TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=8672
2. leht 3-st

Autor:  Mardo [ 16.03.2011 12:27 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

kui lähitulevikus turbot vahetama ei hakka siis on kindlasti 3" täiesti piisav nagu Mihkel ütleb

Autor:  jupats [ 17.03.2011 20:54 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Niisiis...
Dekad jõudsid kohale ja nagu arvata, siis mõne hetke pärast olid nad juba auto peal :-D . Kogemata sai ostetud pikem variant. Originaalidest on need u. 1cm pikemad. See tähendab, et fuelrail jäi oma kinnitustest pisut eemale. Kinni hoiab sellegi poolest kõvasti.

Segu paika saamiseks tuleb aga tõenäoliselt järgmised kuu aega kõik pikemad sõidud logida. Tühik
äigu erinevates keskondades sain juba paika. Ainult talviste olude maatriks tuleb järgmine talv üle vaadata. Hetkel ei tule vist enam selliseid miinuseid.

Põhimõtteliselt on segu igal pool enamvähem. Üldises joones hoiab ta rikast joont, seega gaasi vajutamist kartma ei pea. Loomulikult on vaja teha finetuningut, et asi ikka korralik oleks.

Autor:  junsu [ 17.03.2011 21:21 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

olen ka juba paar aastat Saabi peale mõelnud, igapäevaliikuriks mida tiba järgi ka ikka aidata ( kui on, kust keerata, siis peab ju keerama :) ) aga viimasel ajal on tuttavate ex-saabiomanike ja niisama jutupaunikute kommentaaridest jäänud mulje kui meeeeletu kütusekuluga rooli rapsivast pidamisvaegustega murelapsest.

kuidas se saabimehe elu tegelikkuses välja näeb??

Autor:  jupats [ 17.03.2011 22:01 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Tead, kütusekulu on selline suhteline iga mehe suust. Päris tõepähe igat numbrit ei tasu võtta :-D. Mina sain talvel maantee peal 8,5L/100km/h, sõites sust üle piirkiiruse ning pidevalt mööda sõites. Kombineeritud keskmine on 11-12L/100km. Ega ta nüüd eriti ökonoomne pole, aga samas ma suhteliselt raske jalaga.

Mis puutub murelapsesse, siis sellest olen ma prii (sülitades 3x üle õla). 10 aasta jooksul on ta mind 2 korda teele jätnud. Segusiiber ja DI-kassett oli vigadeks. Samuti on koolenud korra ka turbo. Midagi muud erilist välja ei oskaks tuua. Hooldan iga 9-10tkm tagant. Kastiõli pean u. 20tkm tagant vahetama, kuna vääne suur. Erilisi suuri kulutusi ta mult aastate jooksul nõudnud pole.
Eks see oleneb sellest, kuidas auto hoitud on. Mina ostsin ta uuest peast 2001 aasta. Sellest ajast peale olen teda korralikult hoidnud, nagu viinerit püksis.


Kas omada või mitte? Saabiga on nii, et kas sa armastad seda või mitte. Osta tohib ainult korralikult hooldatud autosid. Rääbistest tasuks kaugele hoida, kuna remondikulud käivad ka rikkal mehel üle pea. Kui oled mõne isendi välja valinud, soovitaks külastada sellist kohta nagu Audacer ning lasta auto üle kontrollida. Loomulikult on ka teisi Saabidega tegelevaid töökodasid. Põrsas kotis = enesetapp


EDIT: Pidamisega on nii, et KORRAS sillaga ja 225/45/17 rehvidega peab 2. käiguga ja 400Nm juures täitsa viisakalt (kuival).

Autor:  jupats [ 19.03.2011 15:02 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Suurem osa fuelmäppidest on nüüd korras. NB lambdata on tühikäik ja harilik closed loop piirkond parem kui enne, kui lambda sisse oli lülitatud. Hiljem tuleks ikkagi NB sisse lülitada, kuna erinevad ilmastiku olud muudavad segu üsna palju.

Järgmiseks tuleks tõenäoliselt soetada EGT andur ja õlirõhu andur. Kahjuks on ECUs ainult 2 vaba sisendit ja üks on juba WB lambda kasutuses. Peab välja nuputama, kuidas ühte sisendisse kaks signaali lasta. Või siis eemaldada mõni ebaoluline andur.

Autor:  Mihkel [ 19.03.2011 15:55 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Sul on mingi spets soft originaal aju re-mappimiseks või on tegu mingi kodukootud teemaga?

Autor:  jupats [ 20.03.2011 11:56 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Tegemist vabavaralise kodanikualgatusega. Mõned Euroopa Saabiomaniku panid pead kokku ja töötasid sellise proge välja. Tegemist üsna high-end asjandusega. Mul on ka au vähesel määral arenduses kaasa lüüa.

Ligipääs on praktiliselt 95% mäppidele lives, ehk siis paar tuhatkond maatriksit. Sisseehitatud logimine, automaat tuning, HEX kasutusliides, tugi üsna mitmele lisaandurile, erinevad Feedbackid (misfire, detonatsioon, segu jne...).

Näiteks reedel sõitsin Pärnu ja läpakas naise süles pani terve tee segu paika.


EDIT: Kuna Saab on jätnud oma softidesse enamus Development Data sisse, siis on igasuguste erifuntsioonide loomine eriti lihtne. WB lambda kell infotablool ongi näiteks tehase looming (video). Samuti ka OpenSID (video).

Autor:  jupats [ 24.03.2011 11:03 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Kuna kapist sai paar nädalat tagasi leitud üks vigane Throttle Body, siis tekkis mõte teha ka nn. Butterfly Valve. Siin üks kasutaja praktiseeris sellist varianti summuti müra vähendamiseks.
Idee siis selline, et meeter enne tagapütti teha toru kaheks ning viia üks toru teiselt poolt välja, ilma tagapütita. Oleks nagu dualpipe sellisel juhul. Idee on gaasid tagapütist eemale hoida, kui boost läheb üle 1bar. TB klappi paneks juhtima MAP sensori ja äkki ka "Sport" nupu.

Tõenäoliselt sellest mingit praktilist võitu ei tule, aga vahest ju vahva midagi kipat leiutada;).

Klapi reipast liikumisest väike video kah(link)

Autor:  Ultron [ 25.03.2011 10:52 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

BMW 545i'l on analoogne süsteem väljalaskes. Ise sain vabamast tagapütist V8 all natuke hobuseid juurde >5700rpm alas. Turboga võiks mõju isegi mõnevõrra suurem olla, olenevalt kui piirav praegune lahendus on. Kindel et auto sul näiteks 0,9 bari juures väljalaske gaasidega seda TB irvakile ei lükka ?

Autor:  IvarR [ 25.03.2011 11:04 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Ultron kirjutas:
Kindel et auto sul näiteks 0,9 bari juures väljalaske gaasidega seda TB irvakile ei lükka ?


Mismoodi see peaks olema võimalik kui TB mõlemale poolringile avaldub täpselt sama rõhk ja TB pöörleb tsentrist?

IvarR

Autor:  Ultron [ 25.03.2011 11:12 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Näiteks kui väljalase on kerge nurga all ?

Autor:  jupats [ 25.03.2011 11:47 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Vedru annab peal teatud piirides reguleerida. Kui isegi hakkab irvakile ajama, saab mõne lisavedru panna. Eks see proovimise asi;)

Autor:  IvarR [ 25.03.2011 13:30 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Ultron kirjutas:
Näiteks kui väljalase on kerge nurga all ?

Kuidas ikkagi kui klapp on ümmargune ja keeratakse teda tsentrist(võime seda ka klapi kaalukeskmeks nimetada) , ning mõlemalepoole tsentrit mõjub väljalaskest sama jõud? Lisaks on ju igal gaasiklapil vedru mis teda kinni hoiab.

IvarR

Autor:  jupats [ 25.03.2011 13:37 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Ultron peab silmas vist seda, et kui enne klappi on kurv, mis ajab gaasid ühte serva tänu tsentrifugaal jõule. Teatud tingimustes isegi võimalik. Kui aga kurv on horisontaalne ning klapivõll vertikaalne, probleem puudub.

Autor:  jupats [ 29.03.2011 0:50 ]
Teema pealkiri:  Re: SAAB 9-5 2.3T 2001 - Jupats

Küsimus targematele...

Autol praegu automaatkasti radikas mootoriradika sees. Jookseb too õli seal ühes servas. Oleks aga vaja teha parem jahutus kasti jaoks. Kui nüüd juhtida see õli seal originaalradikast kusagile mujale, kas siis tekib probleeme ka kasti soojenemisega külmade ilmadega?

2. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/