Tänan põhjaliku vastuse eest. Kirjutan pikemalt juurde.
Logides on näha rõhu kiire kõikumine ~0.3 bar ulatuses mis siis pöörete kasvades langeb järjest madalamale. Mehaaniline korralik manomeeter näitas sama. Seega andurit võib usaldada küll. Seda "originaalkella", mis armatuuris on väga usaldada ei saa tavaliselt aga sel korral käitub ka see samamoodi. Seega "triple check" sel korral.
Jama on selles, et ma just vahetult enne seda vahetasin õli ja vana õliga ei taibanud selliseid pööretel teste teha enne - muidu oleks kohe võrdlusmoment, et kas enne oli või tekkis õlivahetusega. Aga samas, kuna vana õliga "fuel cut'i" ei teinud, siis pidi rõhk olema kindlasti kõrgem.
Ma ise arvan, et lähenen asjale sellises järjekorras ja vaaatan iga kord, kas ja mis muutus:
- lõikan kõigepealt vana filtri lahti, et vaadata mis seal sees (Tegin seda eile ja seal oli kõik puhas ja korras)
- lasen osa õli välja kuni normini (panin ka prooviks nati üle normi, et näha kas see tegi asja paremaks aga mulle tundus, et mitte)
- lasen veel õli alla alla normi
- panen paksema õli
- ja kui ükski eelmine asi ei anna tulemusi, siis peab ikka maha võtma ja õlipumba kontrollima/vahetama.
Õlivõtt on panni põhjast 7-8mm, nii mälu järgi pakkudes. Ühesõanaga, sai tehtud nii nagu vaja.
(Õlifilter on muide väline ja kapoti all, mitte siin ploki küljes, kus koht on näha)
Hetkeseisuga tundub mulle kõige rohkem ikkagi asi viitavat kõige rohkem õlile endale. Uus õli sai Gulf GMX 5W-30, mille viskoossus on 100C juures 11.1 cSt. Gulf Racing 5W-50'l on see 18 cSt. Kui tasemega mängimine tulemusi ei anna, siis proovin seda.
Pumba enda kontrollimine eeldab mootori mahavõtmist sellel autol.
Nagu eelpool kirjutasin, siis reaalselt sõites (veel enne õlivahetust) ei tulnud ühtegi fuel-cut olukorda ette ja seetõttu ei olnudka vajadust kontrollida rõhku nii grammipealt. Seega pigem julgeks väita, et enne õlivahetust oli olukord OK. Või vähemalt üle normi, sest alates ~3500 pööretest oli õli min rõhuks 3.xx midagi. Täpselt ei saa järgi vaadata aju settingutest praegu.
Edit.
Eile proovisin jahedama mootoriga (vee temp ~60C) ja rõhud on kohe tunduvalt kõrgemad. 3500rpm juures isegi 5+ bar.
Töösoojalt on nt. tühikäigul ilma koormuseta ~1bar, 25C juures aga üle 3bar.
Ainuke asi mis mind murelikuks teeb on see, et miks see rõhk hüppab kõrgematel pööretel? Vahet pole, mis temp - ikka kõigub üles-alla kiiresti.
Kui seda ei oleks, oleks juba suht kindel, et vaja paksemat õli.
Edit 2.
Sööturi ja pumba vahel peaks kõik olema OK, kuna need on omavahel keevitatud ja modifitseeritud seoses sügavama panniga. Tüüpviga neil mootoritel on, et kipub keevituse lahti väristama-murdma ja selle kaitseks keevitasime lisatoe. Seega kõik võiks olla OK seal. Külmalt tuleb õlirõhk kohe ilusti üles ka. (Kui kaua see "kauem" on sinu arvates?)