Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 15:11

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 10.10.2011 14:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.02.2008 5:25
Postitusi: 11
Asukoht: Tartu
Tervitus!
Laen ka siis enda pisikese ''sleeperi'' siia üles.
Tegemist siis 1998 aasta masinga millel 1.9 liitrine mootor, pandud hingama turboga.
kW jäävad sinna 147 kanti ja njutooneid kusagil 300 kanti. Manuaal ikkagi. Ei kujutaks ette, kui peaks automaat olema :?

Sai ta toodud Pärnust. Eelnevalt oli tegelikult plaan osta Caprice, kuid kuna omanik hüppas alt, siis sai nukralt edasi autosid vaadatud Kuldsest Börsist. Ja sealt ma ta leidsingi. Peale kõne sai mindud Pärnu ning 2 tundi hiljem juba õnneliku Volvo omanikuna tagasi Tartu vuratud.

Mõned pildid ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Ahh jaaa....Kuna eelmine auto oli Civic HB 1.4 liitrise mootoriga, siis praegune on ikka väga kõva edasiminek nii kW kui ka ruumi ja suuruse poole pealt.
Kurta nagu millegi üle ei saa. Kui siis see, et 147 kW ootaks vähe äkilisemat edasminekut. Kuigi ei saa võrrelda Volvo turbokat mõne jaapanlasega.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.10.2011 19:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.02.2008 5:25
Postitusi: 11
Asukoht: Tartu
Oskab ehk keegi soovitada head ja kvaliteetsest õli. Õlivahetus tulekul. Ei tea nagu mida panna ja mida mitte. Täisünt küll aga mida täpsemalt?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.10.2011 19:40 
Eemal

Liitunud: 30.09.2006 1:57
Postitusi: 198
Asukoht: Tartu
Liqui Moly TopTec 4100 5w40


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.10.2011 20:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Motul 8100 või 300V.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.10.2011 8:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.02.2009 22:55
Postitusi: 394
Asukoht: Tallinn
+1 Motul300V

_________________
BMW E92 COUPE 335xi
"Küla laadija rästik" :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.10.2011 13:06 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Midagi head Säästumarketist või Maxximast ?

Või http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=7128
Erimell Super Light 24 SAE 5W40
ACEA A3/B3/B4/A5/B5, API SM/CF (API SH-EC), MB229.3, VW 502.00/505.00, Porsche, BMW Longlife, GM LL-A025/LL-B-025
100% sünteetiline õli bensiini- ja kergematele diiselmootoritele.
1L pudel 4.72 EUR
5L kanister 22.10 EUR

Tegelikult kiidavad inimesed ikka määrdeid, mille müügiga nad seotud on või millega nende endi masinad pole kokku jooksnud.
Sageli hobiautod ei tööta talvel ja üleüldse sõidetakse nendega kuni 5000 km aastas.
Noname õlidega esinduste riiulitelt sõidavad autod ka 500 000 km ilma kapitaalremondita.

Mootoriõli tuleb regulaarselt vahetada - intervall sõltub masina kasutustingimustest, kliimast, mootoriõli kogusest, ülelaadimissüsteemist jne.
Ideaaltingimustel võib isegi tehase ettenähtud intervalle järgida, kuid soovitaks ikkagi õli vahetada ca. 7000 km järel või kord aastas.

Mina ei kasutaks ülimultiviskoosset õli, (0w60) jne imemäärded. Normaalse kasutuse korral meie kliimas piisas varem enamuse autode puhul 10w40'st. Viimaste aastate talvede ja suvedega, kui temperatuur kõigub 70 kraadi ei oleks enam selles nii kindel - eriti, kui suvel veits sportlikumat sõidustiili harrastada.

Su volvol on manuaalis ka ilmselt mootoriõli viskoossuse valiku tabel kliimast sõltuvalt:
Pilt

Teiseks on igal õliplännil peale märgitud, mis kvaliteedinõuetele ja spetsifikatsioonidele nad vastavad.
(API, ACEA, JASO, MB, VW jne)

Kui raha on liiga palju, võid Motuliga sõita - ega ta midagi halba ei tee, kui valikust õige võtad :)
Tavakasutuseks tuleb mootoriõli valida minimaalselt tehase soovituse järgi - paremad(loe kallimad) määrded aitavad ainult vb natuke kütust/loodust säästa.

Keerulisemat juttu võib lugeda raamatust või kuulata Mihkel Naamsi suust , kuid tavainimese arusaama jaoks on seda postitust enam kui küll :-D

Edit: Raceboy postitatud lugemist tehnilise alt : http://www.lnengineering.com/oil.html


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.10.2011 15:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.10.2008 15:29
Postitusi: 168
Asukoht: Tallinn
Kui soovitud viskoosuses oled selgusele jõudnud, siis üldjuhul soovitab Volvo kasutada Castroli õlisid. Kiiresõidu pillis kasutame Castroli ja Motulit, kuid tänavaauto sõidab selle õliga, mis on soodushinnaga parasjagu võtta. Eelistan Mobil, BP, NesteOil jne suuremaid tootjaid.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.10.2011 17:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.07.2005 11:09
Postitusi: 402
uzzac kirjutas:
kuid tänavaauto sõidab selle õliga, mis on soodushinnaga parasjagu võtta. Eelistan Mobil, BP, NesteOil jne suuremaid tootjaid.


Mul just mõned nädalad tagasi sai 200K täis autol mis oli uuena ostetud perre ning esimesed 100K tehase soovitatud Mobil-iga sõidetud ning teised 100K BP õliga, kõik õlivahetused olnud 10K +-100km (tehase soovitus15K). Ekstreemsõitu tolle autoga ei ole tehtud. Huvi pärast uurisin klapikambrikaane alla ja vastu vaatas täiesti ilus puhas plokikaan ja nukkvõll jne ning ka väljavalatud õli oli ilusti läbipaistev ainult kergelt tumedamaks läinud. Enamus sama mootoriga autosid juba 150K pealt suitsevad kuid mul pole ptui-ptui-ptui siiani seda probleemi esinenud.

Hobiautod/ekstreemsõidu autodes loomulikult teised õlid kasutusel.

IvarR

_________________
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2011 17:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.02.2008 5:25
Postitusi: 11
Asukoht: Tartu
Õli sai vahetatud.
Kuid juba päris pikka aega tekkis probleem. Nimelt auto hakkas võimsuse ja edasimineku suhte kohta liiga palju kütet võtma. Diagnostis sai käidud. Seal oli kõik korras. Mootor läheb ilusti soojaks ja puhub ka interjööri sooja.
Sõbra juures teeninduses murest rääkites, hakkas sõber uurima, et kas turbo on ikka ok. Tuli välja, et jah. Aga, et turbo ja leegitoru vaheline tihend on läbi. Kuna gaasi andes, tuleb sealt sooja õhku välja. Mis siis omakorda vist lööb heitgaasid paigast ära ja labmda saadab valesid andmeid ning annab liiga rikast segu peale. Ei tea nüüd kui loogiline see on.
Aga ehk keegi siin oskab veel midagi välja pakkuda...


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2011 19:49 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Mis õli sisse läks?

Ise soovitan ikka Castrol Magnatec C3 5W-40 (täis) või 10W-40 (poolsünt)

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2011 21:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.02.2008 5:25
Postitusi: 11
Asukoht: Tartu
Sisse läks Comma X-Flow Type G 5w-40 täissünteetiline. Vaatan nüüd kuni järgmise vahetuseni, et kuidas see mootorile meeldib ja endale. Alguses oligi plaan panna ikkagi Castroli Magnatec aga plaanid muutusid.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2011 23:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.02.2008 5:25
Postitusi: 11
Asukoht: Tartu
Probleem järgmine. Turbo peal see osa mis laseb rõhku välja. Seal vahel olev väike seib liigub ringi nagu tallesaba. Kas on seda võimalik vahetada kui üldse on?
http://imageshack.us/photo/my-images/228/20111119144806.jpg/


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2011 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
WG flap-i varrast mõtled? Mis mõttes ta nagu tallesaba liigub, keevitusest lahti?

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.11.2011 12:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.02.2008 5:25
Postitusi: 11
Asukoht: Tartu
Ei varras on kinni. Aga see osa kust varras tuleb. Turbo pealt. Seal all olev seib tiriseb. Täna sai käidud ja lastud asjatundjal ülevaadata. Tulemuseks see, et seda seibi võib küll sättida aga WG kummitihend. See mis reguleerib kinni ja lahti laskmist. On läbi omadega ja uut vaja. Et siis kui sättida, siis varsti on ta jälle samasugune. Pigem siis juba WG uus tihend külge ja siis alles panna paika!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.11.2011 15:06 
Eemal

Liitunud: 01.07.2005 11:48
Postitusi: 151
kummitihend?

_________________
Turbos make torque and torque makes fun


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 42 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11