Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 1:28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 17.03.2011 12:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Turbotamiseks valitud üsna tavatu masin. 1990 aastast pärit Suzuki Swift Gti.
Põhjuseid üsna mitu, üks neist oli see, et stock mootor oli üsna tubli: 74kW 1.3 n/a mootorist ei ole kaugeltki mitte paha tulemus. Teine oluline põhjus on auto kaal. Seda pole ollagi. Ja kõik me ju teame, et mis puudutab kiirendust, siis kaal on killer.

Algselt pidi sellest tulema kõrgpöördeline riisikas, aga kuna kõrgendatud surveastmega kolbe ei olnud mitte kusagilt võtta, ning mu hea sõber Kanadast sai käpa peale hoopis madaldatud surveastmega kolbidele siis saigi turbo-teed mindud.

Ümberehituste eesmärk on drag. Õrna lootuse (või pigem unistusega) streetlegal´ist.

Projekti olen lohistanud umbes kaks aastat. Eks masu hoidis kõvasti kinni, kuid praegu on olukord natuke paranenud ja saan jälle toimetama hakata. Siit ka mõte, et jagan ka teiste turboclub´i liikmete ja sõpradega enda kogemust (või saan siit seda juurde)

Väike list asjadest mis praegu on tehtud:

Porditud/poleeritud kaan
Roostevabad klapid
Eritellimusena lõigatud nukad (sellele automargile ei ole mitte midagi saada uhketest kataloogidest, kas käsitöö või eritellimus)
Regull nukarattad
Suuremaks puuritud silindrid 74mm pealt mindud 75mm peale
Sepistatud kepsud ja vänt (stock mõõtudele vastavad)
Alumiiniumist hooratas 2.7kg
Alumiiniumist rihmaseib vända otsas 120g
Custom pihustilatt koos rising rate bosch surveregulaatoriga
Malm valu turbokolle
T3/T4 "hiinakas" (algul oli seal T25 aga see imes endale katsete käigus kaltsu sisse ja tema leping lõppeski)
Labasidur
Ajus chip sees, mis vastavalt minu mootori seadetele kirjutatud. Standalone on hirmkallis ja võimsus mida nii pisikest mootorist saada võib ei ole nii suur, et karjuks standalone järgi.
SplitSecond piggyback mis istub õhulugeja ja aju vahel.

Õhtul lisan ka pildid ja jään mõtteid soovitusi ootama.

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.03.2011 20:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Väga lahe projekt. Täpne kaal ja HP / NM ootused oleks tore teada.
Juba selle auto pärast võiks street klass olla :-D
Kuidas ta selle t3/t4 käima tõmbab ? Kui vara või hilja ta sellega boostima hakkab?
Mis rõhku oled talle juba näidanud ja mis plaanis?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.03.2011 1:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Kust ta stock aju pöördeid loeb? Turbo puhul süüde märksa kriitilisem, ja oleks hea, kui see triggeri-ratas pole mingi lõtkuga asjandus.

Mis surveasteks siis tuleb?

Kas tuleb palju odavam kui sama suur mootor suki ratta pealt võtta?

Rullnoka memuaarid:
Siuke tuunitud NA 80-100kw mootor peaks olema ideaalne T3/T4'ga dragi sõitmiseks. 1bar 160-200kw, 2bar 240-300kw :) Viimane vist standalone'iga läheb suht sulama, kui just ainult 400m'ga ei piirdu ja CR ikka alla 8.5, kuna standalone ja etanool nagu ei sobi hästi, ja seega oled sunnitud madala boosti ja bensiiniga sõitma. Tänavale jääb ta tiba suureks, u. nagu mu GT35 1.8 otsas vast, et 1. käik enivei ei ole pidamist ja enne piirajat isegi bar üleval. Ning teise käiguga kah ei peag kuna rõhku alguses bar ja lõpus juba niipalju kui lubada. 3. käiguga on algusest max boost ja üldiselt peab. Samas kui maanteel 90pealt 5'ga põhja vajutada, siis kiirus kasvab mingi 20sekundiga vast 180ni ning siis puhas rõõm :lol: Praktikas pole nii palju kannatust - kui 2. käik on kuni 110 ja kiirus on 90, siis kasvõi maanteel ikka 3. või 2. käik sisse :). Ja kui siis tõmmata 3. käik, siis mõne sekundiga kasvab boost 0 pealt sujuvalt 0.5 peale ja seega ka võimsus ~130kw vms (kiirus vast 120) ja enne 130kmh juba tuleb vaadata, et niiskele ei satu :), ses tunne on nagu mingil suvalisel hetkel keerab ahv pagasnikus nitro kraani lahti, nin boost lülib max peale. 110 pealt möödasõitu teha, kolmas sisse, veered 2-3sek sabas, vaatad veel peeglisse, ega keegi pole möödasõitu alustanud, parem oleks kui oleks :evil: , vajutad... (kustutasin järgneva teksti :lol:)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.03.2011 14:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.10.2006 20:47
Postitusi: 541
Asukoht: tallinn/lähiümbrus
:lol:

sittagi pole vahepeal siin muutunud :-D

_________________
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.03.2011 12:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Hei!

Post jääb natuke hiljaks.
Ei saanud mitte arvuti ette neljapäev reede enam.

Nagu lubatud siis mõned pildid ka. http://album.ee/album/555357/50268553
Piltidel on siis näha plokki ennast, alust freesitud ploki kaitset, mis käib hülsi ja bloki vahele - põhjusega, et suurel koormusel hülsse blokist välja ei murraks. Ning veidral kombel millimeetri jagu liiga väikese sidurikorvi kodus "parajaks tegemist" Tükk tegemist oli balansiga, aga näe kannatas 8500 rpm ära küll.

Mootorist veel niipalju, et kolvid on tehase 10:1 asemel 9:1

Olen selle autoga ikkagi ühe sõidu saanud sõita ka.
Seda siis veel vana pisikese turboga.
Kuna ma olen see vaene poiss kellel ei ole widebandi (veel) peal, siis keerasin tuimalt regulaatorilt bensurõhu lakke ja andsin boosti 0,7 bar.
Tulemuseks oli see, et küünlad olid peale sõitu täiesti pestud. Tahmast polnud juttugi, ning kolvidki ei olnud teab mis tahmased.
Siin oli nüüd kaks valikut. Kas võtta kütet maha või lisada boosti.
Boosti ikka :D

Tõstsime kuni 1,1 bar boosti ära. See pisike föön lihtsalt ei puhunud eriti enam rohkem. Peale barist rõhku hakkas ka boosti kell värisema. Ma olin selle turbo kasutegurist juba kaarega üle astunud.
Ja mootor mis oli absoluutselt seadistamata ikkagi suutis Audi 2,7TQ masinale mõne meetrikesega ära teha.
Arvan ise pigem seda, et Audil rooli ja istme vahele jäävas tihendis oli probleem. Kuna minu ametlik aeg oli 15.55
Lõppes see üritus sellega, et kaanetihend andis alla.

Nüüd on sees ARP poldid ja uus tihend. Tehase poolt soovitatud 75Nm asemel on kaan kinni pingutatud 100Nm jõuga.
Ja ei teinud kolmes etapis nagu autodata ütleb, vaid tegin viies järgus 20Nm kaupa, ning iga pingutuse vahele jätsin kaks tundi aega.

Uuest turbost oskan öelda niipalju, et olen sellega saanud proovisõidu ära teha, mis läks omajagu õnnetult.
Stanget, ega midagi autol ees ei olnud ja üks veelomp jäi mul ette, mis kastis märjaks ja tappis ära õhulugeja.
Ilma selle pagana lugejata ma seda pilli käima ei saa. Olen proovinud mõnd Nissani AFH 50 tüüpi lugejat, aga ei midagi.
Mul nimelt Hitachi AFH 45 kolme piniga. Sõber Kanadas praegu otsib mulle uut. Eestist ei ole veel leidnud.

Aga niipalju kui ma sõita sain, siis jahh.... boost on nüüd veelgi kaugemal. 3.5 - 4 tuhat tahab ikka ette saada siis nagu tuleb litter järgi. Mõnes mõttes ongi hea. Siis ma stardis boosti järgi ei saa ning selle arvelt rehvisuitsu vähem ja käigukast elab kauem.

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.03.2011 13:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kui küünlad on puhtad, siis see viitab pigem lahjale segule. Ega see kaanetihendki äkki niisama lennanud?

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.03.2011 13:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Hmm... See on halb mõte millele mõelda.

Kuigi mootoritööd saatis koguaeg ääretult ebaühtlane puterdamine ja bensuving mis isegi õues võttis silme eest uduseks. Seda muidugi hetkeni kuni pöörded üle kahe tuhande läksid
Aga sul võib ju täiesti õigus olla. Tahma neil tõesti ei olnud, ütleks, et pigem kuldseks olid põlenud.
Aga kui tihendit vahetada sai, siis kolbe siis pikalt uuritud - mingeid kahjustusi neil ei märganud. Ega tihend, mis alla andis ei olnud ka kõige kvaliteetsem toode.
Aga wideband on nüüd küll kohustuslik ja siis loodan hr Liguri peale, et pingis saaks nukad õige nurga alla, süüde ja segu ka sinna kus ta olema peab.

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.03.2011 14:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Tihendi lendamisel võis jahutusvedeliku aurud ka kõik üle pesta. Puhas on jah pigem lahja. Liiga rikas lihtsalt teeb küünla märjaks, ja tahm, mida vähese hapniku tõttu rohkem tekib, kleepub küünlale, ja veel rikkam jätaks juba nii vahele et 1. asjana mainiksid seda.
Edu!

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.03.2011 5:59 
Eemal

Liitunud: 29.04.2006 19:53
Postitusi: 100
Asukoht: Tartu
Kas 100 Nm pingutus jõudu väheks ei jää? Enda kaaane poltide pingutust vaadatates 60Nm ja peale seda 2 korda 90 kraadi,230Nm saba enam piisav pole.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.03.2011 12:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2005 0:16
Postitusi: 589
Asukoht: Võru
mul tunne, et sa pingutad diisleid seal 8)

_________________
- KKD Motorsport - EstPerformance -


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.03.2011 14:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Kui ma seda kaant hakkan sellise laksuga kinni tõmbama siis olen 90% kindel, et tõmban poldid plokist välja.
See on ikkagi alumiiniumist ja poldidki pole teab mis isased. ARP küll, aga on neilgi ju piir ees.

PS: Olen praegu doonor-auto otsinguil. Aga nagu on selgunud, siis tegemist suhteliselt fänni-masinaga. Olen läbi helistanud isegi auto24 arhiivi. Kellegil pole alles kontakte sellest, kellele auto kunagi müüdud sai.

Doonorit vaja erinavatel põhjustel. Ainuüksi see õhulugeja, mis mul peetis on ja palub ajul kütet valada silindrisse nii, et peale mõnesekundist käiamist on kolbidel loigud peal on tõeline haruldus. Ükski teine Suzuki ei saanud seda lugejat peale GTi mudeli.
Teine põhjus on käigukast - see on tehtud nii pehmest terasest, et hirmus.
Ma suutsin isegi stock mootoriga diffrist tükid välja saada. Kasti lahti võttes ilmnes ka põhjus. Käiguvõll, sidurivõll ja differ ise tehtud arvake ära mis materjalist.
Malmist. Seega olen suht kindel, et kui suvel rajale pääsen siis mingi hetk tuleb kombe maha visata ja tunked selga tõmmata ning kiirkorras kast ära vahetada. Või nohh... kaasa võiks ta ikkagi võtta. Hoolega pihta anda siis natuke üle tunni ja kast vahetatud.

Küsimus ka rahvale: mida arvate sellisest tootest - http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php
Sellel on maruhea hind ja mul täitsa reaalne see teiseltpoolt lompi ära lohistada

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.03.2011 14:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Vahva pildike kah eelmisest diffrist Imekombel murdunud tükk hammakate vahelt läbi ei käinud ja kast jäi terveks.


Manused:
Faili kommentaar: Punane joon tähistab ala, kus pidi olema sateliidivõlli hoidev kõrv.
Differ.jpg
Differ.jpg [ 184.85 KB | Vaadatud 11058 korda ]

_________________
Replacing displacement
Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.03.2011 14:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 11:51
Postitusi: 342
Asukoht: Tln 53 814 024
Just paigaldasin ühe sellise innovate komplekti ja töötab kenasti. Kui numbreid ei mõista, siis seal õnneks ka vikerkaarega selgeks tehtud, mis segu on.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.03.2011 23:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.06.2008 3:38
Postitusi: 92
Asukoht: valga
Terviseid
Endal ka selline elukas,liigub eelmisest kevadest ülelaadimise abil.
Kohe kergem hakkas ,et keegi veel viitsib selle margi kallal hullata.
Ainukeseks vaheks ,et mul 4WD
Mille see differ saba andis kas tekkis järsult teisele rattale pidamine ?
Kas õhulugejat pole esindusest uurinud,endal seal käpp ehk paned andmed autost privasse ,et välja uurida.
Edu Tarts


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.03.2011 11:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.02.2009 22:19
Postitusi: 19
Asukoht: Pärnu
Lahe!

Ma ei olegi ainus, kes valis endale äärmiselt tavatu masina.
Kui differ lendas siis peale väga tugeva löögi ülekandest muud tunda ei olnudki. Kohalt võttes (nii aeglaselt ja sujuvalt kui vähegi oskan) käis ikkagi läbi metsik litakas ja siis sõit jätkus. Kui gaasi maha lasin, käis see litakas uuesti.
Kui sa nüüd seda pilti vaatad siis näed, et sateliidi võll lendas pesast koos suure jupiga minema.
Mida aga see võll tegi oli see, et ta jäi pidama peaaegu 180 kraadi hiljem kõrva vastaspoolele. Käik sees, autot lükates tegi veovõll peaaegu pool pööret tühjalt enne kui käik autot kinni hoidma hakkas.
Aga lugejaga on selline lugu, et täna/homme vormistan tellimuse ära. Tuleb see mul Kanadast ja hinda on asjal $20 pluss post.
Ei usu, et tutikas odavam tuleks. Romulaid pole isegi vist mõtet külastada. Igas lammaris ei teatagi, et kui Gti mudel sellest masinast olemaski on. Aga tänan pakkumast!

Räägi nüüd enda autost ka!
Kas on kuskil pilte, jutte.

_________________
Replacing displacement


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 55 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11