurem teadus, aga ma pigem teen ja proovin ise. Siiani kõik toiminud. Tegin ka tõmbetesti kollele, toimib (No vähemalt töölaual toimib)
Kuna ma olin juba varem ühe 2jz teinud, siis 1jz puhul sai enamvähem samamoodi asjad lahendatud.
Alumiiniumist sisselaskekolle
90mm throttle body
noname kütuselatt
1300cc bosch pihustid originaalid
hiina wg
nuke bov
3 tolli dp
hks timing belt
hks nukarattad
elektrooniline boostkontroller
ms3+ms3x
egt
tiltoni sidur
bmw käigukast
kütus 4x044 originaali
Algusest lõpuni tegin kõik asjad ise ja esimene käivitus oli vist aprilli keskpaigas.
Esimene sõit oli juba 23 aprill.
Käivitusel oli abiks Kaak, põhiseade oli paigas, aga nuka kraadi ei saanud paika.
Viimased ponnistused ja auto treilale ning sõit Tartu poole.
Dynos saime rattast 380kw 558nm. Rõhku 2 bar.
ca 430 kw mootorist vs tehase 206
Hetkel olen tegemas väiksemat sorti pidurite upgrade ja paigaldust ootab 6 käiguline kast.
Roolivõimu pean ka leiutama. Ilma võimendita seda kilovattide hunnikut ikka suhteliselt keeruline ohjata.
Korra sain maateel ka infarkti osaliseks. Korralik litter käis ja siis oli küll, et nüüd on keps väljas. Tegelikult lõi sisselaske puruks
Paar pilti ka lõpetuseks