Aasta tagasi soetasin omale igapäevaliikuriks Saab 900 klassiku.
Pildi autor on eelmine omanikIlupildil näeb auto oluliselt viisakam välja, kui reaalselt. Tegelikult on tagumine luugi serv, kapoti esimene serv ja parempoosed koopaääred suvalise kuldse spreivärviga üle tuisatud.
Algselt oli peal 8klapiline 85kw mootor, kuid ühel päeval sai otsa kasti otsalaager. Antud mudeli kere vahel istuvad mootorid veidi ebakonventsionaalsel moel. Käigukast istub piki asetseva mootori all ja sidurikoda on auto ninaosas. Kasti vahetamiseks on mõistlik (võimalik, et ka vajalik) mootor maha kiskuda. Kuna selline asi sai ette võetud ja juba varem oli sõber Lembit rääkinud ilusaid lugusid tema roostetava Saab9000 kere vahel olevast turbomootorist, megasquirtist ja põlevatest rehvidest, siis sai kohe ühe soojaga ka mootori swap tehtud.
Mootor ei ole:
Mootor on:
Tänaseks on pill koos ja sõidab. Küll rõhk on pigem suurematsorti vaakumileke- 0,4bar, kuid see muutub niipea, kui MS saab külge rõhu juhtimise ja tuuningu käigus selguvad võimalikud vajalikud lisavidinad.
Hetkeseis on selline, et küljes on
2.0 B202L mootor
MegaSquirt1
Saab 9000 intercooler
Saab 9000 originaal T3 turbo
3" downpipe
3" toru küljepealt välja läbi exhaust cutoff klapi. Viimased kaks pütti originaalid 8klapilise vabalthingava pealt.
Järgmised asjad, mis on vaja teha:
Pihustid kontrollida (321cc)
Kütusepumba tootlikkuses veenduda
Rõhu juhtimine
Süüte juhtimine
Launchcontrol, flatshift jms vinged vigurid seadistada.
Kui auto enam-vähem liigub siis kindlasti koopaääred korda.
Jõudu planeerin 200-250hp. Üle selle läheb asi kulukaks, kuna klassikute käigukastid on veidi õrnavõitu.
Põhiline rõhk läheb visuaalile- leek ja pauk peab küljepealt välja käima.
Olgu veel mainitud, et tegemist on võrdlemisi säästuprojektiga ja teen seda suures osas eneseharimise pärast.