TurboClub http://foorum.turboclub.ee/ |
|
Suzuki Hayabusa Turbo : ) http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=9876 |
1. leht 4-st |
Autor: | Robo [ 02.12.2011 21:39 ] |
Teema pealkiri: | Suzuki Hayabusa Turbo : ) |
Terv.turbohundid Tegemist küll autofoorumiga,kuid kuna tsiklimeestel hooaeg läbi ja muffigi teha pole,siis mõtlesin,et teeks oma tsiklist siia teema,äkki lööb kellelgi veel lambi põlema või lihtsalt huvitav jälgida Endal ka kunagi hea võibolla midagi meelde tuletada siit ja ise siit Torboclubi loomisest alates inffi saand Rattaks on siis Suzuki Hayabusa, 2003 aasta, I generatsiooni mudel. Ostetud sai sisuliselt täpselt aasta tagasi täiesti originaalina sisuliselt poolvägisi ,otse lumehangest ja läbisõiduks oli siis 47000 km kantti . Kuid kuna tegemist 1300 cc. mootoriga siis see alle selline korralik sissesõit . (Kui mitte arvestada eluotlikuks "remonditud" sidurikorvi,kus originaal terasneedid olid asendatud mingil teadmatul põhjusel alumiiniumneetidega ) Sõiduproovi aastatagune ilm mäletamistmööda ei võimaldanud ja nii ta laiali sai tõmmatud,kuna ostetud sai ta just turbotamise jaoks Algselt pidin küll juppe koguma ennem aga töö juurest kodanik Sulev elas ideedega seljas ja sai kohe ehitama hakatud ,ühtteist oli juba olemas kahh . Vabalthingavana polegi Busaga kunagi sõitnud Mootori ülemine ots tuli laiali ja sees oli kõik ilus-kena.Vahetada tuli ainult kergelt mõranenud ketitallad ja uuesti tuunida-remonttida sidurikorv . Surveastme madaldamiseks läks silindribloki alla 2 mm. paksune al.tihend ja uue plokikaanetihendiga ta kokku läkski Sidur sai ka tugevamad vedrud . Turboks on mingi TBO nimeline variant Subaru Imprezalt ,väljalaskekolle sellele föönile tellisin Soomest ja ülejäänu tuli teha ise . USA-st tellisin ka "rising rate" kütuserõhuregulaatori ja piggy-backina toimiva PowerCommanderi. Kevadeks oli kola peal ja sai dünos käidud - kõik nagu toimis aga kuidagi mingid jamad olid eelnevalt kasutatuna ostetud PowerCommanderiga . Nimelt piirajasse lastes süttis FI tuli ja sama asi ka peale piiraja kandis käiguvahetuste järel Ka kohe peale käiguvahetust põhja keerates jättis räigelt vahele vms. Eesti "DYNOJET" dünos tuli 223.38 RWHP (10000 rpm.juures )ja 182.06 nm. (6600-8200 rpm.vahemikus) @ 0.6 bar. (Tänud Risto Klausenile,kes teeb alati väga head seaded dünos !!! ) Kohe muidugi hakkas sidur libisema ikkagi tuli vedrudele veel seibid alla panna !!! Lisatud ja moditud sai pilli jõudumööda ja lisandusid näidikud,kiige pikendused+pikk kett,vee-metanoli pritse ,igast juppe mustaks värvitud ja moditud jne. Paar kuud peale kevadel sõittude alustamist otsustas ca. 50000 km sõittnud käigukast alla anda ja tuli jälle kone välja tõsta ja alt laiali võtta. Vahetusse läksid käigukahvlid ja käigukahvlite võllid !!! Samuti sai lastud pingis uueks I,II ja III käigu sees hoidmise nukid,millede kulumine on Busa tüüpviga Ometigi tänavakasutuses oli pill igati äge ja sõittis ülihästi (kui harjusin dragracingu stiilis käiguvahetusi välttima) Augusti kuu kandis tekkis mingi jama paisupaagis,ehk siis tosooli tase kõikkus rämedalt Asi päädis muidugi peale ühte kiiremat Pärnusse kulgemist pilli keema minemisega . Sai asja vähe seeditud ja uuritud,ning kaanetihendi lahkumine liiga nõrkkade originaal kaanepolttide tõttu oli tõsiasi e.siis täisboosti all "tõstis kaant" Kuna hooaja lõpuni oli niikuinii ainult paar kuud,siis ei viitsinud rohkem laiali tõmmata ja otsustasin rahulikult võtta selle aja kuna kui 4-5 käikku järjest põhjakat ei hoidnud siis jahutusvedelik püsis sees ja sai pilli ilusti igapäevaselt kasutada . Vahepeal oli hea inffi koguda ja juppe tellida USA-st .(Tänud Eikkile/Rivole) Samuti sai eemaldatud arvatavalt tuksis olev PowerCommander Kui ilmad jamaks läksid siis sai jälle kone kolmandat korda aasta jooksul välja tõstetud ja ülevalt kolvid ilmavalguse kätte lastud vahelduseks . Ometigi oli peale ca. 7000 turbotatud kilomeetri läbimist kõik sees väga OK ja tuju jälle ülilux.Kaanetihend oli silmnähtavalt lekkinud IV sil. väljalaskeklappide juurest otse jahutussärkki . Kaas ja silindriblokk sai tasalihvitud Detjonosevi juures ja asi läks kokku "Cometicu"tihendi ja "APE" tikkpolttide/muttritega . (Uskumatu vahe pingutusmomendis võrreldes originaal kaanepolttidega ) Samuti sai korralikult puhastatud/soveldatud klapid. Peale remontti läks pill bussi ja käisin Helsingis originaalaju flashimas/seadistamas ,kuna siin-mail kedagi pädevat selles asjas veel pole Seal muidugi selgus kohe kõikkide hädade alge e. siis tuli välja,et ajusse käikkude signaal ei jõua - ilmsalt siis andur polnud kes-teab mis ajast korralikult toimind . Vahetusse läks kohapeal ka veel kütusepump Walbro 255 vastu ja edasi toimis kõik ideaalselt. Ajus sai täielikult üle käidud kütusekaardid,lõppkiiruspiiraja eemaldatud,kasutusele läks ainult "hard cut" pööretepiiraja,aktiveeritud on ka quickshifter. Süüte keeramine samuti originaalajuga võimalik,kuid nii madall boostil pointless . Tulemuseks siis (nagu seadistaja Sami Vittaniemi ise ikka ütles: "JÕUD SELLES DÜNOS" ) 205.1 RWHP(9500 rpm.juures) / 176.7 nm.(6500-7800 rpm.vahemikus) @ 0.6 bar. boost Kahjuks pole sõitta veel saanud peale dünos käikku ja kui veel lumi ka maha peaks tulema,siis tuleb sellest küll mul elu pikim talv Siis tuleb lihtsalt järgmine aasta rohkem teha Eks püüan veel teemat täiendada pildivärkki tuleb ka Kindlasti tahaks tänada kõikki,kes on selle tsikli valmimisele kaasa aidanud nii juppide,nõu,motivatsiooni ja jõuga |
Autor: | Raceboy [ 05.12.2011 9:34 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Igati vinge projekt! ...aga miks sa talle mingit progeaju peale ei pane vaid jandid mingi originaalajuga? Enamasti lahkuvad kaanetihendid justnimelt kontrollimatust süütenurgast... |
Autor: | Robo [ 05.12.2011 12:20 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
See algne PowerCommanderi lahendus oli nn. janttimine !!! Originaalaju seadistamine on hetkel sellele pillile üks parimaid lahendusi , mis saadaval Originaal ECU-l võimalik ka süütekaarti seadistada,kuid sellise rõhu juures mõttetu Progeajuga ma hetkel midagi eriti paremaks ei saaks,ainult rahakotile mõjuks |
Autor: | Jaan [ 05.12.2011 13:42 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Robo kirjutas: Progeajuga ma hetkel midagi eriti paremaks ei saaks,ainult rahakotile mõjuks Alati millegipärast ollakse nõus stock jama ja chippidega, veri ninast väljas, lõpuni minema. Selliste projektide puhul on mõned asjad, mille kulutus tuleks juba asjast unistamise faasis sisse kalkuleerida. Need on kindlasti progeaju ja wideband. Üks kulutus ja tehtud. Pealegi progeajul püsib ka kindlasti väärtus pärast jupina müües kui kogu asi lõpuks kopa ette viskab. |
Autor: | Eikki [ 05.12.2011 18:35 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Jaan kirjutas: Robo kirjutas: Progeajuga ma hetkel midagi eriti paremaks ei saaks,ainult rahakotile mõjuks Alati millegipärast ollakse nõus stock jama ja chippidega, veri ninast väljas, lõpuni minema. Selliste projektide puhul on mõned asjad, mille kulutus tuleks juba asjast unistamise faasis sisse kalkuleerida. Need on kindlasti progeaju ja wideband. Üks kulutus ja tehtud. Pealegi progeajul püsib ka kindlasti väärtus pärast jupina müües kui kogu asi lõpuks kopa ette viskab. Erinevalt paljudest teistest siis teatud Suzuki mootorrataste ajud on täies mahus seadistavad. Ja on täpsemad, kui progeajud. Ise kasutan ka sama meetodit. Wideband Commander ja programeeritav Suzuki originaalaju. Ja töötab palju paremini, kui miski muu ja kulutus oli aint spets kaabel mida me ise müüme 80$ iga. Seega jutt, et progeaju vs originaal sel juhul ei pea paika. Originaalajul saad keerata süüdet, ülemisi ja alumisi pihusteid (mida enamusel progeajudel pole), ram air compensation jne. |
Autor: | Raceboy [ 05.12.2011 20:28 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Kõik need võimalused on just enamikul normaalsetest ajudest olemas, lisaks on nad vähemalt sama täpsed.... Kui originaalaju annab seadistada, siis vai not, aga enamasti ei anna ja kui on vaja mingeid lisavõimalusi (anti-lag, launch control koos anti-lagiga, nitro juhtimine jne), siis jääb originaalaju sellega siiski hätta. |
Autor: | raintuul [ 08.12.2011 15:11 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Ka nitrot juhib orig aju kenasti. Kirsimaa sõitis ju 2 hooaega orig. aju ja nitroga. Aga awesome projekt! See ratas toob kananaha ihule isegi stock konditsioonis, ei kujuta ettegi turbokat. |
Autor: | Master003 [ 08.12.2011 20:19 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Mis selle tsikli tehasenäitajad on? |
Autor: | Robo [ 08.12.2011 22:09 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Siin päris palju inffi Busa kohta : http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa Terv. Deivid |
Autor: | LordVampire [ 21.12.2011 22:53 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Üks "äge" siit poolt ka.. väga vinge projekt |
Autor: | Robo [ 30.12.2011 0:05 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Panen paar piltti ka Soome düno külastusest Ja tulemus tagarattast Deivid Head aastavahetust kõigile |
Autor: | Eikki [ 01.01.2012 1:39 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Sa ei ole lihtsalt normaalne :D |
Autor: | Sulev [ 16.01.2012 22:20 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
Panen 2 väikest spioonikat tööjuurest |
Autor: | Sulev [ 07.03.2012 23:12 ] |
Teema pealkiri: | Re: Suzuki Hayabusa Turbo |
nonii..paar juppi veel puudu, aga kevadise päikse käes tuli ikka pilt ära teha |
1. leht 4-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |