MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Diisli stock turbodel on rohkem labasid turbiini poolel aitab küll paremale spoolile kaasa. Loogiliselt võttes peaks suurema labade arvuga ka väiksema aja jooksul rohkem gaase liigutama?
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Uuem quick spool valve jätab divided funktsiooni alles ja on ka kinniselt palju voolavam.erxx kirjutas: Wg on jah natuke ebamugav teha, tegelikult oli idee proovida QSV ehk quick spool valvet, sellest ka soov single entry kolle teha. Praegu mõtlengi et kas oleks mõtekam teha 6-1 kolle ja quick spool valve või tavaline twin entry. Turboks hetkel hx40 16 kojaga.
Pildil siis klapp "lahti" ja divided. Suletuna liigub klapi serv üles ja kõik gaasid suunatakse poolde turbosse, kuid klapp ise jääb nurga alla, et gaasid paremini liiguks.
0,5 MW
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
kuskilt selline erinevus meeles, et vähem labasid suudab suurema koguse õhku liikuma panna ja madalama boosti alas on efektiivsem.erxx kirjutas:Nii, veel üks küsimus millele ei ole otsest vastust netiavarustest leidnud. HX40 turbosid on 6, 7 ja 8 labaliste kompressori tiivikutega, oletame et kojad ja tiivikute mõõdud on samad, siis mis omadused nendel turbotel erinevad on? Kas kiiremini spoolib 6 või 8 labaline, olen aru saanud et mida vähem labasid seda parem voolavus max jõu juures? Mul konkreetselt 8 labaline isend.
rohkem labasid aga pidi suuremat rõhku tootma, et liigutab saarekese kõrgemale.
nagu olen aru saanud siis sulle peaks just ssee 8 labaga parem olema.
"fast , cheap and reliable...you can only pick two"
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Seda on hea teada.kilplane kirjutas:kuskilt selline erinevus meeles, et vähem labasid suudab suurema koguse õhku liikuma panna ja madalama boosti alas on efektiivsem.erxx kirjutas:Nii, veel üks küsimus millele ei ole otsest vastust netiavarustest leidnud. HX40 turbosid on 6, 7 ja 8 labaliste kompressori tiivikutega, oletame et kojad ja tiivikute mõõdud on samad, siis mis omadused nendel turbotel erinevad on? Kas kiiremini spoolib 6 või 8 labaline, olen aru saanud et mida vähem labasid seda parem voolavus max jõu juures? Mul konkreetselt 8 labaline isend.
rohkem labasid aga pidi suuremat rõhku tootma, et liigutab saarekese kõrgemale.
nagu olen aru saanud siis sulle peaks just ssee 8 labaga parem olema.
Alustasin kollektori tegemisega, pärast viskan pilte ka. Rakvere FEB-is on erilised juudid, läksin keevispõlvi ja torumaterjali ostma ja öeldi et toru müüvad ainult 6m lattidena, nii kui kuulsid et materjal läheb auto ehituseks siis hakkas eriline ilkumine peale. Meeter oli mõni eur, et võiks selle 6m ka võtta aga pole millegiga transportida, siis otsustati et okei me võime pool latti ehk 3m ka müüa. Suure hädaga lõigati lõpuks meetristeks juppideks et pagassi mahuks.
Hetkel siis läheb peale HX40 16 kojaga, eelmine oli HX35 super 8 kojaga. Külmaosa on 4mm suurem ja kuumaosa 7mm suurem, mõnevõrra võiks siit rohkem jõudu tulla küll, juba kollektori arvelt.
Vasakul HX40, paremal eelmine HX35 super.
Viimati muutis erxx, 17.02.2015 21:14, muudetud 1 kord kokku.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
HX35 Super on juba mõni aeg tagasi maha müüdud, igaks juhuks mainin ära kuna paar inimest selle vastu huvi tundnud.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Just tahtsin isegi kysida, et mis plaanid sul selle vana turboga on Läks nagu soe sai.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Oleneb millega võrrelda.tilkur kirjutas:Nendel piltidel tundub hx40 isegi suurena :D
Vaikselt punktin kollet kokku, ostsin 16 põlve ja 4. silindri juures said otsa, ei ole kõige sirgemate torudega. Ma ei tea kui oluline see diisli ja 6 silindri puhul on, aga ma ajan torud enamvähem ühepikkuseks, sellest ka kõverused.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Flants tundub pildil juba kõver ? Oli ta millegi külge kinnitatud keevitamise ajaks?
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Pilt moonutab, nii kõver ta kindlasti pole et pildilt aru saaks, keskel üks koht on natuke õhus aga selle saab sirgeks. Enne ei hakka flantsi kuskile külge keevitama kui kõik torud valmis punktitud, sest pidevalt vaja kapoti all proovida, eks pooled torud vaja nagunii punktist uuesti lahti lasta et igalepoole keevitusega vahele mahtuda. Kui lõpuks kokku hakkan keevitama, siis tõmban mõne poldi ja punktiga kusagile kinni.jeff01 kirjutas:Flants tundub pildil juba kõver ? Oli ta millegi külge kinnitatud keevitamise ajaks?
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Runnerite algused on ilusad sujuvalt kitsenevad.
Sul kuuse juures torud nii lähedal üksteisele, et täitsa huvitab mis järjekorras selle kokku lasta saab.
Ise püüan muidu nii teha, et keevitan miski runneri kokku ära (Täisringid keevitan juba ära) ja siis panen ta kokkukeevitaud kuuse ja flantsi vahele ja keevitan need 2 viimast kohta ära.....kuid needki võimalusel nii, et esmalt 1 ots....siis lasen maha jahtuda ja siis lõpuks jääb vaid 1 ring lasta kuid mingeid pingeid sees pole sest need pole veel punktiga ühendatudki. Kui 1 runner valmis alustan alles teisega. Tavaliselt alustan kaugeimast ja püüan tuua võimalikult otse. Tihti teen omale roppu lisatööd keevitades flantsi külge kahelt poolt....ise ka ei tea miks :D Siis on pärast ropult freesimist seestpoolt.
Nii pole mul midagi eriti kõveraks vedanud kuid olen kokkupunktitud koldeid näinud üsna kõveraks vedanutena.....mõned siis kuumutavad gaasiga punaseks millegi külge kinnitatuna või lihvivad pingis sirgeks.
Sul kuuse juures torud nii lähedal üksteisele, et täitsa huvitab mis järjekorras selle kokku lasta saab.
Ise püüan muidu nii teha, et keevitan miski runneri kokku ära (Täisringid keevitan juba ära) ja siis panen ta kokkukeevitaud kuuse ja flantsi vahele ja keevitan need 2 viimast kohta ära.....kuid needki võimalusel nii, et esmalt 1 ots....siis lasen maha jahtuda ja siis lõpuks jääb vaid 1 ring lasta kuid mingeid pingeid sees pole sest need pole veel punktiga ühendatudki. Kui 1 runner valmis alustan alles teisega. Tavaliselt alustan kaugeimast ja püüan tuua võimalikult otse. Tihti teen omale roppu lisatööd keevitades flantsi külge kahelt poolt....ise ka ei tea miks :D Siis on pärast ropult freesimist seestpoolt.
Nii pole mul midagi eriti kõveraks vedanud kuid olen kokkupunktitud koldeid näinud üsna kõveraks vedanutena.....mõned siis kuumutavad gaasiga punaseks millegi külge kinnitatuna või lihvivad pingis sirgeks.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Eks see kokkukeevitamine saab paras tsirkus olema, ise plaanisin ka nii et lõikan runnerid lõpus flantsi ja kuuse küljest punktidest välja ja keevitan runnerid täielikult ühte tükki, siis flantsi ja kuuse vahele tagasi.
Mõistlik oleks vist turbo flants kõige lõpus kuusele otsa keevitada? Siis saab kuuske seestpoolt ka keevitada, kui väljast ei mahu ligi. Esimest korda teen sellist asja, igasugused soovitused on alati teretulnud. Eks vaatab kuidas lõpuks välja kukub, wg torud teevad asja veel kirjumaks.
Mõistlik oleks vist turbo flants kõige lõpus kuusele otsa keevitada? Siis saab kuuske seestpoolt ka keevitada, kui väljast ei mahu ligi. Esimest korda teen sellist asja, igasugused soovitused on alati teretulnud. Eks vaatab kuidas lõpuks välja kukub, wg torud teevad asja veel kirjumaks.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Ilmselt leiad sa parima võimaliku variandi vaid ise seda näpuvahel keerutades.
Olen õnneks vaid ühe korra nii ummikusse jooksnud koldega, et mitte kuidagi ei saanud seda kokku keevitada ja peale seda püüan juba kuuske tehes vältida seda, et nende otsad väga lähedal oleksid üksteisele. Aga jah...ilmselt annab see sulle omajagu ruumi kui turboflantsi hiljem paned sest seda saab ka seest keevitada. Kui mina tookord ummikusse jooksin siis oli ainsaks lahenduseks 1 põlv nurgaa all poolenisti läbi lõigata ja seestpoolt tagumine osa kinni lasta ning pärast puuduv tükk pealtpoolt
Sama koledasti sai kunagi ka audil turbot vahetatud ja 3,5" downpipe 2,5 tolli turbo ava flantsi külge lastud sest see oli ainus võimalus seda teha ilma mootorit maha võtmata.....alumine poolkuu seest ja ülemine siis pealt.
Olen õnneks vaid ühe korra nii ummikusse jooksnud koldega, et mitte kuidagi ei saanud seda kokku keevitada ja peale seda püüan juba kuuske tehes vältida seda, et nende otsad väga lähedal oleksid üksteisele. Aga jah...ilmselt annab see sulle omajagu ruumi kui turboflantsi hiljem paned sest seda saab ka seest keevitada. Kui mina tookord ummikusse jooksin siis oli ainsaks lahenduseks 1 põlv nurgaa all poolenisti läbi lõigata ja seestpoolt tagumine osa kinni lasta ning pärast puuduv tükk pealtpoolt
Sama koledasti sai kunagi ka audil turbot vahetatud ja 3,5" downpipe 2,5 tolli turbo ava flantsi külge lastud sest see oli ainus võimalus seda teha ilma mootorit maha võtmata.....alumine poolkuu seest ja ülemine siis pealt.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Suve lõpust paar pilti, veovõll pooleks ja ootasime sõpra et ära lohistaks, oskas vähemalt huvitavas kohas pooleks minna.
Viimati muutis erxx, 15.03.2018 1:32, muudetud 1 kord kokku.
Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx
Mis mõõdus üleminekuid kasutasid väljalaske kollektoril?