TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=9647
1. leht 2-st

Autor:  darius [ 10.10.2011 14:28 ]
Teema pealkiri:  Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Tervitus!
Laen ka siis enda pisikese ''sleeperi'' siia üles.
Tegemist siis 1998 aasta masinga millel 1.9 liitrine mootor, pandud hingama turboga.
kW jäävad sinna 147 kanti ja njutooneid kusagil 300 kanti. Manuaal ikkagi. Ei kujutaks ette, kui peaks automaat olema :?

Sai ta toodud Pärnust. Eelnevalt oli tegelikult plaan osta Caprice, kuid kuna omanik hüppas alt, siis sai nukralt edasi autosid vaadatud Kuldsest Börsist. Ja sealt ma ta leidsingi. Peale kõne sai mindud Pärnu ning 2 tundi hiljem juba õnneliku Volvo omanikuna tagasi Tartu vuratud.

Mõned pildid ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Ahh jaaa....Kuna eelmine auto oli Civic HB 1.4 liitrise mootoriga, siis praegune on ikka väga kõva edasiminek nii kW kui ka ruumi ja suuruse poole pealt.
Kurta nagu millegi üle ei saa. Kui siis see, et 147 kW ootaks vähe äkilisemat edasminekut. Kuigi ei saa võrrelda Volvo turbokat mõne jaapanlasega.

Autor:  darius [ 16.10.2011 19:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Oskab ehk keegi soovitada head ja kvaliteetsest õli. Õlivahetus tulekul. Ei tea nagu mida panna ja mida mitte. Täisünt küll aga mida täpsemalt?

Autor:  stryk3r [ 16.10.2011 19:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Liqui Moly TopTec 4100 5w40

Autor:  Raceboy [ 16.10.2011 20:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Motul 8100 või 300V.

Autor:  LordVampire [ 17.10.2011 8:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

+1 Motul300V

Autor:  KaroK [ 17.10.2011 13:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Midagi head Säästumarketist või Maxximast ?

Või http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=7128
Erimell Super Light 24 SAE 5W40
ACEA A3/B3/B4/A5/B5, API SM/CF (API SH-EC), MB229.3, VW 502.00/505.00, Porsche, BMW Longlife, GM LL-A025/LL-B-025
100% sünteetiline õli bensiini- ja kergematele diiselmootoritele.
1L pudel 4.72 EUR
5L kanister 22.10 EUR

Tegelikult kiidavad inimesed ikka määrdeid, mille müügiga nad seotud on või millega nende endi masinad pole kokku jooksnud.
Sageli hobiautod ei tööta talvel ja üleüldse sõidetakse nendega kuni 5000 km aastas.
Noname õlidega esinduste riiulitelt sõidavad autod ka 500 000 km ilma kapitaalremondita.

Mootoriõli tuleb regulaarselt vahetada - intervall sõltub masina kasutustingimustest, kliimast, mootoriõli kogusest, ülelaadimissüsteemist jne.
Ideaaltingimustel võib isegi tehase ettenähtud intervalle järgida, kuid soovitaks ikkagi õli vahetada ca. 7000 km järel või kord aastas.

Mina ei kasutaks ülimultiviskoosset õli, (0w60) jne imemäärded. Normaalse kasutuse korral meie kliimas piisas varem enamuse autode puhul 10w40'st. Viimaste aastate talvede ja suvedega, kui temperatuur kõigub 70 kraadi ei oleks enam selles nii kindel - eriti, kui suvel veits sportlikumat sõidustiili harrastada.

Su volvol on manuaalis ka ilmselt mootoriõli viskoossuse valiku tabel kliimast sõltuvalt:
Pilt

Teiseks on igal õliplännil peale märgitud, mis kvaliteedinõuetele ja spetsifikatsioonidele nad vastavad.
(API, ACEA, JASO, MB, VW jne)

Kui raha on liiga palju, võid Motuliga sõita - ega ta midagi halba ei tee, kui valikust õige võtad :)
Tavakasutuseks tuleb mootoriõli valida minimaalselt tehase soovituse järgi - paremad(loe kallimad) määrded aitavad ainult vb natuke kütust/loodust säästa.

Keerulisemat juttu võib lugeda raamatust või kuulata Mihkel Naamsi suust , kuid tavainimese arusaama jaoks on seda postitust enam kui küll :-D

Edit: Raceboy postitatud lugemist tehnilise alt : http://www.lnengineering.com/oil.html

Autor:  uzzac [ 17.10.2011 15:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Kui soovitud viskoosuses oled selgusele jõudnud, siis üldjuhul soovitab Volvo kasutada Castroli õlisid. Kiiresõidu pillis kasutame Castroli ja Motulit, kuid tänavaauto sõidab selle õliga, mis on soodushinnaga parasjagu võtta. Eelistan Mobil, BP, NesteOil jne suuremaid tootjaid.

Autor:  IvarR [ 17.10.2011 17:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

uzzac kirjutas:
kuid tänavaauto sõidab selle õliga, mis on soodushinnaga parasjagu võtta. Eelistan Mobil, BP, NesteOil jne suuremaid tootjaid.


Mul just mõned nädalad tagasi sai 200K täis autol mis oli uuena ostetud perre ning esimesed 100K tehase soovitatud Mobil-iga sõidetud ning teised 100K BP õliga, kõik õlivahetused olnud 10K +-100km (tehase soovitus15K). Ekstreemsõitu tolle autoga ei ole tehtud. Huvi pärast uurisin klapikambrikaane alla ja vastu vaatas täiesti ilus puhas plokikaan ja nukkvõll jne ning ka väljavalatud õli oli ilusti läbipaistev ainult kergelt tumedamaks läinud. Enamus sama mootoriga autosid juba 150K pealt suitsevad kuid mul pole ptui-ptui-ptui siiani seda probleemi esinenud.

Hobiautod/ekstreemsõidu autodes loomulikult teised õlid kasutusel.

IvarR

Autor:  darius [ 18.11.2011 17:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Õli sai vahetatud.
Kuid juba päris pikka aega tekkis probleem. Nimelt auto hakkas võimsuse ja edasimineku suhte kohta liiga palju kütet võtma. Diagnostis sai käidud. Seal oli kõik korras. Mootor läheb ilusti soojaks ja puhub ka interjööri sooja.
Sõbra juures teeninduses murest rääkites, hakkas sõber uurima, et kas turbo on ikka ok. Tuli välja, et jah. Aga, et turbo ja leegitoru vaheline tihend on läbi. Kuna gaasi andes, tuleb sealt sooja õhku välja. Mis siis omakorda vist lööb heitgaasid paigast ära ja labmda saadab valesid andmeid ning annab liiga rikast segu peale. Ei tea nüüd kui loogiline see on.
Aga ehk keegi siin oskab veel midagi välja pakkuda...

Autor:  mitsu_manic [ 18.11.2011 19:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Mis õli sisse läks?

Ise soovitan ikka Castrol Magnatec C3 5W-40 (täis) või 10W-40 (poolsünt)

Autor:  darius [ 18.11.2011 21:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Sisse läks Comma X-Flow Type G 5w-40 täissünteetiline. Vaatan nüüd kuni järgmise vahetuseni, et kuidas see mootorile meeldib ja endale. Alguses oligi plaan panna ikkagi Castroli Magnatec aga plaanid muutusid.

Autor:  darius [ 19.11.2011 23:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Probleem järgmine. Turbo peal see osa mis laseb rõhku välja. Seal vahel olev väike seib liigub ringi nagu tallesaba. Kas on seda võimalik vahetada kui üldse on?
http://imageshack.us/photo/my-images/228/20111119144806.jpg/

Autor:  Mihkel [ 20.11.2011 14:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

WG flap-i varrast mõtled? Mis mõttes ta nagu tallesaba liigub, keevitusest lahti?

Autor:  darius [ 22.11.2011 12:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

Ei varras on kinni. Aga see osa kust varras tuleb. Turbo pealt. Seal all olev seib tiriseb. Täna sai käidud ja lastud asjatundjal ülevaadata. Tulemuseks see, et seda seibi võib küll sättida aga WG kummitihend. See mis reguleerib kinni ja lahti laskmist. On läbi omadega ja uut vaja. Et siis kui sättida, siis varsti on ta jälle samasugune. Pigem siis juba WG uus tihend külge ja siis alles panna paika!

Autor:  Marko_N [ 23.11.2011 15:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Volvo V40 1.9 Turbo 1998, darius

kummitihend?

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/