Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 21:37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 11.05.2011 13:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Nüüd saabus õnn ka minu õuele!

Nimelt sain eile õhtul kätte kaua otsitud õhulugeja. Aega kulus kõvasti, kuna seda konkreetset lugejat pandi just ainult sellele autole.
Teised margid seda ei kasutanud. Isegi Suzuki kasutas seda ainult GTi peal.

Igatahes kruttisin vidina külge ja masin käivitus laksu pealt. Pagana hea meel oli!

Viskasin ajaviiteks veel cooleri Würth Tehopesu lahusesse likku ja see oli uskumatu mis löga sealt välja voolas.

Nüüd käsil torustiku kokkuviimine. Sellega seoses tekkis üks küsimus ka:

Nimelt tühikäigu mootorisse jookseb õhk mul praegu survepoolelt. Kas ei oleks hea mõte tuua see õhk otse lugeja tagant enne turbot?
Küsin seepärast, et mul tühikäigu eest ei vastutagi otseselt mootor, vaid pigem termoventiil. Tosool käib temast läbi ja bi-metall vedru siis avab/suleb pisikest siibrit. Kui ma sinna pisikesele siibrile boost´i peale annan siis lööb see ju ta põhja kinni.
Eelmine aasta oli see probleem, et kui boost üleval ära käis, siis tühikäik jäi 3000 peale. Piduriga sai mootorit kinni hoida ja siis kukkus ikkagi alla.
Teine probleem on selles, et kui kui anda sellele tühikäigumootorile õhk enne turbot siis hakkab ju boost läbi tema tagurpidi välja jooksma.

Või mis teie arvate/soovitate kuidas targem lahendada oleks ?

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.05.2011 13:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Õigem oleks ikka survepoolelt, just sellel põhjusel, et rõhk ära ei jookseks tühikäigu klapi kaudu.

Aga oled Sa kindel, et Sul lisaks sellele bi-metall klapile veel mõnd elektroonilist klappi ei ole?
See, et tühikäigupöörded jäid 3000 peale peab olema kuidagi muudmoodi selgitatud kui boostiga. Ülerõhk on ju selleks ajaks ammu kadunud kui tühikäigule tiksuma jääd. Võib-olla on ikkagi kuskil mingi on-off või PWM-tühikäiguklapp, mida aju juhib.
Sellisel juhul oleks asi väga hästi seletatav:
Ilmselt see piggypack või chip mängib aju jaoks mootori temperatuuriga (ütleb, et mootori temperatuur on 30C, kuigi tegelt on 80C), et rohkem kütust antaks. Kuna temperatuur on aga aju arvates väga madal, avab ta ka tühikäiguklapi.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.05.2011 14:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Mõte on hea!

Piggiback tegelikult "petab" aju ainult õhulugeja signaaliga. Muud signaalid on endised. Chip´i on sisse kirjutatud uus süüte- ja pritsetabel. Muud infot mul selle kohta ei olegi tegelikult. Aga segu on kange küll, kui mootor käib siis ta kuigipalju rapub ja tagant tuleb ikka megakuuma ja bensuvingust gaasi. Gaasijuga on tunda isegi kaks meetrit auto taga seistes (otsetoru turbost taha välja)
Miks ma seda tühikäiguregulaatorit kahtlustan on tema ehituse tõttu. Eelmises postis väljendasin end valesti. Tal ei ole mitte siiber sees, vaid kolb, mis liigub õhuavalt eest, või siis katab seda kinni. Rõhk lükkab selle kolvi sisse küll (või nohh, on suur tõenäosus)

Algselt oli autol küljes küll tühikäigu täiendavaks reguleerimiseks väikene solenoid-klapp. Aga sellel oli küljes vaid 4-5mm suurusega voolik, mis lubas õhku gaasiklapi eest otse koldesse.
Seda klappi enam küljes ei ole, kuna sealne õhuhulk on suhteliselt naljanumber. Proovi mõttes võiks ta ju tagasi panna.

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.05.2011 12:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Hei Turbolased!

Eile päeval/õhtul leidsin aega jälle projekti kallal aega veeta. Alustuseks sai ära käidud bauhofis ja kanalka torusid toodud. Lammarist lihtsalt ei leidnud 75mm nii järsku põlve, et õhk turboni viia.
Ei tahtnud kasutada ka eelmist lahendust, kus õhulugeja oli sisuliselt turbo küljes. Olen siin lugenud erinevaid foorumeid ja asju - kus ikkagi ei soovitata lugejat fööni ees hoida, kuna seal see õhk ei pruugi nii ilusti ja otse liikuda. (teooria ütleb, et õhk kuigi palju põrkub labadelt tagasi ja tiiviku ees on "müra")

Torud kokku keeratud ja käima pandud auto - no üldse ei tööta enam!
Tühikäik on 3000+ rpm ja jõudu ei ole üldse. Gaasi vajutades sureb kohe välja. Jääb selline mulje, et segu on nii metsikult lahja, et jookseb pöördesse ära, aga täiesti jõuetult.
VEMSi kell ütles, et segu oli kenasti 13 koma midagi ja muutus isegi pööretega. Arvan ise, et lambda paneb segast. 13 seguga peaks mootor kenasti käima.

Kui õhtul aega saan, siis teen mõned pildid või isegi video ja saate ise ka näha mis toimub.
Ehk tuleb kellelgi mõni hea mõte, mida tasuks proovida auto kallal.

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.05.2011 12:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Ta võib ju ühtlasel koormusel olla 13 kuid gaasivajutusel on juba rohkem kütust vaja.

Madalatel koormustel on normaalne segu 13-st veel oluliselt lahjem ja ikka mootorid töötavad, kuna ülejäänud režiimid on samuti paigas.

Kui tühikäik nii kõrge on, hakka õhulekkeid otsima gaasiklapist mootori poole. See seletaks ka lahja segu kui mootor enam ei näe, mis toimub.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.06.2011 13:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Pärnus möllab kuum suvi ja vabu päevi ei suutnud mitte garaažis veeta.
Eile ikka selle hetke leidsin ja masin tööle läkski!

Probleem oli üsna totter, mis autot vaevas. Asi oli järjekordselt õhulugejas! Kuid seekord oli probleem selles, et kuna ma olen pin'e mitu korda välja võtnud pistikust, siis üks pin arvas, et tal oleks nüüd aeg ise sealt välja pugeda. Andis kuigipalju ühendust, aga ühendus see nüüd üldiselt ei olnud!
Pin sisse tagasi ja masin on paugupill. Tühikäiguklapp on muidugi oma elu ära elanud - käib ju see sunnik tosooli pealt mul.

Korra mõtlesin, et paneks sinna asemele tavalise kuulkraani ja tooks otsa tuppa sisse. Külmalt keeran lahti ja soojalt tõmban koomale. Lahendus veidi "üle põlve" või "kirvega löödud" aga uut klappi ei ole eriti saada ja elektrilist sinna vahele ehitada on ka keeruline, kuna tal ju pole seda ettenähtud.

Garaažis katsetamisega oli pilt selline, et kui pedaal põhja suruda, lahti lasta ja sekundi pärast uuesti vajutada siis käib torust pool meetrit täitsa tumepunast leeki välja. Et segu on meil lõpuks kange!
Küll ma ta boosti ajal parajaks saan :)
Praegu vaja veel juhtmed, voolikud ära viimistleda, tikksaega stanget kiusata ja siis rullide peale!


Kui kellelgi huvi on, võin selle videokese ju ikka ära teha, aga ega seal peale tühikäigu ja rev'imise näha poleks.
PS: dünovideo tuleb ikka!

Külma coolerit kõigile!

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.11.2011 15:44 
Eemal

Liitunud: 22.03.2011 2:29
Postitusi: 5
Kuidas ehitus edeneb? Ootan väga uuendusi selle auto kohta!

_________________
B204R


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.11.2011 17:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Tühikäik 3000: Piduri-vaakum unustati lahti ;)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 54 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11