Tüübikinnitus käib minu arusaamist mööda ikka nende masinate kohta, mida esmakordselt Eestis arvele tahetakse võtta.
Nt kui sõidukit Euroopa turule ei ole toodetud, siis on arvele võtmiseks vaja sõiduki üksiktüübikinnitust.
Kirjutasin sarnase murega eelmise aasta lõpus Maanteeametile ning väljavõte nende vastusest on siin. Ehk on sulle sellest mingilmääral abi:
Tsiteeri:
Registreerimiseks on vajalik taodelda üksiksõiduki kinnitust. Selleks peab esitama maanteeametile järgmised dokumendid:
1. Sõiduki registreerimistunnistus (ei registreerita lammutustõendiga);
2. Üksiksõiduki kinnituse avaldus (blanketid on maanteeameti teenindusbüroodes ja kodulehel olemas, kuid sobib ka vabas vormis);
3. Sõiduki omandamist tõendav dokument;
4. Sõiduki registreerimiseelne tehnonõuetele vastavuse kontrollakt ja üksiksõiduki kinnituse kontrollakt (selleks peab auto maanteeameti teenindusbüroole ette näitama);
5. Esmase registreerimise (130 eurot), registreerimismärkide (62 eurot) ja üksiksõiduki kinnituse (205 eurot) riigilõivu maksmist kinnitav maksekorraldus;
6. Sõiduki pidurite, müra ja heitmete piirväärtuste täitmist tõendav dokument (kui need ei ole teisest liikmesriigist meile kättesaadavad).
Üksiksõiduki kinnitusest on täpsemalt juttu Maanteeameti kodulehel (
http://www.mnt.ee/index.php?id=10681)
Jutt käis parempoolse rooliga sõidukist, mida ei ole Euroopa turu jaoks toodetud (suurim probleem oli sõidukite laternate sobivus).
Teema edasi ei arenenud ning kahjuks rohkem ei oska aidata. Ehk keegi teadjam oskab paremini antud asja kommenteerida.
Soovitan ka spetsiifilise küsimusega Maanteeameti poole pöörduda, neil on täitsa kiire ja meeldiv klienditeenindus.