K:Turbo minu autole

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
kimjongjunker
Postitusi: 32
Liitunud: 24.12.2015 0:35

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas kimjongjunker »

turbo diisel kirjutas:Lag ei olene runnerite pikkuses(vaata kasvõi seda, kuidas porsche 944T tehase kollektor on disainitud), vaid turbiinikojast, turbiini labade arvust, suurusest jne. Runnerid võiks olla ideaalis ühepikkused, kuid ei oma säästu turboka puhul nii suurt tähtsust. V8 puhul võiksid kasutada divided koda(ühe turbo puhul).
Tänud ja selge, lihtsalt oli kahtlus, et kas ja kui palju väljalaskekolle pikkus muudab seda aega, millal turbo taha tuleb. Koja suuruse kohta oli pilt selgem

No plaanis siiski ehitada midagi enamat, kui "säästu" turbokat. Seega igasugune abi teretulnud. Lihtsam ehitada V8 mootorile 2 turbot, seega pean uurima jah, kust ja mis hinnaga. Samas e-bay odavaid täis, aga ei tea kas tasub midagi sellist muretseda, mis suht namelessid!?

Nüüd küsimus, kas teab keegi öelda, mis oleks sobilik surveaste, kui plaanis masin ehitadad biturboks ning oletame et siis 600+hp?
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Maik »

Reaalsus on arvatavasti selline,et ostad need odavad nameless turbod, surevad kähku ära , ehk koos mootoriga
ja pead ikka kallid ostma.

Jah, v8 puhul TUNDUB loogilisem 2 turbot ja tihti nii samas on ka....
Samas tehakse neid palju ka siiski 1 turboga.

Sentimeetrite pealt mingit runnerite pikust vaadata suht mõttetu,
eestis jälgitakse palju pisiasju,jube hoolikalt, reaalsuses võit tihti alla 5hp. (ala cai ehitamine ,mis on tihti esmane mod paljudel)
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
kimjongjunker
Postitusi: 32
Liitunud: 24.12.2015 0:35

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas kimjongjunker »

Kui valida twin entryga turbo, kas siis väljalaske kolle on ka mõtekas teha nii, et 2 silindit jooksevad ühte auku ja teised 2 siis teise auku? Torudest tulev gaas ei puutu enne kokku, kui alles turbos. Ehk saite mõttest aru

Tänud nõuannete eest!
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas murjam »

Twin entry just täpselt selline on, nagu kirjeldasid. Ühe turbo ja V8 puhul siis muidugi mitte 2 ja 2 silindrit, vaid 4 ja 4 silindrit.
Twin entry idee seisneb selles, et paljusilnidrilistel (4+) mootoril on samaegselt mitu väljalaske klappi lahti. Hetkel, mil ühest silndrist tulevad rõhu all olevad väljalaskegaasid, rõhuvad nad gaase teise avatud klapiga silnidrisse, mis on parasjagu väljalasketsükli lõpus - see pole hea silndri järgmise tsükli jaoks (jääb vähem ruumi värskele õhu-kütuse segule, langeb efektiivsus ja võimsus).

Ehk twin entry kollektorit tehes tulebki arvestada sellega, et süütejärjestuses järjest tuelvad silnidrid läheksid erinevatesse entry'tesse.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
Lendur
Postitusi: 4
Liitunud: 21.12.2015 16:30

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Lendur »

Lendur kirjutas:Tere!

Hetkel on üks säästukompott käsil - enne kui kollektori kokku keevitan, küsiks üle, kas kalkulatsioonid on enam-vähem korrektsed.

Auto: Ford Sierra 2.0i (SOHC, Pinto, 74kW, EFI)
Turbo: Audi 100 C4 2,5TDI pealt K16-6711

Arvutuslikult tarbib originaalis mootor ~200 CFM õhku, 7000 pöörde juures (5600 liitrit minutis).
Teoreetiliselt tarbib 2,0 turbomootor ~500 CFM õhku, 7000 pöörde juures (14000 liitrit minutis).

Võrreldes seda nüüd 2,5TDI mootoriga, millelt turbo pärit on:

Arvutuslikult tarbib originaalis 2,5TDI mootor 4000 pöörde juures ~530 CFM õhku.

Arvutatud on lihtsa kalkulaatoriga, mis netis vabalt saadaval (Link)

Andmed, mis K16 kohta leidsin:

Turbine wheel inducer 55mm, exducer 49,1mm, blades 12.
Compressor wheel inducer 40,5mm, exducer 60,5mm, blades 6/6. Arvutuste järgi nö. trim = 44.

TurboMaster kataloogis on märgitud A/R 4. Lisaks veel juures kood K16-2467GGB/4.58 (5316-988-6711).

Küsimus on nüüd selles, kas antud turbo jääb väga väikeseks või mitte? Millal umbkaudu spoolima võiks hakata? Kas jõuab, ütleme, ~6000 pöördeni puhuda?

Eesmärgiks 0,6-1bar rõhku. Juurde läheb ka keskmises suuruses IC. Kütuselisa tagavad lisapihustid, mida juhib Arduino.

Map:
Pilt

Map-i järgi tundub endale okei. Eesmärgiks u. 200-220hp.

Keegi kinnitab/lükkab ümber?
Ei ole kellelgi mingisugustki arvamust? Või võib järeldada, et võiks toimida?
Kasutaja avatar
tarzic
Postitusi: 91
Liitunud: 22.01.2007 11:07
Asukoht: Tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas tarzic »

Lendur kirjutas:Ei ole kellelgi mingisugustki arvamust? Või võib järeldada, et võiks toimida?
Suure tõenäosusega jääb see turbo väikeseks! Nii mõnigi mees on 2.5L diisli turbot 1.8L bensukal katsetanud ning sellisel vilel saab ramm kiirelt otsa. Kui soovid siiski diisli turbot kasutada, siis üldiselt võiks see umbes 2x suurema töömahuga mootorilt pärineda. Umbes nii, et 2.0L bensukale sobiks ~4.0L diisli turbo juhul kui plaanid 0.6-1.0 bar juurde jääda. Ma ise kasutan 2.5L bensukal Cimminsi 5.9L diislile mõeldud turbot. Paljud V8 drifti bemmid (4.0-4.4L) on üle laetud ~10.0L rekka diisli turbodega.
Kasutaja avatar
Lendur
Postitusi: 4
Liitunud: 21.12.2015 16:30

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Lendur »

Hetkel veel täitsa maha ei ole mõtet matnud. Tegu on turboga, mida kasutatakse ka Porsche 993TT 3,6 liitrisel mootoril (küll kaks tükki). Antud mootor arendab 402 hobujõudu, tuunituna samade turbodega rohkemgi (chiptuning väidetavalt ~500hp).

Seega, kuna Porsche mootor on ilmselt oluliselt parema voolavusega, kui Fordi vana Pinto mootor, siis võiks ju asi toimida? Arvestades, et üks turbo ~200hp originaalis (küll nö. 1,8 liitrisel), siis võiks ju midagi sarnast ka 0,2 liitrit suurema mootoriga saavutada? Porsche käib rahulikult 7000 pöördeni, Pinto lagi on enamvähem 6000p/min.

Suurte jõunumbrite jaoks loomulikult antud turbo ei sobi kohe kuidagi... Aga üldplaanis ei ole ka mitte midagi muud vaja, kui natukene jõulisa ilma mootorit lahti võtmata.
ahto10
Postitusi: 461
Liitunud: 17.02.2008 1:28
Asukoht: tallinn

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas ahto10 »

Porsche k16 suurem kompressori pool ilmselt ka kuuma koda suurem.
Opeli k16 ja audi 2,5 diisli turbot olen omavahel võrrelnud ja need olid täiesti erinevad. Audi külmatiivik oli palju väiksem ja kuuma poole oma suurem.
2,0 bensiini mootori küljes läks audi 2,5 diisli turbo võll pooleks ühe 0-230 kiirendusega.
Opel kadett GSI 16v Turbo
Toyota MR2 Turbo
Kasutaja avatar
Lendur
Postitusi: 4
Liitunud: 21.12.2015 16:30

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Lendur »

ahto10 kirjutas:Porsche k16 suurem kompressori pool ilmselt ka kuuma koda suurem.
Opeli k16 ja audi 2,5 diisli turbot olen omavahel võrrelnud ja need olid täiesti erinevad. Audi külmatiivik oli palju väiksem ja kuuma poole oma suurem.
2,0 bensiini mootori küljes läks audi 2,5 diisli turbo võll pooleks ühe 0-230 kiirendusega.
Eksisin pisut koodidega jah. Päris samad tükid nad ikkagi ei ole. Eks tuleb silmad lahti hoida, ilmselt ei ole pointi seda sinna külge siiski kruttida.
ulo221
Postitusi: 58
Liitunud: 11.11.2015 21:28

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas ulo221 »

Tere!
Mida arvate GT2871 hiina turbost C20ne peal? Sobib või liialt suur?
laks
Postitusi: 6
Liitunud: 18.11.2015 19:28

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas laks »

Kõige sobivam turbo M50B25 mootorile? Surveaste alandatud ca 8.8:1 peale. Eesmärk 400hp
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas jeff01 »

laks kirjutas:Kõige sobivam turbo M50B25 mootorile? Surveaste alandatud ca 8.8:1 peale. Eesmärk 400hp
Selle jõu jaoks selle mootori juures ei peagi turbo "Kõige sobivam" olema.
Pmt saab sellega hakkama nii hiina T3T4 kui holseti h1c või la klišeena kõlav hx 35 ja ei pea olema ei super ega midagi. Hiljuti müüdi siin foorumis sinna mootoril sobiv garret kuid neid on tõesti palju millega 400hp sealt võtta...vahe suuresti vaid spoolis ja probleemid tekivad pigem liiga väikse kui liiga suure turboga :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
kimjongjunker
Postitusi: 32
Liitunud: 24.12.2015 0:35

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas kimjongjunker »

Kas ja millise turbo poole peaks vaatama? Et kas sisemine wastegate või välimine? Kas ja mis eelis kummalgi teise ees on, kui on midagi?
Kasutaja avatar
erxx
Postitusi: 209
Liitunud: 15.01.2014 23:13
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas erxx »

kimjongjunker kirjutas:Kas ja millise turbo poole peaks vaatama? Et kas sisemine wastegate või välimine? Kas ja mis eelis kummalgi teise ees on, kui on midagi?
Oleneb mis turbost ja jõunumbrist jutt käib. Sisemine wastegate teeb elu lihtsamaks kuna jäävad ära eraldi wastegate-i torustlikud, selle võrra endal lihtsam teha. Suuremate turbote ja rõhkude puhul toimib väline wastegate paremini kuna reeglina on nad paremini juhitavad, parema voolavusega ja võimaldavad hoida suuremat survet.
kimjongjunker
Postitusi: 32
Liitunud: 24.12.2015 0:35

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas kimjongjunker »

Kas selline turbo audi 1,8t 110kW oleks liiga suur ehk?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... 38#p105638
Vasta