Aeg siis väike kokkuvõte teha ka vahepeal toimunust :D
Vahepeal juhtus nii, et kuna jahutusvedelikku hakkas kaduma ning hommikuti oli üks silinder koguaeg vett täis, siis sai plokikaas maha võetud.
Algul arvasin, et plokikaanetihendi ära löönud kusagilt, aga hoopis kaanes endas oli mõra ja sealt see vedelik ka lekkis.
Läks peale uus plokikaas ja asi jälle korras.
Peale plokikaane vahetust hakkas sidur näitama väsimuse märke.. libisenud oli ta juba ennegi, kuid asi läks järjest hullemaks. Kui kätte hakkas jõudma 18. aprill, ehk SR season opening ehk hooaja avalaks, oli selge, et enne seda üritust on tarvis ka uut sidurit.
Eelneval päeval veel vahetasin siduri ära, kuid võta näpust - ei pidanud ka see jõudu kinni.
Niisiis sai sõidetud libiseva siduriga ja kahest tehtud sõidust parem tuli 14.9 kiirusega 156km/h.
Aga loomulikult tuli osaleda ka Burnout kingil.. kuigi viimane oli pigem viga. Eks osalt oli veidi närv sees ja ka ülekanne oli jube kehvakene seal kaheksate tegemiseks, siis eriti hästi miski välja ei tulnud. Lõpu burnoudi ajal otsustas aga turbo siit ilmast lahkuda.. siiski on BMW mind hästi teeninud ja sõitis haapsalust ilusti tartusse tagasi.
Kui masin oli ilusti jälle kodus, siis jõudis aeg selleni, et tuli mootor maha võtta. Nimelt oli üks härra vahepeal mootori ära ostnud..
Uus mootor oli aga juba nädal varem garaasi ära toodud ning nüüd oligi käes selle vahele sättimise aeg. Nimelt uueks jõuallikaks sai valitud bmw enda valikust M60B30 ehk 3-liitrine V8, mis omab 160kw ning 290nm.
Loomulikult ärge arvake, et see mootor seal vabalthingavaks jääb.. mingi aja pärast tuleb sinna kõrvale mahutada ka kaks viisaka suurusega turbot, aga sellest juba siis kui aeg õige on.
Lühidalt uue mootori vahelepanekust: ümber sai tehtud karter; käigukastiks sai m30b30 pealt pärit getrag 260, millele külge keevitatud m60 atm kasti koda. Hooratas originaal kahemassiline praeguseks ning sidur uus originaal. Mootorikäpad on isetehtud, nii mootori kui kerepoolsed; padjad on raud, ehk siis mootor jäigalt vahel. Kardaan on kahest kokku pandud. Lisaks palju pisemaid modifikatsioone.
Auto sai valmis neljapäeva öösel vastu reedet ja reede hommikul sai kohe ette võetud väike sõit võrru. Sealt tagasi olles juba õhtupoole tuli sõit haapsallu, kus siis toimus EDRA Nationals 2015 esimene etapp.
Lühidalt kokku võttes läks võistlus enamvähem ootuspäraselt. Turbokana sõidetud aega küll ei ületanud, aga tehnika pidas vastu ning sõidud olid stabiilsed ning seda lausa naeruväärselt - kõik kolm tehtud sõitu olid ajaga 15.0. Erinesid üksteisest vaid sajandike võrra ning lõppkiirused muutusid järjest paremaks.
Eks oma osa sel kehval ajal kindlasti ülekandes, sest M30 kast + 2.65 differ ei ole kindlasti parim kooslus alla 250kw mootorile :mrgreen:
Sõidetud sain siis kaks ajasõitu ning ühe eliminaatori.. kust paraku ka esimese korraga välja kukkusin. Sellega oli võistlus minu jaoks lõppenud ning sain juba pealtvaataja rollis olla.
Ka haapsalust tõi auto probleemivabalt koju, niiet selle kiirkorras tehtud mootorivahetuse võib lugeda edukaks.
Siinkohal suurimad tänud headele ning väga headele sõpradele, kes auto ehitamisel abiks olid nõu, jõu ning ka lihtsalt moti üleval hoidmisega.
Panen mõned pildid ka