Mulle üks kogemustega mootoriehitaja soovitas hoida eemale poltidest mis on väga tugevad ja ei veni.
Kustkohast seda terasest kaanetihendit saab?
M51 d25 Kepse kolbe tugevamaid?
Re: M51 d25 Kepse kolbe tugevamaid?
Terasleht tihendit saab siit. http://premiumparts.ee/work/cometic-tihendid" onclick="window.open(this.href);return false; küsingi täna hinnapakkumist jne.
Re: M51 d25 Kepse kolbe tugevamaid?
See poltide venimise ja tugevuse jutt on BS. Erineva tugevusklassiga kuid muus osas identsed poldid venivad võrdse momendiga pingutades samapalju. Vahe tuleb sisse siis, kui pingutusmoment ületab poldi voolepiiri. Kui asendada poldid tugevamatega, aga kasutada algset pingutusmomenti, pole praktilises mõttes mitte mingit vahet.
Re: M51 d25 Kepse kolbe tugevamaid?
samas täitsa õige jaaa:=)
Re: M51 d25 Kepse kolbe tugevamaid?
Ma ei oska väidelda poldi omaduste üle aga tema stoori oli umbes järgnev: alu mootor (külgkorviga ringraja ratas) paisub päris tublisti, kui kuumaks läheb. Tema kogemusel sedavõrd, et isegi suuremate seibidega mutrite all tuli jälg kaande ning jahtudes kogu kompott lõtvus ning polnud enam hermeetiline. Arvas, et kui kasutada papist OEM kaanetihendit, tuleks kindlasti kasutada ka OEM polte sest vastasel juhul pressib kaanetihendigi õhukeseks.karel kirjutas:See poltide venimise ja tugevuse jutt on BS. Erineva tugevusklassiga kuid muus osas identsed poldid venivad võrdse momendiga pingutades samapalju. Vahe tuleb sisse siis, kui pingutusmoment ületab poldi voolepiiri. Kui asendada poldid tugevamatega, aga kasutada algset pingutusmomenti, pole praktilises mõttes mitte mingit vahet.
Parandage, kui keegi teab täpsemalt aga minumeelest sama häda oli aastaid tagasi I. Ando 325iX'i kiirendusbemmi mootoril? Sellel olid ka pidevalt mootoris vedelikud segamini.
Re: M51 d25 Kepse kolbe tugevamaid?
Konks peitus pigem selles, et alumiiniumil on peaagu 2x suurem soojuspaisumine, kui terasel. Mootori kuumenedes jäävad kaanepoldid suurema pinge alla ja pressibki tihendi ära. Probleemi lahendus ei peitu stock poltides, sest erinevatel terastel on suhteliselt sarnane soojuspaisumine. Näiteks Porsche hakkas juba seitsmekümnendatel paigaldama võidusõidumootoritele Dilavar-i nimelisest sulamist kaanepolte. Mõte oli siis selles, et Dilavar-il on alumiiniumiga ligikaudu võrdne soojuspaisumine.